PSD Timiș, șah la tandemul Falcă-Vela (actualizat)

Planul urzit în „laboratoarele” liberale, prin care duetul Falcă-Vela vrea să pună mâna pe Aeroportul „Traian Vuia” Timișoara, ca să-l transforme în sursă de venit pentru Aeroportul Arad și Aerodromul Caransebeș, primește o lovitură năucitoare din partea parlamentarilor social-democrați de Timiș. Aceștia au depus în Parlamentul României o inițiativă legislativă de trecere a aeroportului timișorean din proprietatea privată a statului în proprietatea privată și administrarea Consiliului Județean Timiș, respectiv a Consiliului Local al Municipiului Timișoara.

Proiect de Lege AIT

Duetul Falcă-Vela, primul este europarlamentar liberal și fost primar al Aradului, iar cel de-al doilea este ministrul Administrației și Internelor și fost primar al Caransebeșului, s-a gândit să rentabilizeze aeroporturile din cele două orașe cu banii câștigați de Aeroportului ”Traia Vuia” Timișoara – AIT. Cei doi liberali au urzit un plan, în mai mulți pași, prin care să se schimbe componența Consiliului de administrație al aeroportului timișorean și conducerea executivă a acestuia, iar mai apoi să propună Ministerului transporturilor crearea unei unuiuni aeroportuare din care să facă parte Aeroportul ”Traian Vuia”, Aeroportul Arad și Aerodromul Caransebeș.

Mofturile ”baroneților” PD

Primul pas a fost parcurs deja, după ce Adunarea Generală a Acționarilor de la Ministerul Transporturilor( care deține 80% din acțiunile AIT) a decis,recent, schimbarea a cinci din cei șapte membri ai Consiliului de administrație – CA de la Aeroportul ”Traian Vuia”, dar și schimbarea președintelui CA. Astfel că, în CA au apărut oamenii ”baroneților” PD, Falcă și Vela, dar și un fost ofițer de poliție judiciară care a ”lucrat” timp de 16 ani la DNA, Serviciul Teritorial Timișoara. De altfel, fostul polițist, care până nudemult a fost consilier al ministrului Marcel Vela, a devenit președinte al CA de la AIT ”Traian Vuia”. Virgil Nichita a primit, astfel, o sinecură, probabil pentru serviciile aduse liberalilor în perioada în care ar fi propus și obținut, clasări la dosarele unor politicieni PD-liști și liberali instrumentate la DNA Timișoara.

Schimbarea componenței Consiliului de administrație de la AIT nu s-a făcut, însă, fără probleme. Cei schimbați, în număr de cinci, din care patru erau independenți politic, au toate motivele să conteste în justiție schimbarea. Conform prevederilor înscrise în ordonanța corporatistă 109, membrilor CA li s-au prelungit contractele, anul trecut, pe încă patru ani, de către AGA de la Ministerul Transporturilor, pentru că au depășit indicatorii de performanță cu 230%. Lucrul acesta a pălit în fața deciziei politico/liberale a tandemului Falcă-Vela. Așa că locul performerilor a fost luat de către oamenii celor doi PD-iști, transformați în liberali.

Astfel, în noul CA au intrat Florin Palcu, un controversat om de afaceri arădean, Faur Lazăr, fost prezentator tv, ambii susținuți de către europarlamentarul/primar Gheorghe Falcă, zis Gogu Matrafox, dar și Virgil Nichita, fostul politist judiciarist la DNA Timișoara, susținut de către ministrul Vela. Din CA au fost nevoiți să plece cei care aveau studii de specialitate în domeniul transporturilor, așa cum a fost Marian Mocan, decanul Facultății de Management în Treansporturi, din cadrul Universității Politehnica Timișoara. Decizia de a-l revoca din funcție și pe Mădălin Georgescu, reprezentant în CA al Fondului Proprietea, care deține 20% din acțiunile societății care deține AIT ” Traia Vuia”, a fost anulată, acesta rămânând în noul consiliu.

