Petiţie pentru instalarea de scuturi anti-suicid la metrou 

Peste cinci mii de oameni au semnat o petiție onlineprin care vor montarea de scuturi anti-suicid la metroul din Capitală, măsura fiind cerută după atacul de marți seară de la stația Dristor 1, când o tânără de 25 de ani a murit după ce a fost împinsă pe șine.

Inițiatorul petiției cere scuturi anti-suicid la metrou, dar și camere de supraveghere performante montate în toate stațiile.

„Dacă nu este posibil din cauze financiare montarea scuturilor, atunci montarea unor senzori în dreptul stațiilor pentru a opri curentul și metroul în tunel când detectează mișcare de pe peron în direcția zonei de rulare a trenului”, se arată în textul petiției.

Oamenii explică că aceste scuturi ant-suicid sunt ca niște vitrine transparente, lungi cât ține peronul, cu uși care se deschid doar atunci când trenul este în stație.

„Acestea opresc persoanele să ajungă pe zona de rulare a metroului împiedicând tentativele de suicid/omoruri sau accidente”, potrivit sursei citate.

Inițiatorul petiției mai solicită montarea mai multor camere de supraveghere performante cu rezoluție mare pentru identificarea cât mai ușoară a persoanelor periculoase ce atentează la bunurile si viața călătorilor.

Magistraţii Tribunalului Bucureşti au decis, miercuri, arestarea preventivă pe o perioadă de 30 de zile a Magdalenei Şerban, femeia care a împins o tânără de 25 de ani în faţa metroului, la staţia Dristor 1, victima decedând în urma impactului.

„Din actele de urmărire penală efectuate până în prezent, au rezultat următoarele: la data de 12.12.2017, în jurul orei 15:35, în timp ce se afla pe peronul stației de metrou Costin Georgian, inculpata a împins o persoană de sex feminin, spre liniile de metrou, cu intenția vădită de a o arunca în fața trenului care tocmai intra în stație”, au arătat procurorii criminaliști.

Ulterior, tot marți, în jurul orei 19:54, în timp ce se afla pe peronul stației de metrou Dristor 1, Magdalena Șerban a împins o altă fată spre liniile de metrou, iar după ce victima a căzut pe șine, în timp ce aceasta încerca să se agațe de marginea peronului, a lovit-o în zona capului cu piciorul.

„Urmare a acestor acțiuni victima a fost lovită de trenul ce intra în stație și a decedat ca urmare a leziunilor suferite”, precizează anchetatorii.

Surse judiciare au declarat, pentru MEDIAFAX, că, la audieri, suspecta nu și-a recunoscut fapta, fiind incoerentă. Deși pe peron erau multe persoane, nimeni nu a mers după femeia care a împins-o pe fată în fața metroului pentru a o opri, aceasta reușind să plece, fiind depistată după mai multe ore. Anterior, suspecta ar fi încercat să ucidă o altă fată, o tânără în vârstă de 20 de ani, la stația de metrou Costin Georgian. Fata a opus rezistență atunci când femeia a încercat să o împingă în fața trenului și a reușit să fugă. Nu a mers imediat la poliție, ci s-a dus acasă și le-a povestit părinților. Ulterior, în stare de șoc, a depus o plângere. Sesizarea a fost depusă în același timp în care o tânără de 25 de ani își pierdea viața, fiind împinsă de aceeași femeie, potrivit informațiilor de la dosar. Pe baza descrierii făcută de fata de 20 de ani, polițiștii au analizat imaginile surprinse de camerele de supraveghere de la metrou și au depistat-o pe femeie.

Femeia de 36 de ani a fost supusă unei expertize psihiatrice.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

2 Comentarii

  1. Fara indoiala ca initiatorul petitiei este bine intentionat, dar solutiile propuse nu sunt o rezolvare, sau indica lipsa de cunoastere. 1) Montarea de senzori pentru a opri curentul si metroul: este extrem de dificil sa construiesti senzori care sa detecteze o miscare periculoasa intr-o multime de oameni care se misca aleator. Dar sa zicem ca se poate si acestia franeaza brusc trenul. Asta e complet contraindicat. Un tren de metrou aglomerat poate avea 2000 (doua mii) de pasageri. O franare brusca duce in mod sigur la morti multiple si zeci de raniti in tren. Sunt suficiente studii care arata asta. 2) Scuturile sigur ar ajuta, dar nu vor avea ca efect decat mutarea fenomenului crimei prin impingere sau suicidului in statiile de tramvai, autobuz, sau la bordura de la semafor. Montam peste tot pereti?! 3) Ce se poate face imediat, eficient si fara costuri mari ar fi schimbarea procedurii astfel ca trenul de metrou sa franeze inainte de intrarea la peron si sa parcurga peronul cu viteza mica. 4) Ce ar fi ajutat intr-adevar in cazul de ieri ar fi fost ca operatorul de la 112 si politistul de la Costin Georgian sa-si faca treaba dupa prima tentativa raportata si astfel sa previna a doua tentativa. Operatorul de la 112 si politistul de la Costin Georgian care au preluat cazul primei tinere care a scapat, trebuiau sa identifice pericolul grav si iminent, sa prioritize cazul, sa escaladeze la superiori si ca urmare cei responsabili sa ia masurile necesare de alarmare, mobilizare, cautarea criminalului, patrulare si ordonarea metroului sa intre la pas in statii (adica toate masurile care au fost foarte bine luate dupa crima de la Dristor si care luate dupa prima tentativa ar fi prevenit producerea crimei). Autoritatile trebuie sa invete din greseli, sa imbunatateasca procedurile, sa-i sanctioneze pe vinovati si sa creeze un dispecerat de monitorizare permanenta a camerelor din zone de risc, care sa permita alarmare si reactie rapida.

  2. In toate tarile civilizate exista scuturi anti-suicid. Firea a dat 4 milioane de euro numai in 2017 pentru catedrala, dar nu da un ban pentru siguranta si sanatatea cetateanului!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.