Premieră în ciclism: primul român în „Milano-Sanremo”

Duminică 22 martie reprezintă o zi mare pentru ciclismul românesc. Suntem în faţa a două premiere: un român în clasica de o zi, Milano-Sanremo, pentru prima oară un român într-o cursă de World Tour („divizia A” a ciclismului). Rutierul român care va concura astăzi în cea mai selectă companie posibilă este Serghei Tvetcov.

Prezenţa lui Tvetcov în „Milano-Sanremo” reprezintă revenirea ciclismului românesc în „lumea bună”. Acum 79 de ani, Nicolae Ion Ţapu, Virgil Mormocea, Geprge Hapciuc, Constantin Tudose participau reprezentau pentru prima (dar şi ultima oară) România în Turul Franţei. Atunci, în 1936, rutierii români au rulat doar trei etape, fiind descalificaţi pentru întârziere peste limita admisă. Oricum, şi faptul că au rezistat e etape reprezenta o performanţă pe atunci. Este adevărat, Turul Franţei este o cursă de World Tour, dar în 1936, chiar dacă era cea mai importantă cursă ciclistă din lume, nu exista o ierarhizare similară celei din zilele noastre, acesta fiind şi motivul pentru care se poate spune că un român debutează în World Tour. (Cursa Păcii – din anii 50- 60 -70, Tour de l’Avenir ş.a. , unde românii participau frecvent, erau curse de amploare, dar numai pentru amatori – n.a.). Serghei Tvetcov se află sub contract din ianuarie cu echipa pro continentală Androni Giocattoli (Italia), unde a venit de la echipa americană de categoria continentală, Jelly Belly p/b Kenda. Este posibil ca Tvetcov să fie selecţionat şi în echipa care va concura în Turul Italiei. Până în prezent doar căpitanul echipei, veteranul de 37 de ani Franco Pellizotti este anunţat ca participant în „Il Giro”, restul de 8 rutieri urmând să fie stabiliţi în funcţie de cum se vor prezenta la cursele din luna aprilie.

Cancellara, Sagan, Valverde, Kwiatkowski sunt favoriţi

Clasica de o zi, Milano-Sanremo, aflată la a 106-a ediţie (prima oară s-a desfăşurat în 1907) are o listă de start impresionantă în ceea ce priveşte numele sonore. Se detaşează un grup de superfavoriţi, dar numărul celor care au şanse la podium este mult mai mare. Fabian Cancellara (Trek Factory Racing), Peter Sagan (Tinkoff-Saxo), Alejandro Valverde (Movistar Team), Michal Kwiatkowski (Etixx-Quick Step) sunt consideraţi ca fiind principalii favoriţi. Este în cursă şi unul dintre aşii clasicelor de o zi, Philippe Gilbert (BMC Racing Team), dar se pare că el are drept obiectiv clasicele din Ardeni. Nu se ştie în ce ape se scaldă Vincenzo Nibali (Astana Pro Team), mai ales după prestaţia modestă din „Tirreno-Adriatico”. Totuşi, liderul de la Astana ar trebui să forţeze, pentru că echipa kazahă este în mare suferinţă şi s-ar putea să-şi piardă finanţarea pentru 2016. Mai este de urmărit şi Michael Matthews de la Orica GreenEDGE, pe care noi îl vedem pe podium, mai ales după forma bună aratată în acest an şi nu trebuie deloc de neglijat un element: „Orica” a venit cu o echipă pură de „clasice” care l-ar putea ajuta foarte mult pe Matthews

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Lucian Gheorghiu 3052 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.