Continuăm să prezentăm opinii ale unor oameni de afaceri privind modificările fiscale. Astăzi am consemnat punctul de vedere al domnului Ovidiu Buluc, director general al Farmexim SA.
Trebuie să existe un mediu stabil, predictibil
„Lipsa unui Cod fiscal fără echivoc este cel mai grav lucru, pentru că noi nu putem face bugetarea pentru anul viitor. Sper că această situație se va rezolva cât mai repede și că sistemul adoptat acum nu se va schimba curând. Instabilitatea mediului fiscal este o problemă care afectează întreg spațiul economic românesc, dar mai cu seamă antreprenorii autohtoni, care se pot baza doar pe resursele proprii, şi nu pe infuzii de capital din exterior. Este foarte important să existe un mediu stabil, predictibil, în care să poţi face un plan de afaceri și să stabileşti obiective pe care să le poți urma fără teama că oricând se pot schimba chestiuni esențiale în materie de legislație sau fiscalitate.
Din simulările pe care le-am făcut luând în calcul noile propuneri legate de salarii, pentru același număr de angajați și aceeași structură, pentru că noi am negociat salariile la valoarea lor netă, a rezultat o creștere a cheltuielilor cu salariile de aproximativ 1%. În plus, se mai adaugă și cheltuielile legate de adaptarea softului pentru calcularea salariilor și a taxelor la noii parametri“.
un singur lucru foarte important nu a facut nimeni si nu stiu de ce: publicarea datelor privind obligatiile cu CAS si CASS datorate de firme ( de stat si cu capital privat ) versus obligatiile achitate efectiv. Cu informatiile aste in fata, ar intelege toata lumea ce se intampla. E chiar asa de greu pentru voi ziaristii sa faceti rost de datele astea?
Problema sta in felul urmator, pana acum, angajatorul ”ERA” obligat sa vireze contributiile pentru angajat la stat, DAR, de multe ori, angajatukl se lovea de adevar, la incvercarea de a obtine o adeverinta pentru DIVERSE, medic de familie … etc, constata ca ”neplata contributiei de catre angajator il lipsea si de ”drepturile de sanatate si vechimea in munca”, adica, angajatorul ”de stat sau privat” platea contributiile cum DOREAU muschii lui. Schimbarea platii la angajat, se schimba ”kalimera”, il poate durea in cot pe angajator de ”brutul angajatului”, marit salariul cu valoarea contributiile sau NU, angajatorul ”retine valoarea contributiilor si le vireaza la stat ”din retributia angajatului, majorat sau NU” adica statul iese in castig, au de unde fura politicienii. ANGAJATUL, daca ii place bine daca nu, angajatorul ii va spune in continuare ca si pana acum ”pleaca, am la poarta 5 sau 10 care asteapta sa-i angajez”. Ce face statul care reprezinta de fapt ”marea masa de angajati si pensionari …il ”doare in cot”, politicienii au ”arestat statul in numele si pentru interesele lor !”. Problema este … ”de ce statul care ar trebui sa fie ”intreg poporul roman” adica noi toti, AR trebui !!!, nu a promovat legi care sa-l oblige pe angajator sa-si achite obligatiile catre stat, ei aici este ”chicita”, statul a devenit ”clasa politica acolitii lor si desigur INTERESELE LOR !, noi … plebe care trebuie sa plece capul in jug si sa rabde, de Doamne, cand votezi pe baza de ”bere si mici aici ajungi”.
in final pare ca e o lupta intre tendinta de iesire din colonialism cu efortul mafiei de tinere mai departe captive a surselor finainciare pe care sa le controleze in detrimentul statului. hai cu suprataxarea bancilor si nationalizarea utilitatilor! pnl-istii, iohannis, usr-istii plus ong-urile sorosiste fac dovada clara a apartenetei la mafie!
Nici măcar Orban n-a reușit să naționalizeze utilitățile publice dar în schimb a făcut un lucru pe care căpușele bruxeleze au fost nevoite să-l accepte. A creat o companie națională, NKM Nemzeti Közművek Zrt., care are ca scop administrarea utilităților publice (deocamdată gazele naturale, curentul electric și termoficarea) care face concurență operatorilor privați. Cetățenii maghiari pot opta să plătească mai mult companiilor private sau să plătească prețul fără adaos comercial practicat de compania națională, ghidată de principiul non-profit în cazul utilităților publice – google translate nu face o treabă profesionistă dar suficientă pentru înțelegerea corectă a informațiilor prezentate pe sait.
Înființarea unei companii asemănătoare și de statul român mi se pare un răspuns decent la ipocrizia practicată de țările decidente din UE, unde tendința actuală este să se renunțe la contractele de concesiune (contracte de parteneriat public privat) a utilităților publice, administrarea utilităților să fie făcută direct de consumatori prin reprezentanții lor, aleși în mod democratic să le administreze comunitatea.
Un astfel de demers cred că merită să fie promovat, chiar vârât forțat pe gât clasei politice și în special guvernanților, astfel încât să poată fi pus în practică, ca minimă dovadă că odată ajunși la butoane apără și interesele cetățenilor români nu doar propriile interese și ale celor de aiurea.