Radarul câștigă bătălia cu vitezomanii

Eroarea radarului nu mai poate anula amenda, potrivit unei decizii a instanței, hotărâre care pare să nemulțumească șoferii. Potrivit acestei sentințe, marja de eroare a aparatelor radar nu va mai fi luată în calcul de judecători atunci când șoferii vor contesta o amendă. Fiecare radar poate arăta o viteză mai mică sau mai mare cu 3 kilometri pe oră decât cea reală. Era şi motivul pentru care mulţi şoferi contestau sancţiunile poliţiştilor, în speranţa că judecătorii le micşorau amenzile sau chiar le dădeau permisul de conducere înapoi.

De exemplu, să zicem că există cineva care a a atins viteza de 96 km în localitate, ceea ce înseamnă o depășire cu 46 km a vitezei legale de 50 km/oră. Amenda este de 1.000 lei. Dacă este prins de radar. Sunt foarte mulți cei care contestă amenda și, implicit, viteza, dând vina pe radar. Radarul nu poate greși cu mai mult de 3 kilometri în plus sau în minus“, explică Mihai Popican, agent principal de circulație.

Cum sunt traşi pe dreapta, ­mulţi şoferi găsesc repede vinovatul: aparatul radar care nu a înregistrat corect viteza. O decizie recentă a instanței supreme spune însă că nu va mai putea fi invocată marja de eroare a aparatelor radar.

Acea marjă de eroare de +/- 3 kilometri trebuia aplicată. Dacă o persoană era prinsă de aparatul radar cu 102 km la oră, se aplica această marjă și judecătorul constata că era de fapt vorba de 99 km și, nedepășindu-se limita de 100 pentru acea porțiune de drum, ar fi fost vorba doar despre o amendă contravențională, nu și de reținerea dreptului de a conduce pe o perioadă de trei luni. Aceasta era una dintre armele care puteau să fie folosite de contravenienți“, explică avocatul Sorin Mihălțan. Decizia instanței supreme îi bucură cel mai mult pe poliţişti. „Elimină teoria chițibușului permanent prin care conducătorul auto, în loc să-și asume răspunderea și să pună siguranța sa și a celorlalți mai presus de aceste tertipuri, caută tot timpul să scape de răspundere“, afirmă Bogdan Toader, lider al sindicatului Europol.

Șoferii sunt însă nemulțumiți. Ei spun că ar fi o decizie „dictatorială“. „E o porcărie. În curând nu o să putem să mai spunem nimic. Nu-i corect“, spune un șofer. Decizia urmează să fie publicată în Monitorul Oficial. Acela va fi momentul în care noua reglementare va intra în vigoare.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Paul Dumitrescu 5138 Articole
Author

1 Comentariu

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.