Peste 20 de procese cu constructorul Podului de la Brăila

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat vineri, la Brăila, că în prezent sunt peste 20 de procese pe rol cu constructorul Podului suspendat peste Dunăre, acesta fiind acţionat în instanţă de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru nerespectarea mai multor clauze din contract.

Legat de hotărârea Curţii de Apel Bucureşti prin care CNAIR a fost obligată să plătească aproximativ 6 milioane de euro despăgubiri către constructorul italian al Podului de la Brăila, Webuild, pentru că i-a pus la dispoziţie un teren care nu era liber de sarcini, ceea ce generat întârzieri în realizarea lucrărilor, Sorin Grindeanu a spus că suma respectivă va fi recuperată din cele peste 20 de procese aflate pe rol.

„O să spun deschis că nu înţeleg acea apucătură a CNAIR, istorică, în momentul în care predai un amplasament, sarcina ta, a CNAIR, este să îl predai liber de sarcini şi cine a câştigat să poată să îşi facă lucrarea. În momentul în care îl predai, dar nu îl predai, că mai există nişte linii de înaltă tensiune, o ţeavă de la Transgaz, în acel moment apar situaţii de acest tip. Dar în contractul pe care l-au semnat nu există niciun fel de clauză să nu fie dat podul în circulaţie, ceea ce nu s-a întâmplat. Şi CNAIR a acţionat în instanţă pe celelalte clauze pe care constructorul nu le-a îndeplinit şi aceste lucruri vor fi clarificate în instanţă. Vor plăti penalităţi. Sunt peste 20 de procese pe rol, mi-e greu să fac un calcul, dar în mod sigur se acoperă suma de care vorbeaţi. Important până la urmă este ca, în această primăvară, să reuşim în final să dăm în circulaţie Podul de la Brăila conform proiectului iniţial, nu cu modificări”, a spus ministrul Grindeanu.

El a adăugat că, în urma ultimelor discuţii avute cu constructorul, în aprilie-mai podul ar putea fi dat în circulaţie pe varianta Măcin, în judeţul Tulcea, iar până la sfârşitul anului şi pe zona Jijila.

„Legat de Podul de la Brăila şi de toate acele întârzieri pe care le ştim cu toţii, am stabilit împreună cu constructorul ca, la sfârşitul lunii aprilie, cel târziu luna mai – că m-am învăţat cu aceşti domni – să putem să dăm în circulaţie prima fază, descărcarea pe Măcin, urmând ca, până la sfârşitul anului, să se întâmple şi descărcarea pe Jijila. Să ştiţi că şi graficele de lucrări pe care le-am văzut arată că se poate face acest lucru. CNAIR-ul nu iartă pe poveştile legate de întârzieri şi se vor aplica, aşa cum prevede contractul, penalizări, pentru că sunt mult în afara termenelor asumate. Ba chiar pot să vă spun că s-a mai emis un certificat negativ pe această lucrare. Asta îi duce într-o zonă în care trebuie să fie foarte atenţi, pentru că nu e bine, nimeni nu vrea să rezilieze contracte, deja sunt într-un stadiu avansat şi cred că mai mult rău am face cu reluarea procedurilor, dar asta nu înseamnă că nu trebuie să fie amendaţi pentru nerespectarea termenelor. Îmi doresc, având în vedere că vorbim despre un constructor extrem de serios, şi anume UMB, ca până la sfârşitul acestui an să avem dat în folosinţă şi Drumul Expres Galaţi Brăila, care bineînţeles să facă legătura cu Podul”, a declarat Grindeanu.

Lucrările de construcţie a Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila nu sunt finalizate, iar cele de la drumurile de legătură sunt la un stadiu fizic de aproximativ 40%, deşi angajamentul antreprenorului a fost să dea în trafic podul împreună cu aproximativ 11 kilometri din drumurile de legătură la sfârşitul lui 2022, anunţa, pe 21 noiembrie, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Potrivit sursei citate, chiar cu extensia de timp de 193 de zile acordată pentru finalizarea lucrărilor prin decizia instanţei de apel, constructorul, Webuild, este în continuare în întârziere pe întregul proiect. În plus, această extensie, obţinută ca urmare a acţiunii în instanţă a Webuild SPA, se referă doar la o secţiune a obiectivului (partea de pod) şi nu la întregul contract, subliniază compania de drumuri.

CNAIR aşteaptă motivarea instanţei pentru a putea stabili exact ce presupune extensia de timp în cauză.

Valoarea contractului pentru construcţia podului peste Dunăre de la Brăila se ridică la 2,375 miliarde lei cu TVA.

Lungimea podului este de 1.974 metri, din care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punctul de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.

Lungimea drumului principal Brăila – Jijila este de 19,095 kilometri, iar lungimea drumului de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin este de 4,328 kilometri.

