Penalități pentru că n-au transportat suficienți călători în pandemie

Penalități pentru cei care nu au transportat suficienți călători pe vreme de pandemie. Statul român penalizează operatorii privați din domeniul transportului feroviar de călători dintr-un motiv absurd. Nu și-au îndeplinit baremul în domeniul numărului de călători transportați și veniturile minime obligatorii de realizat.  PE TIMP DE PANDEMIE!!

Acum, Autoritatea pentru Reforma Feroviara pretinde penalitati operatorilor feroviari, pentru o situatie independenta de vointa si activitatea acestora, toti operatorii feroviari privati fiind nevoiti sa apeleze la justitie pentru solutionarea acestei situatiii

Operatorii feroviari, îndeosebi, cei privați, au notificat permanent partenerul de contract, respectiv Autoritatea pentru Reforma Feroviara, referitor la imposibilitatea realizarii indicatorilor de performanta in cursul anului 2020, mai ales ca, si la nivel guvernamental, se instituisera stari de urgenta si apoi stari de alerta.

Stare de fapt

Transportul feroviar de calatori in Romania este efectuat de CFR Calatori într-o proporție de peste 80%, dar și de 5 operatori privați care împart procentul rămas de 20%.

Operatorii feroviari care efectueaza acest transport sunt: CFR Calatori, Inter Regional Calatori, Transferoviar Calatori, Regio Calatori, Softrans, Astra Trans Carpatic.

Pentru transportul feroviar de calatori se aloca o compensatie conform Regulamentului UE nr 1370/2007. In Romania, in prezent, se deruleaza un contract de servicii publice, in baza HG nr 146/2020. Una din prevederile contractelor de servicii publice se refera la indicatorii de performanta, respectiv numarul de calatori transportati si veniturile minime obligatorii de realizat.

Pe parcursul derularii contractului de servicii publice a aparut criza generata de pandemia coronavirus. Efectele acesteia au fost de mare amploare, scaderea traficului de calatori pe calea ferata fiind de cca. 40%.

O situație excepțională

In decursul anilor anteriori (2018-2019), aceste probleme nu s-au manifestat, toti operatorii realizand indicatorii de performanta.

Notificarile operatorilor feroviari au avut ca obiectiv reanalizarea veniturilor minime obligatorii, dar si a procentelor care genereaza aceste venituri.

Modul de determinare a venitului minim obligatoriu a fost realizat in an de crestere economica (2018, 2019), iar, nerealizarea acestuia conduce la penalizarea operatorului de transport feroviar cu valoarea nerealizata.

In legislatia europeana, nu se regaseste modul de calcul al acestor procente, respectiv venitul minim obligatoriu, acestea fiind practicate doar in Romania de catre Autoritatea pentru Reforma Feroviara – reprezentantul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor in contractele de servicii publice.

Inertia Autoritatii pentru Reforma Feroviara a fost evidenta, doar in urma demersurilor repetate ale operatorilor, autoritatea a elaborat un proiect de HG pentru modificarea si completarea HG nr 146/2020, in sensul eliminarii penalitatilor aferente venitului minim obligatoriu pentru perioadele de stare de urgenta si stare de alerta.

Proiectul de HG a fost postat de 2 ori in 2 variante pe site-ul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor – una in data de 18.11.2020 si cealalta in data de 16.12.2020, dar nu a fost finalizat niciodata de Autoritatea pentru Reforma Feroviara si Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor.

Rezultatul este o situatie uimitoare, in care dupa un an de pandemie COVID-19, Autoritatea pentru Reforma Feroviara pretinde penalitati operatorilor feroviari, pentru o situatie independenta de vointa si activitatea acestora, toti operatorii feroviari privati fiind nevoiti sa apeleze la justitie pentru solutionarea acestei situatii.

Cel mai nou operator de transport feroviar public de călători

ASTRA TRANSCARPATIC SRL este cel mai nou operator de transport feroviar public de calatori, activ pe piata incepand cu data de 02.02.2017. Societatea face parte din Grupul de Firme ASTRA.

ASTRA VAGOANE CALATORI ARAD, singurul constructor de vagoane de calatori din Romania, poate fabrica toate tipurile de vagoane la standarde internationale.

