Picasso nu-l pictează pe Orban

Orgasmul de unul singur e aiureală, egolatrie şi rătăcire, zice Picasso hoinărind pe străzile umede ale Barcelonei și refuzând total oferta guvernului Orban sosită prin Tunelul Timpului. Ici colo o părelnică Fernande. Un surâs angelic, Fernande. Un surâs de Avignon. Dar orgasmul e dat pentru a te bucura împreună cu celălalt, zice Picasso învârtind penelul măiastru părin aerul mocnind a revoluție. Nu fii egoistă, Fernande, dăruiește-te. Nu fi artificială, Fernande.

Iar voi nu mimaţi femei angelice. Nu vă păcăliţi singure căci înamorații ai artei mâncând pesponci și visând monstruos cotrobăiesc după imagini fascinante, hulpavi de dragoste și Miracol. Sărută-mă, Fernande, șoptește Picasso vălurind forme de femei angelice și nebunatice. Orgasmul e Miracol, zice Picasso cu febrilitate vălurindu-se în fel și chip. Pur şi simplu Miracol. Nu e competiţie. Nu e defulare. Nu e etalare. Nu e pierdere de vreme. Nu e spectacol politicianistic de doi lei. Orgasmul e aventura fiinţei, enigmatică, miraculoasă. Un brand care se păcăleşte în asemenea momente e un brand căznit. Picasso e brandul magic, fără îndoială. Îl simţi de la o poştă că nu e inspid. Are culoare. E brand după unii dar de fapt e o imagine angelică, plină de viaţă. Îl poţi trata ca pe un brand personal sub formă de cub, de ce nu? Îl poţi admira și să-l iei drept de model. Îl admiri pur şi simplu.

Până când descoperi că-i plin de magie. Un asemenea brand nu e ca un automat de Coca Cola sau ca o ședință a guvernului Orban sau ca o cuvântare ținută de Ion Iliescu. Un robo-brand care strepezecește clasicismul. Insensibil? Urât? Diform? Oh, nu! Trebuie să fie Eva! Eva e vis, e mângăiere nocturnă plină de înfiorare și tulburare. Orgasmul e enigma Minţii, plăcerea nebună a Corpului şi aventura Trupului, șoptește Picasso hoinărind pe cheiurile spuzite de soare. Miracolul Absolut al Fiinţei. Suprarealism. Jacqueline îi face semne vesele lui Picasso de pe pod. Ah, bărbații și femeile! În multe situaţii grele, bărbaţii se pierd cu firea, încep să plângă, se fac de cacao, oftează, strigă după ajutor. Femeile trec prin momentele dramatice ale vieţii într-un fel dumnezeiesc, pe tăcute, se mobilizează, găsesc ieşirea. Bărbaţii duc greul războaielor dar rănile le oblojesc surorile cu halaturile imaculate, stropite cu sînge de bărbat.

Guernica e Orgasmul? Bărbaţii rostuiesc politica dar în culise femeile sunt cele care configurează marile revoluţii. Bărbaţii fără femei n-ar putea exista, ar fi un nonsens. Femeile fără bărbaţi ar fi ca păsările cerului, fără de aripi. Nu sunt mai importanţi bărbaţii decât femeile aşa cum nici femeile nu sunt mai presus decât bărbaţii. Din conflictualitatea asta ancestrală, mirifică, tragică, îngerească, diavolească, fără de margini, maiestuoasă sau plină de noroi se înfiripă înaintarea fiinţei către Miracol. Jacqueline îl sărută ușor, suav, îngeresc pe Pablo Picasso în timp ce soarele cade dincolo de orizont vălurindu-l.

 

 

 

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

2 Comentarii

  1. Un îndemn SF să îi dăm în cap lui Urâtu!Câtă violenţă in societatea de azi,ay,ay..

  2. Bună seara ,domnule Bufnilă! Ieri am scris câteva cuvinte despre ieșirea mai puțin elegantă a doamnei Marie-France Ionesco.Era o întrebare pe care am pus-o doamnei Ionesco care îi tratrează pe români drept imbecili și ,,rrromâni”.Întrebarea era de ce îi disprețuiește pe români? Departe de subiectul articolului d-lui Nistorescu ,am realizat că intrasem într-o piesă de teatru absurd citind comentariile,majoritatea celor care au scris,neînțelegând nici sensul subiectului din editorial, nici ofensa grosolană a doamnei Ionesco. Revenind la Picasso și la faptul că maestrul nu-l pictează pe un premier ministru(care e bine să fie,,bis”!) ,abia acum înțeleg aluzia dvs.! Dacă Picasso nu-l pictează pe Orban, poate îl regăsim pictat în guașele și litografiile maestrului Eugen Ionesco! Căci,abandonând scrisul pentru a picta,maestrul spunea:,,iubesc mai mult guașele mele decât piesele mele de teatru”! Citind SF-ul dvs. domnule Bufnilă,am descoperit ,,orgasmul” pe care l-a atins fiica scriitorului româno-francez! Nu când a tradus,, inedit” cartea d-nei Sonia De Leusse – Le Guillou ,, Eugen Ionesco de la scriere la pictură”!Ca de obicei, bine scris!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.