Olandezii zburătăcitori

În România persistă o mare problemă pe care nimeni n-o poate rezolva și nimeni nu poate explica de ce nimeni n-o poate rezolva: autostrăzile.

După atâția ani (28 de la căderea regimului comunist, 11 de la aderarea noastră la UE), nu avem nicio axă rutieră performantă care să ne lege de axele occidentale. Ce vom face când intrăm în Schengen?

Mulți transportatori de mărfuri în versiune rutieră vor continua să evite rutele românești.

Mulți transportatori de mărfuri pe rute maritime vor continua să evite Portul Constanța.

Fiecare rectificare de buget găsește necheltuiți banii de la Ministerul Transporturilor, drept pentru care ei sunt redirijați către alte ministere.

Cine câștigă din acest statu-quo al problemei autostrăzilor noastre? Porturile olandeze și cele germane.

Nu este deloc deplasat să te gândești, în acest context ce implică multe miliarde de euro la capitolul profit al marilor porturi, că o practică politică pur și simplu conspirațională este susținută de niște olandezi zburătăcitori cu identitate românească. Rolul lor este acela de a zburătăci fondurile românești pentru autostrăzi în fel și chip, numai pentru concretizarea autostrăzilor nu.

Echipa de gropari ai planurilor românești pentru aceste rute moderne de transport trebuie să-i cuprindă pe toți liderii majori ai țării: președintele, premierul, șefii coaliției de guvernare (indiferent cine ar fi ei la un moment dat). Sebastian Ghiță a atras atenția că și SRI face parte din echipa de gropari.

Logic, dar incredibil?! Da, logic, dar de necrezut. Să nu uităm, însă, că pe când era președinte, Băsescu a declarat că România nu are nevoie de autostrăzi. Acest politician se bucură să fie cinic. Ceilalți declară că țara are mare nevoie de aceste rute de transport, dar nu fac nimic în afară de trăncăneala demagogică de rigoare.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 6
Ioan Buduca 1112 Articole
Author

9 Comentarii

  1. Fir-ar să fie de olandezi și germani, că rușii ne împing de la spate să facem autostrăzi, să deblocăm Dunărea la Novisad să o dragăm și să o menținem navigabilă, să facem cu trenul 5 ore de la București la Arad, să trăim bine vorba cinicului Basesc… Teoria conspirației este aplicabilă , dar numai până la un punct, teoria prostiei este aplicabilă întotdeauna !

  2. „Ce am vrut eu sa reprezint aici,Ionescule? Un castravete,dom profesor…Numai la mancare ai mintea ,Ionescule”(Castravetele cu Florin Piersic)Cum o dai tot la castra..asta la presedinte ajungi:)))Te macina,sau e ordin pe unitate? Basescu era ministru la Transporturi cand a declarat ca Romania nu are nevoie de autostrazi..Danga langa,langa danga /suna-nasfintit talanga ….

  3. Noi vorbim de democratie,drepturile omului,stat de drept,bla,bla,bla, iar smecherii de tot soiul si culorile isi vad de buzunarile si conturile lor.Ganditi-va la jaful facut Romaniei in perioada 1990-2018! Pentru tot raul facut Romaniei si romanilor acestia trebuiau demult cazati si cu averile confiscate! Intr-un stat cu dictatura ar fi fost chiar executati.
    La capitolul autostrazi ne-au depasit si Bulgaria,Serbia,Croatia tinand cont si de numarul de locuitori . Ma intreb daca oficialilor romani care merg in occident(Bruxelles,Strssbourg,Paris,Berlin,Haga,etc) nu le crapa obrazul de rusine pentru situatia dezastruoasa din Romania,dezastru facut chiar de Ei cei de azi si de ieri??

  4. sa nu uitam ca spus cand era ministrul transporturilor prin 1996-1998, cat despre cine este sau afost 75% din timp la guvernare ce sa mai vorbim poate ne uitam dupa niste coverte

  5. Axa de care vorbesti dta, ar aduce mai multa poluare! Lasati-o la bulgari, sarbi, unguri! Cel putin 10 ani! Ne face bine, mai ales ca am distrus industria!

  6. Am lucrat in port in anii ’90 si tin minte ca in afara de fier vechi, cherestea si grau (astea doua din urma pentru tarile arabe) nu prea vedeai mare lucru la incarcare.. iar la import, toate chinezariile posibile. De la intrarea in rada, navele straine erau luate la „vamuit” de capitania portului, vamesi, siguranta navigatiei, garda de mediu .. Si toti acesti trepadusi de stat plecau de la bord cu sacosile burdusite. La un moment dat ni se dusese buhul asa de departe ca unii armatori refuzau sa mai opereze pe Constanta si se mutasera la Varna, desi concuram cu bulgarii la coruptie . In plus pozitionarea la o mare semi-inchisa facea necomptetitiva si repararea navelor, pentru ca trebuiau sa urce prin stramtori, sa intre la reparat si sa revina in Mediterana fara cargo .. de aia Pireu, Palermo sau Cadiz erau preferate, cu toate ca tarifele lor erau mult mai mari decat la noi.
    Inca nu am reusit sa imi dau seama ce castiga porturile germane si olandeze pe seama faptului ca Constanta nu e legata la autostrazile din centrul Europei. In afara de faptul ca segmentul lipsa crucial Pitesti/Sibiu este 85% finantat de UE, incompetenta/ prostia functionarilor statului romane , animate de regula de baza „mie ce-mi iese?” au sabotat acest proiect.
    O alta remarca ar fi ca tarile fara iesire la mare (Ungaria, Cehia, Slovacia) lucreaza preponderent pe Adriatica (Rijeka, Triest, Split) de care sunt legate cu infrastructura de calitate.

  7. Da, Aragazule’ din Hardeal, nimeni sa nu dea cu piatra in polcovnicii de la Berlin si in tzarcovnicii de la Viena, civilizatorii! Se stie doar ca strainii dintotdeauna nu ne-au vrut decat binele|! Dara daca Koruptionen ist es so Gross in Rumaenien ? Bietii de voi, mucarii hardeleni bastinosi care taie motzu’ lumanarilor in paraclis pentru cate o coliva cu kko,primita pomana, ce-ati mai manca?? Alianta Vestului!

  8. domnule ai dreptate fiecare tranvcaneste …pai as zice fievcare face ce stie mai bine..il vezi dta pa boc or Timisoara ori falcone ..capabili sa injghebe (cu specialistii da lingoare offc course) un project care sa rupa gura targului?? ei au agiuns doar la [proiecte da vile sipiscine..personalizate..si facem ce facem si iar ne lovim da bashescu acest rebut absolut ..atat de rebut incat unii il; iau ca model ..reusit..sa fi fost din capu lui bleg ..afirmaatia ref la inutil;itatea autostrazilor ori primise o indicatie …te poti astepta la multe , maruynte ..ca i îndeajuns o vorba sa ti mai spui ..ca e data …aculuyi ..dar in urmatoarea suta sda ani se va clarifica …cuuu auto oder mit self..a acest prezidente inalt , fromos sdi cindic ..nu are nici o idee in desele convocari in dealul cucului??

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.