
Primăria Capitalei intenționează să reorganizeze RATB, din regie autonomă, în societate pe acțiuni, acționarii noii structuri numite Societate de Transporturi București fiind Consiliul General și Consiliul Județean Ilfov. Această reorganizare va fi dezbătută în ședinșa CGMB din 22 februarie.
„Se aprobă reorganizarea Regiei Autonome de Transport București prin schimbarea formei juridice din regie autonomă în societate pe acțiuni în următoarele condiții: acționari – Municipiul București prin Consiliul General al Muncipiului București și județul Ilfov, prin Consiliul Județean Ilfov; denumirea societății pe acțiuni rezultată prin reorganizarea regiei autonome va fi „Societatea de Transporturi București STB SA”, se arată în proiectul Primăriei.
Potrivit expunerii de motive, în vederea eficientizării serviciilor publice locale este necesară crearea posibilității gestionării acestora într-o manieră cât mai accesibilă din punct de vedere legislativ.
„Principiul de bază care guvernează procesul de transformare a modalității de presare a serviciului public de transport de persoane în municipiul București este satisfacerea nevoilor comunității locale. (…) Este necesar de prezicat că prin transformarea în societate pe acțiuni a Regiei Autonome de Transport București se vor asigura condițiile pentru o funcționare mai eficientă, mai economică, cu marjă de profitabilitate și cu posibilitatea de participare la licitații și de accesare a fondurilor europene”, mai arată expunerea de motive.
Același document mai prevede că Adrian Sorin Mihail, actualul director al RATB, este cel care se va ocupa de îndeplinirea tuturor formalităților privind reorganizarea Regiei de Transport.
Se face pentru accesare fonduri europene,sper.Cu gratuitatea pentru pensionari cum rămâne ?
Lefurile vi le-au „mărit” !
Prețurile au decolat și iau înălțime!
Bomboana pe colivă – „efectul Firea” – SCUMPIREA transportului în comun !
Asta ați vrut , bucureșteni !
Asta aveți !
Acum ,cand tari mult mai destepte discuta si se framanta cum sa reduca circulatia auto fara sa loveasca in drepturile constitutionale,o stire de ultima ora pentru ” blonda de la primarie: „L’Allemagne envisage la gratuité des transports en commun en ville(TV5 Monde)Cum ar fi sa lase RATB regie si transportul sa devina gratuit pentru popor?Si asa arunca cu banii pe distractii aiuristice,nu mai bine asigura RATB cu niste subventii?Ca tot banii nostri sunt…
Mai bine transforma RATB in companie de aviatie si cumpara pentru noua companie montgolfiere pentru fluidizarea transportului in Bucuresti!Bugetul municipal permite orice extravaganta a la firea!
Foarte bine! Cu acest prilej se va reglementa, speram, circulatia pe bd Expozitiei, unde exista o singura linie de tramvai cu un singur vagon (42) , si nicio reglemenatre la aglomerata intersectie cu str Parcului.Dimineata acolo este infernal, masinile asteapta si o jumatate de ora sa poata trece de intersectie.Nu mai spun de riscurile traversarii pentru studentii de la SNSPA.Aportul uniunii Primaria Genrala-RATB va rezolva aceasta situatie. Daca vrea si USR ceva benefic.
Mai repetentule, de cete dai student cind abia reusesti sa incropesti o fraza si aia cu stilul lui giga.
Da’ mai lasati-va masinile acasa. Sau plecati de unde ati venit. Ati sufocat orasul asta. Mai ramaneti, fratilor, la voi in orase. Ati plonjat in Bucuresti, l-ati sufocat, inclusiv cu rablele voastre, si va impuneti si stilul toparlanesc de provincie – Moldova si Muntenia. Iar acasa v-a ramas tarlaua parloaga ca satenii stau la carciuma, dar primesc ajutoare.
cine crezi ca reglementa pana acum, RATB ? Tot Consiliul General al Municipiului Bucuresti, adica viitorul actionar ! Aceeasi Marie cu alta palarie !
o să tripleze preţul biletelor, iar disconfortul din droage va creşte în mod direct proporţional. Proştii o să se înghesuie în continuare, că de-aia sunt proşti…
Nici eu nu sunt de acord cu privatizarea RATB!Îl face pe Pandele patron peste transportul în comun în București și scumpește biletele!Măcar de s-ar modifica ceva în privința confortului,dar nu au de unde mijloace noi ,curate moderne!Dece nu vrem STB ,dar cine ne ascultă pe noi?