Parlamentarii de Timiș ies din amorțeală

Următorul pas, comandat și supravegheat de către tandemul Falcă-Vela este înlocuirea actualului director al Aeroportului ”Traia Vuia” cu un ”meritocrat” care să facă demersurile necesare pentru constituirea ”uniunii aeroportuare”. Numai că parlamentarii social-democrați, de Timiș, s-au trezit din amorțeala opoziției și, ca să împiedice transformarea aeroportului timișorean în vacă de muls pentru suratele mai mici din Arad și Caransebeș, au inițiat un proiect de lege, înaintat Parlamentului României. Astfel, conform inițiativei legislative, legea ce urmează a fi votată prevede : ”transferul, cu titlu gratuit, al pachetului integral de acțiuni deținut de stat la Societatea națională ”Aeroportul Internațional Timișoara- Traia Vuia”- SA, din proprietatea privată a statului și din administrarea Ministerului Transporturilor în proprietatea privată și în administrarea Consiliului Județean Timiș- CJT și, respectiv, în proprietatea privată și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Timișoara – CLT”. Astfel că, după votarea în parlamentul României a prezetei inițiative legislative, CJT urmează să dețină 55% din acțiuni, CLT 25% din acțiuni, iar Fondul Proprietatea rămâne cu restul de 20% din acțiuni. În aceste condiții tandemul Falcă-Vela va trebui să-și îndrepte atenția către alte aeroporturi pe care să le ”unifice”. Poate cu cel de la Cluj sau Iași, dar în niciun caz cu cel de la Sibiu.

Tinichigiul Pistru a vrut și el aeroportul

Nu este prima dată când Gogu Falcă încearcă să un astfel de artificiu. Pe când era primar al Aradului și avea o voce în PD, pentru că era finul lui Traian ”Petrov” Băsescu, Falcă l-a însărcinat pe tinichigiul Eusebiu Pistru, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor din Guvernul Boc, să rezolve problema. Ghinion, insă, tinichigiul n-a reușit, motiv pentru care Gogu Falcă l-a combinat acum, după aproape 10 ani de la rateul lui Pistru, pe ministrul Vela ca să intre în jocul prin care actuala putere liberală vrea să ia, în loc să dea bani Timișoarei.

Robu s-a trezit vorbind singur

Fără să-l întrebe nimeni, Robu Nicolae, încă primarul Timișoarei a ținut să se pronunțe și el legat de situația creată în jurul aeroportului. Astfel, Robu, aflat sub talpa politică a lui Falcă și dator lui Vela pentru că fără sprijinul actualului Ministru de Interne nu ar fi ajuns președintele PNL Timiș, spune :”…suntem total nemulțumiți de stadiul actual al aeroportului din Timișoara. Deci se impune o abordare în forță pentru a se recupera rămânerile în urmă”. De menționat că in timpul mandatului exercitat de către cei înlocuiți din Consiliul de administrație al AIT, numărul de călători a crescut de la 750.000 la 1.600.000, anul trecut, iar indicatorii de performanță au crescut cu 230%. Actualmente, la AIT se află în fază finală construcția unui nou terminal destinat curselor externe.

Directorul aeroportului, schimbat cu un general

Tandemul baroneților PD, Falcă-Vela, a pus un general comandant al Aeroportului Internațional ”Traia Vuia” Timișoara- AIT. Noul Consiliu de administrație, din care fac parte acoliții tandemului a votat, ieri, schimbarea din funcție a directorului AIT, Dan Idolu, fără să-i comunice acestuia motivele schimbării. Imediat după ședința CA, Idolu a declarat că va intenta un proces prin care vrea să-și apere drepturile lezate de inlocuirea sa abuzivă din funcție. „Culmea e că nu au vrut să-mi dea nici o hârtie oficială privind revocarea mea din funcție”, a declarat Idolu, unui site local de știri. Noul director, adică persoana care trebuie să pună în practică lipirea aeroportului din Arad și al aerodromului din Caransebeș la bugetul Aeroportului ”Traia Vuia” Timișoara, este generalul Dorel Grădinaru, fost șef al Inspectoratului General al Aviației din MAI. Grădinaru a îndeplinit această funcție până în anul 2014, atunci când a fost demis, după ce un elicopter SMURD s-a prăbușit în Lacul Siutghiol, iar toți cei patru membri echipajului au decedat. Baroneții PD, Falcă și Vela, și-au însușit tactica înpusă de la Cotroceni, adică desfășurarea acțiunilor „pas cu pas”. După guvernul meu, parlamentul meu, …aeroportul meu și să vedem ce mai urmează.