Contractul pentru construcţia podului suspendat peste Dunăre de la Brăila a fost semnat în ianuarie 2018, iar termen contractual de finalizare era 2021, potrivit CNAIR.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

12 Comentarii

  1. Grindeanu, cat a fost parandaratul impus de voi de la aceasta firma? Hai, spune, practica nu a intrat pe anulare!

  2. Greșeala a fost a voastră bă (editat)…ați semnat un contract doar pentru pod!…nu și pentru drumurile de legătură!…v-ați dat seama doar atunci când s-a apropiat finalizarea podului…

  3. Grindeanu ,un papagal !CNAIR este o loja masono-securioistica care toaca banii europeni,fara diriginti de santier, fara specialisti in drumuri si hopuri

  4. italenii sunt experti in lucru in economie pe seama fraierilor (parca la ei au fost intrerupte imprumuturile ptr antreprenorii constructori cand au descoperit ca 99% din acestia faceau pierdute sume uriase si spalare de bani ,din sumele mafiei) ..
    ati gasit constructor potrivit in tara neprihanitilor 🙂
    dar daca vor folosi pretext „pentru că i-a pus la dispoziţie un teren care nu era liber de sarcini, ceea ce generat întârzieri în realizarea lucrărilor” la toate celelalte procese ca o cauza piramidala probabil pescarusul Grindeanu nu va mai fi sigur ca recupereaza ceva de la mafie …
    Grindeanu radem dar vei sti si tu ce inseamna cuvantul din dex : „paguba”

  5. Și în Spania au fost condamnați niste șmecheri care au supt subvenții agricole de la u.e. Luluta intra la rupere! Pe când arestează șmecherii de fermieri români și funcționării spagari pe zeci de mii de euro de la APIA?

  6. Revin chiar daca multi se vor plictisi dar trebuie s-o spun ori de cate ori este nevoie:
    Ordinul Arhitectilor este un organism parazit si lipsit de responsabilitate pentru ca in Romania nu poti face nici o modificare fara semnatura arhitectului chiar si mai ales daca greselile sunt cauzate de acesta din urma.
    Cum poate un ministru sa fie dus de nas de arhitectul responsabil de proiectarea podului de la Braila, predandu-i ministerului un proiect fara sa aibe rezolvate solutiile de modificare trasee electrice, gaze, ape si alte utilitati publice ? Acele costuri care nu au fost prinse in valoarea de executie a proiectului nu sunt considerate minusuri ale produsului livrat de arhitect ??!!!!
    Modificarile ulterioare ale costurilor de executie ce nu vor mai putea fi rambursate din fondurile europene accesate, cine le va suporta ??!!!
    Hai domnule Grindeanu, lasa-ti pozele si atitudinile martiale si studiate in care mimati intelepciunea si grija fata de banul public !!! La fel si pentru Tudose.
    De fapt Ordinul Arhitectilor este cauza pentru care tara este plina de SF-uri si PT lipsite de contracte de executie. Din cinci in cinci ani proiectele vandute UAT-urilor sunt refacute caci – nu-i asa – totul trebuie luat de la inceput. DNA-ul ar trebui sa ia la puricat investitiile in SF-uri si PT-uri si sa vada cate au fost platite si atat. Nimic mai mult de atat. Scopul final fiind achizitia de proiecte platite, carora – culmea – Ordinul Arhitectilor le revendica drepturile de autor. Adica platite fiind, nu recunosc transferul proprietatii intelectuale catre cei ce le platesc. Un cerc vicios prin care unii isi construiesc un monopol pe piata de proiectare si in multe cazuri sunt o frana imensa in calea economiei romanesti.
    Legislatia trebuie modificata iar cei mai indreptatiti ar fi UAT-urile unde sunt oameni de buna credinta, neinteresati de parandarat.

  7. Un pod prea scump si cu o solutie tehnica discutabila. Turcii si-au facut un pod mai repede, mai ieftin si mai bun.

  8. Papagalul asta de Grindeanu (sa nu uitam ca la mintea sa de gaina s-a baricadat in guvern cu alt papagal ca el,Ponta) nu are absolut nici un merit in realizarea acestui pod unicat in Romania. Daca ar fi fost el premier in acea perioada nici nu s-ar fi pus in discutie o realizare a acestui pod. Meritul ii revine exclusiv lui Tudose. In mod cert ca-i pare rau ca acest pod s-a facut. Si lui si multor altor securisti ai lui Astalos.

  9. ciocule, Tudose a aflat de la TV-uri ca se va face podul. „meritul” lui este ca a semnat ordinul de incepere a lucrarilor.

  10. Eu am crezut ca antreprenorul general e japonez, dar vad ca e italian. De aici toate sicanele in instanta si intarzierile! Asa sunt italienii, sa nu mai facem cu ei! Daca era la turcii si faceau asa ceva, nu mai pupau contracte in vecii vecilor! Niste nemernici, exact ca aia de la ENEL!!

  11. indiferent cine a semnat ptr pod ; indiferent cine plateste ,construieste, …… faceti poduri ,autostrazi(nu sosele cu 2 benzi pe un sens si pe altul) serioase si km de tuneluri ca alternative la soseli = export , aparare , facilitarea transportuilor dinspre UE spre AFARA-UE si invers !
    abonamente , bilete direct =bon fiscal platit ptr numerar / card acceptat => BANI spre buget
    reducere ptr firmele care au transportat pe autostrazi produse romanesti din rural !!!!
    nu puneti steaguri pe produse si vindeti-le si in marketurile din tara= reduceri de taxe ptr cine vinde produse romanesti si aici si in afara !!!
    nu e nationalism = sa nu credeti ca sunt patriot: nu-mi plac politicienii , asa functioneaza in schenghenul CORUPT !!!

  12. Eh! Ce atata graba !Un pod splendid, care da intr-un drum al groazei , soseaua(?) spre Tulcea, prin Isaccea! Trebuie sa ai aptitudini de cascador , ca sa mergi pe acolo si sa-ti asumi niste riscuri ! Se va face un drum expres pe acolo , spre Tulcea si Constanta , peste 20 de ani! Asa ca sa nu ne impacientam ! N.B. In naivitatea mea am crezut ca acest pod , chiar va fi gata la termen ! Pentru moment am uitat ca In Romania asa ceva este exclus!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.