Rămâi fără maşină dacă parchezi pe trotuar

Rămâi fără maşină dacă parchezi pe trotuar. O propunere legislativă care permite Poliţiei Rutiere ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar pe trotuare a fost adoptată astăzi de Camera Deputaţilor. S-au înregistrat 232 de voturi „pentru”, trei „împotrivă” şi 29 de abţineri.

Propunerea legislativă adoptată de Camera Deputaţilor modifică articolul 64 alineatul (1) din OUG nr. 195/2002, în sensul instituirii posibilităţii ca Poliţia Rutieră să dispună ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar, fiind eliminată condiţia staţionării neregulamentare pe partea carosabilă.

„Poliţia Rutieră poate dispune ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar. Ridicarea şi depozitarea vehiculelor în locuri special amenajate se realizează de către administraţiile publice locale sau de către administratorul drumului public, după caz”, prevede proiectul, adoptat în forma iniţiatorului.

Potrivit actului normativ, Poliţia Rutieră poate dispune ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar mai ales în cazurile în care acestea stânjenesc grav sau creează situaţii de pericol pentru participanţii la trafic.

„În forma în vigoare a Codului Rutier această măsură poate fi dispusă doar dacă maşinile sunt staţionate ilegal pe partea carosabilă. Prin urmare, dacă un vehicul este staţionat neregulamentar în întregime pe trotuar, Poliţia nu poate dispune ridicarea acestuia”, se arată în expunerea de motive.

Iniţiatorul, deputatul USR Cătălin Drulă, a explicat că proiectul vine în sprjinul persoanelor cu dizabilităţi, al persoanelor însoţite de copii mici, care sunt nevoite să meargă pe carosabil, pentru că trotuarele sunt ocupate ilegal de maşini.

„Sunt instituţii care sunt blocate, sunt câteodată cazuri grave când pompierii nu pot să ajungă să stingă un incendiu din cauza acestor maşini parcate ilegal şi, până nu vom adopta acest proiect de lege, Poliţia Rutieră, în interpretarea legii, spune că nu poate să înlăture aceste maşini. Sunt primari de municipii de toate culorile care cer acest proiect”, a susţinut liderul USR.

Grupul AUR s-a abţinut de la vot, pe motiv că proiectul de lege poate face loc „multor abuzuri”, a declarat, în plen, deputatul Alin Coleşa.

„Doar în Bucureşti există aproximativ 1,400 milioane de autovehicule, la care se adaugă 500.000 aflate în tranzit, deci aproape 2 milioane de autovehicule la un număr de locuri de parcare de aproximativ de 350.000. Ne aflăm într-o situaţie fără ieşire, de care sunt vinovaţi cei care au guvernat până acum, cei care au deţinut UAT-urile până acum, cei care au creat drumuri de 3, 4, 5 metri, drumuri pe care nu pot trece simultan nici măcar două maşini. Ne aflăm într-o situaţie imposibilă, pentru care nu sunt vinovaţi nici pietonii, nici conducătorii autor care sunt nevoiţi să-şi lase pe unde pot autovehiculele, ci cei care au guvernat acum. Ca atare, ne vom abţine de la a vota o astfel de lege care sună bine, dar dă loc la foarte multe abuzuri”, a afirmat Coleşa.

Senatul a respins propunerea legislativă în şedinţa din 29 mai 2019, Camera Deputaţilor fiind for decizional în acest caz.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

26 de Comentarii

  1. 300.000 locuri de parcare la peste 3 milioane de masini cu o populatie de 5 milioane in interiorul centurii… perfect, cum sa iasa o revolutie din parcarea masinilor… lac0m si pr0ost definitia politicianului mafi0t antiroman

  2. Bun de ridicat le ridica dar ce se face cu locurile de parcare care nu exista pentru toata lumea? Nici macar pentru jumatate din masinile dint-un oras nu sunt locuri. Vad ca parlamentarii traiesc pe alta planeta.

  3. Nu ai loc de parcare, nu-ti cumperi masina. e foarte simplu. Bunicu cand si-a luat caruta, primadata a facut grajd pentru cai.
    Nu e nimeni obligat sa-ti faca tie loc de parcare..

  4. Pe strada mea din Bucuresti toate masinile sunt parcate pe trotuar pe o parte si alta, masina langa masina.
    Unde vreti ba Bodiotilor sa le parcheze ??? Acu ca Body holy a scapat isi face de cap.

  5. Ce ghinion sa fii atat de prost. Sigur esti globalist .Da noi de ce platim impozit , ca sa rada prostii de noi.

  6. Pe strada mea din Bucuresti toate masinile sunt parcate pe trotuar pe o parte si alta, masina langa masina.
    Unde vreti ba Bodiotilor sa le parcheze ??? Acu ca Body holy a scapat isi face de cap.

  7. Dacă o lași pe strada încurci circulația autoturismelor, dacă o lași pe trotuar încurci pietonul! Aceasta propunere nu este o soluție viabilă

  8. Titlul articolului este in afara realitatii. Se ridica masinile, se depoziteaza in locuri special amenajate si se plateste un tarif la restituire.

  9. Propunerea asta a fost respinsă de Senat, dar aprobată cu mare majoritate de camera deputaților care e forul decident.E ciudată diferența asta enormă de viziune dintre cele două camere ale Parlamentului nostru.
    Legea creează o stare de vrajbă între conducătorii auto și pietoni care se consideră proprietarii absoluți ai trotuarelor. Pietonii care intră pe carosabil nu sunt „confiscați” pentru că împiedică trecerea mașinilor . Legiuitorii noștri au și ei niște dizabilități (profunde) !

