Primul tren nou cumpărat în ultimii 20 de ani intră în circulație

Primul tren nou cumpărat în ultimii 20 de ani intră în circulație. Trenul Coradia Stream, prima garnitură cumpărată de România în ultimii 20 de ani, a început probele de anduranţă şi va intra în circulaţie cu călători pe 20 noiembrie.

Potrivit informaţiilor transmise de reprezentanţii Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF), trenul a plecat sâmbătă din Bucureşti în prima cursă fără călători spre Braşov, efectuând probele necesare utilizării în serviciul comercial. Duminică a continuat programul de parcursuri de probă, pe ruta Bucureşti – Braşov, fiind „botezat” de prima zăpadă din acest an.

„Dacă lucrurile merg bine, pe 20 noiembrie va fi pus în circulaţie cu călători. Deja săptămâna asta ar trebui să apară bilete spre vânzare”, a declarat, pentru AGERPRES, preşedintele ARF, Ştefan Roşeanu.

Probele vor fi efectuate timp de 10 zile pe două dintre cele mai importante destinaţii: Bucureşti – Braşov şi Bucureşti – Constanţa.

Noul tren va continua testele luni şi marţi pe aceeaşi rută Bucureşti – Braşov, iar de miercuri, 13 noiembrie, timp de patru zile, pe ruta Bucureşti – Constanţa, urmând să revină alte două zile pe ruta Bucureşti – Braşov.

Trenul nou va fi operat de CFR Călători şi va circula pe ruta Bucureşti – Braşov.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a contractat de la furnizorul Alstom Ferroviaria SpA 37 rame electrice inter-regionale de lung parcurs printr-un contract de achiziţie încheiat în luna martie 2022. Primul tren electric Alstom Coradia Stream din acest lot a ajuns în România pe 4 decembrie 2023, de atunci aflându-se în teste, în timp ce calendarul de livrare a celorlalte 36 de rame electrice RE-IR s-a decalat. Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la 2,42 miliarde lei, fără TVA. Trenurile pentru ARF au fost produse în Polonia.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

15 Comentarii

  1. Pe ce naiba să circule, că liniile sunt vai de mama lor, când mergi cu trenul parcă dă din groapă-n groapă.

  2. Poate sa cumpere și TGV,dacă din București- Arad spre exemplu se fac 14 OREEEEEE….asta în anul 2024 secolul XXI !

  3. O adevărată BIJUTERIE sunt și faimoasele tramvaie Astra Imperio Arad,din București !.Este o plăcere de civilizație să folosești o călătorie cu aceste tramvaie românești !.

  4. @Linderman, păi cine țipa tăticule că „noi nu ne vindem țara”. Din păcate nici acum nu am învătat nimic. Cum vine unul și îl zgalțaie puțin pe ronan la patriotismul ăla de colț de stradă ăla e patriot, roman adevărat, toți ceilalți sunt trădători. Nimeni nu gandește la consecințe.
    Există partide de extremă peste tot dar în probleme economice nu chițăie nimeni.
    Numai la noi ei naționalizează tot,ei decid ce să facă privatul cu banii lui, ei controlează toată economia (de văzut Venezuela).

  5. @tetea!?…mosule iar o iei pe arătură cu comentariu de „babuin”!…zici „Numai la noi ei NATIONALIZEAZA tot…!”.
    Corect se scrie ” Numai la noi ei DEZNATIONALIZEAZA tot…!”.
    Exista un proverb romanasc: „Prostul nu e prost destul daca nu e si fudul ca tine !”.

  6. Nouă ne pute orice e românesc. Asta e mentalitatea de slugoi!
    Până și o echipă de fotbal trebuie să se cheme „Hermannstadt”, fiindcă FC Sibiu nu ne place… asta cu toate că românii au fost persecutați pe vremea nobilimii germane din Transilvania, dar ce mai contează?
    Abject.

  7. zicea oana dulap roman,petre nu mi-a dat nimic.a ajuns vedeta si taie frunza la caini.nu o intreaba nimeni de unde are banii fara munca?roman in puscarie meritax sa mucegaiasca.

  8. „a ajuns în România pe 4 decembrie 2023, de atunci aflându-se în teste, ”

    -testeaza sinele,
    fireste!

  9. In acest ritm cam in 100 de ani refacem garniturile de tren. Sa nu uitam ca va mai trebui inca 100 de ani si pt sinele pe care vor circula garniturile noi.
    ”Eficiente” guverne ! Ciolacu reindustrializeaza Romania. O sa-l faca invidios si pe Ceausescu.

  10. Ha, ha! Cum-necum pisideii mai fac câti-un flintic di autostradă, mai cumpără câți-o garnitură di tren, în schimb lăbăralii n-o făcut dicăt să cumpere vacseenuri. Muulte! Pi car’ dupe aia li-o țâpat la closet, că nu ieria nime’ dilimac să să-nțăpe cum o vrut iei…

  11. Mai alegeți PSD ,PNL UDMR și alte catastrofe politice ,care au ruinat și vândut țara în cei 34 de ani

  12. Industria romaneasca a fost demolata mai mult sau mai putin controlat, dupa 1989.
    Din producatori am ajuns piata de desfacere pentru toate chinezariile, turcariile si polonezariile de plastic reciclat.
    O degradare vizibila a statutului de tara, inspre notiunea de colonie marginala esuata (citat de pe forum).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.