Popoviciu a vândut în 2009 pizza şi aripioare picante de peste 40 de milioane de euro

Reţelele de restaurante KFC şi Pizza Hut, controlate de omul de afaceri Puiu Popoviciu, proprietarul proiectului imobiliar Băneasa din Capitală, au obținut anul trecut un profit de 5,6 milioane de euro. Lanţul de fast food KFC, care operează 38 de unităţi la nivel naţional, dintre care 17 în Capitală, a înregistrat afaceri de 34,6 milioane de euro, în 2009. Profitul net a scăzut cu 36%, de la 19,9 milioane de lei (5,4 mil. euro). De asemenea, reţeaua de restaurante casual Pizza Hut a raportat afaceri în scădere de la peste 10 milioane de euro, până la aproape 8 milioane de euro. Profitul aproape s-a înjumătăţit (cu 47% mai mic), potrivit reprezentanţilor companiei. În 2008, Pizza Hut a avut un profit net de 0,5 mil. euro.

Valoarea medie a unui bon în reţeaua KFC a scăzut anul trecut de la 20 la 19 lei, în timp ce clienţii Pizza Hut au cumpărat, în medie, cu 0,2 lei mai mult în 2009 decât în 2008.

Principalii competitori ai reţelei KFC sunt McDonald’s şi Spring Time, brand deţinut de omul de afaceri Mohamad Murad, în timp ce Pizza Hut concurează cu restaurante precum La Mama (deţinut de Cătălin Mahu) şi City Grill, aflat în portofoliul lui Dragoş Petrescu.

Reţeaua de fast food KFC operează sub un contract de franciză, a cărui licenţă este deţinută de compania US Food Network. American Restaurant System este firma care deţine licenţa pentru reţeaua de restaurante casual Pizza Hut. Ambele companii fac parte din grupul de firme Altrom, controlat de Popoviciu, unul din cei mai bogaţi români.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.