Pop, bilanț după șase luni de mandat

Ministrul Educației, Liviu Pop, a făcut public raportul de activitate după șase luni de la preluarea mandatului, el precizând că a avut mai multe reușite, între care se numără Compendiul introductiv pentru gimnaziu, legea manualului sau proiectul pilot de digitalizare a școlilor dintr-un județ.

„Programele școlare pentru clasa a V-a se aplică din septembrie 2017. Pentru clasa a V-a, s-a distribuit în școli Compendiul introductiv pentru gimnaziu, care a acoperit conținuturile tuturor disciplinelor de studiu până la tipărirea și distribuirea manualelor în școli. Ultimele contracte de furnizare pentru manualele de clasa a V-a au fost semnate în data de 18.10.2017″, reiese din raportul de activitate al ministrului Educației.

Chiar dacă ministerul a semnat contractele de livrare a manualelor pentru clasa a V-a, încă din luna octombrie, nici până în prezent nu se știe câte edituri au întârziat manualele în școli și ce amenzi s-au dat din această cauză.

Legea manualului a fost o altă noutate, prin transformarea Editurii Didactice și Pedagogice într-o societatea comercială cu capital integral de stat, în subordinea Ministerului Educației.

„Societatea Editura Didactică și Pedagogică SA va realiza manualele școlare la solicitarea directă a Ministerului Educației Naționale, pe bază de contract. Complementar, poate desfășura și alte activități conexe pentru realizarea obiectului său de activitate”, se mai arată în document.

În raportul de activitate, Liviu Pop a menționat și proiectul-pilot de digitalizare a unui județ. Astfel, toate unitățile școlare din Buzău vor fi dotate cu tablete pentru uzul elevilor, laptopuri pentru profesori, table inteligente, videoproiectoare și ecrane de proiecție.

Stimularea învățământului dual a fost o altă măsură luată de minister în ultimele șase luni. Astfel, a fost finalizat planul metodologic, iar pentru anul școlar în curs s-au realizat 106 clase de învățământ dual. De asemenea, a fost reorganizat Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, incluzându-se domeniul educației antreprenoriale.

Printre alte realizări amintite de Liviu Pop se numără și alocarea fondurilor de la bugetul de stat pentru obiectivele de investiții privind construcția și reabilitarea a 500 de creșe, grădinițe, școli.

În raportul de activitate este menționat și proiectului strategic CRED (Curriculum relevant, educație de calitate pentru toți) prin care se va revizui curriculumul pentru învățământul primar și gimnazial, se vor forma cadre didactic, bugetul fiind de 42 de milioane de euro.

„La solicitarea MEN, inspectoratele școlare își dezvoltă, pe site-urile proprii, un spațiu de organizare a resurselor educaționale deschise pentru sprijinirea elevilor și profesorilor în procesele de învățare-predare-evaluare (diferite tipuri de materiale de învățare, suporturi de curs, proiecte, experimente și demonstrații, dar și programe școlare, ghiduri pentru profesori, alte materiale educaționale cum ar fi articole, module, prezentări ce acoperă atât sfera curriculară, cât și cea extracurriculară)”, se mai arată în raportul lui Liviu Pop.

Ministerul Educației a continuat programul pilot Masa Caldă, proiect demarat de fosta guvernare, prin care se alocă un suport alimentar pentru preșcolarii și elevii din 50 de unități de învățământ preuniversitar de stat.

În ceea ce privește programul Școala după Școală, a fost realizată inventarierea intervenţiilor derulate la nivel naţional şi a fost revizuită metodologia de organizare a acestui program.

Liviu Pop vorbește, în raportul său de activitate, și de măsuri înteprinse la nivelul invățământului superior, în special pentru studenții proveniți din grupuri dezavantajate, în vederea creșterii participării în învățământul terțiar, prin acordarea burselor sociale de cel puțin 600 de lei pe lună.

„Prin Proiectul privind Învățământul Secundar (ROSE), 8 instituții de învățământ superior de stat au derulat, în perioada iulie – septembrie 2017, 20 de programe de vară de tip punte pentru mai mult de 1.000 de elevi, prin Schema de Granturi Competitive pentru universități – Programe de vară. Se află, de asemenea, în curs de implementare 12 proiecte în cadrul Schemei de granturi pentru Centre de învățare, precum și 60 de proiecte necompetitive, având ca obiectiv general creșterea gradului de retenție în primul an de studii universitare, în special pentru studenții aflați în situații de risc”, se mai menționează în raportul respectiv.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

1 Comentariu

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.