Nou record de vânzări al grupului Renault

Vânzările grupului Renault la nivel mondial au crescut cu 10,4% în primul semestru la un nivel record de 1,88 de milioane de vehicule, pe o piaţă care a avansat cu 2,6%, potrivit datelor publicate luni de producătorul auto francez.

Astfel, cota de piaţă a grupului a ajuns la 4,1% (+0,3 puncte în raport cu anul 2016).

Grupul, precum şi mărcile Renault şi Dacia au realizat un record de vânzări semestriale, cu 1.879.119, 1.342.968 şi respectiv 333.050 de vehicule vândute. Vânzările Renault Samsung Motors au crescut cu 12,5 %, iar cele ale Lada cu 12,2 %.

„Am atins un nou record prin cele 1,88 milioane de vehicule vândute într-un semestru. Volumele de vânzări şi cotele de piaţă au crescut în cazul tuturor mărcilor noastre şi în toate regiunile. Strategia noastră de reînnoire a gamei şi de extindere geografică continuă să dea roade.” a declarat Thierry Koskas, membru al comitetului executiv, vice-preşedinte pentru vânzări şi marketing al grupului Renault.

În Europa, înmatriculările grupului continuă să crească mai accelerat decât piaţa. Acestea au înregistrat o creştere de 5,6%, în condiţiile în care piaţa a cunoscut o dinamică pozitivă de 4,4%, ceea ce înseamnă 1,025 milioane de vehicule înmatriculate în primul semestru. Cota de piaţă a grupului în Europa a ajuns la 10,8%, în creştere cu 0,1 puncte.

Marca Renault a înregistrat şi ea o creştere de 4,3%, iar cota sa de piaţă a atins 8,2%. Renault beneficiază în special de pe urma reînnoirii complete a familiei Megane în anul 2016. Clio 4 este a doua cea mai vândută maşină în Europa, iar crossover-ul Captur este pe locul întâi la categoria sa.

Pe segmentul vehiculelor electrice, Renault s-a menţinut în frunte cu o cotă de piaţă de 26,8%. Volumul vânzărilor a crescut cu 34%. Înmatriculările modelului ZOE, cea mai vândută maşină electrică în Europa, înregistrează o dinamică de 44%.

Marca Dacia a realizat în Europa un record de vânzări la şase luni, cu 245.453 vehicule vândute (+9,3 %) şi o cotă de piaţă de 2,6 %. Aceste rezultate sunt datorate în special performanţei modelelor Sandero faza 2, lansate la sfârşitul anului 2016 şi Duster.

În Franţa, marca Renault a consemnat cea mai bună performanţă semestrială din ultimii 6 ani la categoria autoturismelor. Twingo, Clio, Talisman şi Espace s-au aflat pe primul loc în segmentele lor. Dacia şi-a depăşit propriul record de vânzări cu Sandero, lider pe piaţa autoturismelor vândute persoanelor fizice. ZOE a rămas liderul necontestat al pieţei maşinilor electrice, reprezentând aproape 70% din piaţa franceză a autoturismelor electrice, cu peste 9.200 de înmatriculări, în creştere cu peste 42% în raport cu aceeaşi perioadă din anul precedent.

În afara Europei, Renault a înregistrat creşteri ale vânzărilor şi cotei de piaţă. Înmatricularile grupului au crescut cu 16,8% pe o piaţă care a avansat cu
3,4%.

Grupul Renault şi-a consolidat poziţiile ca urmare a succesului gamei sale: QM6 şi SM6 în Coreea, Kaptur, Vesta şi Xray în Rusia, Koleos în China, Megane Sedan în Turcia şi Oroch în America Latină.

În Africa-Orientul Mijlociu-India, înmatriculările grupului au crescut cu 19,3%, iar cota de piaţă a ajuns la 6,4% (+1,1 puncte).

În Iran, creşterea vânzărilor a fost de 100,3%, iar cota de piaţă a atins 9,8%
(+4 puncte), datorită succesului modelelor Tondar şi Sandero.

