Germania: Plan de salvare a sectorului auto

Ministerul Economiei din Germania a propus o schemă pentru stimularea vânzărilor de automobile, în valoare de 5 miliarde de euro, anunță Reuters.

Vânzările de autoturisme au scăzut pe măsură ce liniile de producție și showroom-urile s-au închis, ca răspuns la pandemie. Un sondaj al institutului Ifo din această lună a arătat sectorul auto german este la cel mai scăzut nivel din 1991.

Șefii social-democraților (SPD) și creștin-democrații (CDU) sunt așteptați să prezinte marți pachetul general de stimulare, care ar putea însuma până la 80 de miliarde de euro, potrivit unui raport al mass-media.

Propunerea ministerului economiei este ca primele de cumpărare să fie plătite cumpărătorilor de vehicule electrice și de autovehicule convenționale cu valoare mai mică de 77.350 de euro, schema expirând la sfârșitul anului.

Propunerea are încă obstacole semnificative de șters.

Șeful SPD, Norbert Walter-Borjans, a declarat pentru Reuters că este în favoarea susținerii industriei auto, dar că stimularea achizițiilor de motoare convenționale a fost o cale greșită.

„Dacă statul subvenționează (mașini noi), atunci trebuie să mergem împreună cu o schimbare către soluțiile alternative. Dacă sunt reduceri, atunci asta trebuie să fie pentru mașinile electrice ”, a spus Walter-Borjans.

Planurile Ministerului Economiei prevăd o primă de bază de 2.500 de euro pe autoturism, care va fi majorată cu 500 de euro pentru vehiculele eficiente. Programele de stimulare existente ar fi majorate cu 1.500 de euro pentru mașinile electrice și cu 750 de euro pentru mașini hibride.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

5 Comentarii

  1. La noi nu e nimeni preocupat de asta.I-am vazut la ospetze pe toti.
    NU este NIMENI ingrijorat.

    In mod NORMAL astia ar fi trebuit sa propuna niste masuri pentru salvarea industirei auto din Romania, DE INDAATAA.
    Fabrica trebuie sa aibe cerere ca sa produca, DE INDAATAAA.E simplu.

    MONSTRUOASA COALITIE internationalista PNL+PSD+USR+ALDE+PMP+UDMR NU ESTE interesata nici de autostrazi, nici de interzicerea importurilor de autoturisme SH pe motorina si nici NU propune programe tip rabla, ori de achizitie guvenramentala, sau de creditare, pentru ca uzinele de la noi sa treaca peste urmatoarele 6 luni macar, care-s critice.

    Pai fara DACIA si FORD, alaturi de restul de intreprinderi care lucreaza pe orizontala, inclusiv pentru producatori germani, ROMANIA ramane cu dosul gol, ca astia platesc taxele din care isi ingrasa fundurile.

    Numarul somerilor va fi gigantic daca astia mai dorm mult sau daca mai sunt lasati sa doarma.

    • Ba esti nebun? Pe foamea asta iti arde de schimbat masina? De ce sa interzic importul de sh,ca asa vrea unul ce sta pe miliarde? Asta este,sa dea faliment toti si angajatii sa se mearga in agricultura spre exemplu,faceti masini de calitate nu conserve ce merg trei ani,asta nu e industrie auto…

  2. Salvarea productiei auto germane este autoturismul electric suspendat si cu troleu.

  3. Aleluia mașini germane… jumătate din Europa va fi pe butuci, începând din toamnă se vor închide toate firmele producătoare de echipament auto din Romania…gata… planurile de relansare economică din Franța și Germania crează locuri de munca in țările lor… astfel nu primesc subvenții !!!

  4. Mai Cris cu H, joaca mai putin poker si treci pe sah, fii atent aci si fa o sinteza.
    Propunerile mele nu-s nebunesti (sau prostesti), ce spusei mai sus merge bine in doua directii, si pe intern si pe extern:
    1.Incurajam politicile cretine si ECO ale UE (pe care nimeni nu le analizeaza in mod concret, preocuparea fiind politica sterila in general),si care vizeaza ZERO emisii de CO2, din 2030 inainte – asta insemnand IOC industrie si ferme de crestere porcine, somerii urmand calea exodului banuiesc, dar nu stim daca spre Germania;
    2.Stopam o posibila plecare a unei intregi industrii, care aduce miliarde la buget, bani din care esti platit si tu, direct sau indirect;
    3.Masinile produse in Romania merg/functioneaza fara probleme deosebite si 10 ani, daca nu alimentezi de la autobaza, intreaba si tu proprietarii de logan, esenta e sa mai schimbi bateria din cand in cand.Deci daca se opreste n-o vinde, ca nu masina e problema.
    Daca esti internationalist/globalist trebuie sa-ti placa asta cu stoparea importurilor de SH, ca de e vorba de viitorul ECO al Europei pana la urma.Adicatelea se obtine reducerea emisiilor de azot si bioxid.
    Si fii mai relaxat.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.