Vagoanele fabricate de ASTRA VAGOANE CALATORI ARAD care circula in compunerea trenurilor operate in prezent de ASTRA TRANSCARPATIC sunt inmatriculate in Austria, putind astfel circula in toata Europa. In piata de transport feroviara din Romania, ASTRA TRANS CARPATIC utilizeaza cel mai nou material rulant, vagoane care ofera un confort deosebit, fiind singura firma care pune in circulatie vagoane de dormit cu dus si cabina WC proprii si singura firma care invita calatorii la o cafea, apa si un sandwich gratis.

În prezent ASTRA TRANS CARPATIC SRL asigură transportul feroviar a călătorilor pe relaţiile Bucureşti Nord – Arad si retur , Bucureşti Nord – Brasov și retur , Bucuresti Nord – Titu si retur, iar în perioada estivală va circula pe relatiile Arad – Constanta si retur si Bucuresti Nord – Mangalia si retur.

Investitiile realizate pina in prezent de grupul ASTRA, pentru punerea in circulatie a trenurilor de calatori se ridica la peste 15 milioane euro, acestea continuind dinamic.

 

 

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

9 Comentarii

  1. Mari prostovani! De parcă nu puteau să emită bilete fictiv.

  2. Guvernul Meu a constatat ca transportatorii CFR au uitat sa mai lucreze la norma. Cu penalitati le va reinprospata memoria.

  3. Mi se pare normal, daca nu faci performanta esti penalizat. Ne-am obisnuit sa platim salarii fara sa contorizam performanta. Gata . S-a terminat. Fara sporuri, iar salariile dupa performanta.

  4. Când vezi comentariile îți dai seama cât de imbecili și răuvoitori sunt unii. Au citit doar titlul și gata, au dat verdictul. Și proști și ticăloși. Doamne ferește! Țara asta este pierdută.

  5. Am dormit in vagoanele Astra Arad, am beneficiat de pe urma civilizatiei, curateniei si politetii. Ca de obicei, in Romania ce e bun trebuie stricat de urgenta. Jegul, sentimentul de nesiguranta, zgomotul, lipsa serviciilor, orarele aiuritoare, viteza medie de 55km/h care face un drum Timisoara-Bucuresti, pe 500km, echivalentul unei calatorii intercontinentale cu avionul, toate sub sigla ruginita a CFR, se vor eterniza? Maharii de la transporturi, toti, se simt bine in tarisoara de lumea a treia in care trenul a devenit o rapciuga a altor vremuri? Probabil ca din masinile lor cu girofar linia ferata nici nu se mai vede…

  6. Astia si-au pus in minte sa beleasca si privatii de la caile ferate,nu pot altfel sa ,,privatizeze,,cfr=ul la straini pe ceva comisioane babane.Pas cu Pas.Bre,e bataie de joc sa bagi ,,masura,,cu inchiderea oamenilor in case si apoi cu distantarea ,pentru ca apoi ca principal vinovat de situatie sa incepi sa cotcodacesti si bagi santiuni ca n-au fost multi calatori in perioada asta.La creierasul astora sunt in stare sa bage sanctiuni ca unii refuza vaccinarea,la somerii care au ramas fara slujbe,aia din HoReCa ca n-au avut destui clienti..Bani sa iasa de pe spatele privatilor pentru a plati si sustine casta bugetarilor frecatori de menta la stat.Pas cu Pas.Ps.Dupa parerea mea umila ,,guwernul mieu,,ar trebui dat in judecata si penalizat pentru dezastrul organizat de ei,nu invers.Ghinion.

  7. Tren privat in ransportul CFR este discriminat.In gari nu sunt tablite cu mersul trenurilor private, sau daca sunt nu le poti citi pentru faptul ca sunt scrise marunt si puse pe perete la inaltime de cativa metri. in plus la caserii nu ti se dau informatii despre mersul lor. Am vazut in gara Eforie -Nord un tren privat ,a oprit nimeni nu s-a urcat desi a sosit inaintea celuilat al CFR de stat, calatorii isi procurasera bilete si au mai asteptat ore cel de stat.Nu seamana a concurenta loiala.Trist, iti lasa un gust amar.

  8. Ar trebui privatizate si sinele si garile, sa vedem atunci trenurile private …

  9. Jardain Durais, vezi ca sunt operatori privati, dobitocule.
    Pupa-i in (editat) pe astia pana vei innebuni!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.