Pentru Renault, criza se prelungeşte şi în 2010

După un 2009 cu pierderi peste cele estimate de analişti, Renault se aşteaptă la un an marcat de 4.000 de concedieri şi o nouă scădere a vânzărilor.Constructorul francez de automobile Renault a încheiat anul 2009 cu pierderi de 3,125 miliarde de euro, mai mari decât cele 2,59 miliarde de euro prognozate de analişti. Veniturile nete ale grupului Renault au scăzut cu 10,8% faţă de anul 2008, când acestea ajunseseră la 571 de milioane de euro.

Perspectivele constructorului rămân pesimiste, estimându-se pentru 2010 reducerea personalului cu 4.000 de angajaţi. Pe fondul crizei economice, în 2009, circa 7.000 de angajaţi au părăsit compania. 6.000 de angajaţi din Europa au făcut parte dintr-un plan de concediere voluntară, relatează AFP.

“În 2010, mediul de afaceri va rămâne dificil, cu o piaţă europeană în scădere cu 10%. Credem că apogeul crizei a fost atins, însă nu ne aşteptăm la o creştere semnificativă în 2010”, sună estimările sumbre ale directorului executiv al grupului Nissan-Renault, Carlos Goshn. Deşi vânzările de automobile noi au scăzut cu doar 1,6% în 2009, datorită primelor de casare oferite de statele europene, Renault previzionează reduceri mai accentuate ale vânzărilor în acest an.

Jumătate dintre pierderile înregistrate de Renault în 2009 (1,56 miliarde de euro) au fost acumulate de asociaţii Nissan, Volvo şi Avtovaz. La sfârşitul anului trecut, premierul rus Vladimir Putin a avertizat în mod public grupul Renault că va pierde pachetul de acţiuni deţinut la Avtovaz, dacă nu va spori investiţiile în falimentara companie rusească.
 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Razvan Ciubotaru 1060 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.