În India, Renault a rămas prima marcă auto europeană, având o cotă de piaţă de 3,3 %.

În Maghreb, vânzările Grupului au crescut cu 10,1%, pe o piaţă în scădere cu
8,3%. Cota de piaţă a grupului a atins 43%, în creştere cu 7,2 puncte.

În Eurasia, înmatriculările au fost în creştere cu 8,6% într-o piaţă care a avansat cu 2,5%. Cota de piaţă a grupului, care include şi marca Lada, a progresat cu 1,4 puncte, ajungând la 24,5%, în special datorită dinamismului său în Rusia.

Piaţa rusă, care a crescut pentru prima dată în ultimii 4 ani, a înregistrat un avans de 6,9% în primul semestru. Vânzările grupului (inclusiv Lada) au crescut cu 14%.

Vânzările Lada au urcat într-un ritm de aproape două ori mai rapid decât al pieţei, progresând cu 12,8%, în condiţiile unei cote de piaţă de 19,5% (+1 punct), datorită succesului noilor modele Vesta şi Xray.

Marca Renault a ajuns la o cotă de piaţă de 8,4%, în creştere cu 0,7 puncte. Kaptur s-a vândut în 14 141 de unităţi în primul semestru.

Rusia a devenit a doua piaţă a grupului, luând în calcul şi volumele de vânzări ale mărcii Lada.

În regiunea Asie Pacific, înmatriculările cresc cu 50,5% pe o piaţă în creştere cu 3,6 %.

În China, Renault a vândut aproape 36.000 de vehicule (în comparaţie cu 9.771 în aceeaşi perioadă a anului 2016), din care 21.000 de unităţi din „Noul Koleos”, lansat la sfârşitul anului 2016 şi fabricat local.

Renault Samsung Motors a crescut cu 12,5% în Coreea, pe o piaţă în scădere cu 4,2%. Cota de piaţă a ajuns la 6,9 % (+1 puncte) ca urmare a succesului de care s-au bucurat ultimele produse lansate (SM6 şi QM6).

În America Latină, vânzările au progresat cu 14,6% pe o piaţă în creştere cu 8,3%, cota de piaţă ridicându-se la 6,5%, în creştere cu 0,4 puncte. Sandero, Logan şi Duster Oroch şi-au menţinut popularitatea.

Grupul Renault a continuat să profite de revenirea pieţei argentiniene, înmatriculările vehiculelor sale crescând cu 45,6% pe o piaţă în expansiune cu 34%. Cota de piaţă a evoluat cu 1,1 puncte, ajungând la 13,3%. Renault beneficiază de producţia locală a Sandero şi Logan care a demarat la finalul anului 2016. În Brazilia, piaţa a avansat cu 4,2%, iar Grupul a valorificat această creştere, sporindu-şi vânzările cu 5,1% raportat la o cotă de piaţă de 7,4%.

Piaţa mondială ar putea avansa în 2017 cu 1,5%-2,5%. Piaţa europeană ar trebui de asemenea să crească cu 2%, acelaşi ritm de creştere fiind preconizat şi în cazul pieţei franceze.

La nivel internaţional, dincolo de Europa, este probabil ca piaţa rusă să aibă o creştere de peste 5%, iar piaţa braziliană să crească cu 5%. Se anticipează că pieţele din China (+5 %) şi India (+8 %) îşi vor menţine dinamica de creştere.

În al doilea semestru, în Europa, grupul ar putea profita de reînnoirea gamei sale, iar la nivel internaţional de dinamica Koleos în China, Kaptur, Xray şi Vesta în Rusia, QM6 şi SM6 în Coreea de Sud, de noua gamă de vehicule SUV în America Latină.

În acest context, grupul Renault şi-a confirmat obiectivele comerciale pentru anul 2017, constând în creşterea vânzărilor şi a cotelor de piaţă în Europa şi în afara Europei.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Eugenia Solomon 1416 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.