Mircea Pavel

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3

8 Comentarii

  1. Toate companiile din proprietatea privată a statului ar trebui să treacă în proprietatea privată a Consiliilor locale și județene. Păi, de ce au fost băgați Mazăre și văr-su Nicușor Constantinescu la pușcărie? Pentru că vroiau ca Portul Constanța să treacă de la Ministerul Economie în proprietatea Consiliului Local Constanța. Cârcotașii vor spune, așa și! Păi Consiliile Locale pot înstrăina bunuri de patrimoniu doar cu aprobarea a 2/3 dintre consilieri pe când de la Ministerul Economiei printr-o simplă ordonanță de urgență se poate înstrăina tot ce este în proprietatea acestuia! Acu’, se înțelege! Aeroportul Timișoara nu este încă un obiectiv care să aducă venituri considerabile, deci, deocamdată stăpânii coloniei nu sunt interesați de acesta. Când o să crească cifra de afaceri, altfel se va pune problema! Altminteri toți deputații PSD de Timiș erau chemați pe la DNA pentru că au cărarea pe stânga!

  2. Asa este daca pui la butoane un acordeonist din Armenis si un hot care a venit cu toata „averea” sa,o punga de plastic, nu se stie de unde! Doi smenari care au facut averi prin tot felul de „afaceri” la limita legalitatii fiind protejati de DNA care nu-i intreaba de sanatate!

  3. Faptul ca banditii pndl-isti, cum s-ar spune, au luat-o-n mina de Berlioz, ar fi misto, chiar magnific ! Problema e ca psd-istii nu ies din boschetii in care dorm pe ei si-si rontaie fericiti furaciunile decit in momentul in care simt ca le fuge pamintul de sub picioare si ca niste golani si mai mari decit ei au aparut pe strada, amenintindu-le teritoriile. E cam ca la gruparile de traficanti de droguri, care la un moment dat ajung la adevarate razboaie, atunci cind isi incalca zonele de influenta !

  4. Falca – Vela …cica astia PNL-istii lui Klaun Sparanghel Prostanis sunt diferiti de PSD-isti…tot Ciolanisti sunt si ei, CIOLANUUUUU…sa fie…safie ros si rontzait…PNL=PSD dar cu niste obiectii…mult mai prosti (vezi Grinda, fufele:Raluca Prostan/Turcan si Gorghiu) ati auzit de la ei idei sa construiasca ceva industrii, fabrici …nu ei vor doar sa puna mana peale cosntruite de Nea Nicu si sa le mulga …pan le fac praf. Esta e Liberalismu din ei.

  5. Jos labele de pe Timisoara, frustratilor! Falca asta a desenat autostrada ce trece prin Arad, dar ocoleste premeditat Timisoara, spre uimirea oricarui om civilizat care vrea sa ajunga in capitala Banatului. Personajul e sinistru, iar Vela e un epigon pe masura. Ambii sufera de „complexul Timisoara”, uitind ca istoria si valoarea unui oras nu se sterg cu umorile politice ale unor jegosi vremelnici, ca ei.

  6. ghinion . terenul aeroportului nu este al timisorii, nu este nici al statului, deci vom mai vedea…

  7. PDL s-a mai remarcat de-a lungul istoriei pein numirea in fruntea aeroportului din Timisoara a unui domn supranumit „chilotarul” cu referire la ocupatia sa anterioara. Cat despre cei cunoscuti de vreo 20 de ani ca „banda de la Arad” carora li se adauga acum si vestitul comic al pandemiei, pe numele de scena Fernando din Caransebes, nu te poti astepta la nimic bun din partea lor.

  8. Degeaba criticati acesti nemernici! Ei isi vad de treaba la ciordeala orice ati spune!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.