  10. Păi asta e bre.. Ți-ai luat o mașină, plătești taxa de drum, plătești benzina, plătești poluarea, plătești impozitul, plătești asigurarea,.. și acu ai alternativa bre, Ia mai umblă tu frumușel pe jos,.pe jos de tot..românește..

  11. daca ar ”curata” o strada ingusta cu sens unic unde pietonii nu pot circula decat prin mijloc, ferindu-se de masini, totusi si pietonii platesc taxe si impozite locale nu numai soferii… care ritm? este primul comentariu pe ziua de azi.

  12. Sunt zeci de legi inventate de USR cqre fac viata imposibila pentru majoritateq romanilor!
    Sub masca legilor „imposibile”, aceste slugi ale ocultei, introduc o dictatura demonocratica.

  13. Le ridica si unde le duc?!?! Ii dati in judecata pentru depozitare ilegala si neconforma si castigati de 10 ori amenda. 1 milion de masini in bùcuresti sunt parcate ilegal,legal cateva sute de mii. Astia nu sunt in stare sa aresteze cateva zeci de mii de hoti si credeti ca pot ridica un milion de masini? Romani, iesiti in strada macar sa zambiti si sa le faceti semne obscene la imputitii de parlamentari care fac , dreg si voteaza astfel de tampenii!!! Cotidianule, cenzurezi asta bai ziar???

  14. Cam aiurea gandirea unora pe acest forum…cred ca aveti o vorba:te intinzi cat te tine plapuma.Statul nu este obligat sa-ti garanteze loc de parcare sau apartament cu 5 dormitoare ptr. amantele tale: sunt tari (cred Japonia) unde nu poti cumpara masina daca nu ai loc de parcare.Parcatul pe trotuar? pietoni pe carosabil? Ce face un batran in carucior? Inteleg ca sunt probleme mai vechi dar in orase mari nu prea ai nevoie de masina personala,transportul in comun face fata-vezi putin orase din Franta,Anglia,Germania sau chiar New York cum se rezolva situatia.

  15. @Un popor cu dizabilități ! Norocul tau ca nu ai decat o singura dizabilitate , creierul ! ,,…. și pietoni care se consideră proprietarii absoluți ai trotuarelor ” . Nu zau ! Da , pietonii sunt proprietarii absoluti ai trotuarelor ! Orasul , strada , trotuarul sunt IN PRIMUL RAND ale oamenilor , nu al masinilor ! Pietonul care merge pe carosabil este sanctionat ! Daca scapa sa nu fie omorat de un tembel la volan care se considera PROPRIETATUL ABSOLUT al carosabilului ! Asa cum este sanctionat pietonul de pe carosabil trebuie sa fie sanctionat si nesimtitul care parcheaza pe trotuar pana in peretele cladirilor de te sileste sa o iei pe carosabil ! Am vazut situatii cand mame cu carucioare cu copii au fost nevoite sa coboare in carosabil din cauza mulifriciului nesimtit parcat pana in zid ! Am vazut cateva orase mari din Europa : Paris , Haga , Munchen , Berlin , Amsterdam ,… ! In niciunul nu este fosgaiala asta de partzani in masini ca in orasele romanesti ! Tot ghiorlanul romanesc l-a fatat ma-sa in masina ! P.S. : Bai , voi intelegeti logica existentei automobilului ! Deci , construiesti o scula de 3 tone , cheltuiesti energie pentru a deplasa 3 tone , ca sa cari 70 kg de rahat ?

  16. Ce „logica” ilogica si „muzica” tampita la 18.43 si 19.00 !!! Da , avem ghertoi dar voi sunteti doar invidiosi pe o prosperitate creionata de un sistem avid de consum.Ce vina are cetateanul ca are 5 masini, sau 6?!!! Eu am 7 neveste tantalailor!!!

  17. Citesc niște comentarii și devin tot mai convins ! Descopăr o țară plină de bătrâni în rotile blocați mortal pe trotuare, gherțoi care ocupă și ei complet trotuarele etc etc că și cum asta ar fi situația generală în toată țara.
    O lege trebuie să reglementeze rațional o situație care afectează mai multe grupuri de cetățeni fără să creeze abuzuri.( Cei de la AUR s-au abținut de la vot tocmai pe acest motiv). Pentru depășirile periculoase s-au tot mărit amenzile până s-a ajuns la…separatoarele de sens care nu sancționează pe nimeni .
    Voi nu vă dați seama că există și alte soluții decât ridicarea mașinii ? Hai, dezinhibați-vă, (puțin) de dizabilități !

  18. Oameni buni, peste tot in tara sunt enorm de multe masini si nu exista parcari! Asta nu inseamna ca poti parca masina pe spatiul verde langa peretele blocului si in timpul parcarii la ora tarzie, iti folosesti farurile si ambalezi motorul si lanu miezul noptii te trezeste lumina si zgomotul, dar nici copii nu pot dormi linistiti! Mergeti in provincie sa vedeti ca sunt enorm de multe masini parcate pe spatiul verde unde ai plantat flori sau copaci langa peretele blocului pentru care tu locatarul blocului platesti impozit! Politia si primimaia trec pe strazile respective si se fac ca nu vad! Primarii vor terenuri donate de cetateni pentru parcari si tot primaria da terenuri de pomana si saracilor care il vand ulterior, si bogatilor prin concesionare pe 49 ani, ceea ce nu e nirmal!

  19. Daca Clotilde Armand n-a primit, o sa primeasca USR returnate numerele fabricate din Suedia.

  20. Spre exemplu in Dr. Taberei au fost desfintate sute de locuri de parcare o data cu constructia metroului. E frumos sa ai trotuar si spatiu verde dar la 10m latime poate e prea mult. Pe langa asta exista foarte multe scoli cu terenuri de sport si sub acele terenuri se pot face parcari subterane. Sunt multi dispusi sa plateasca si cateva sute de lei lunar pt un astfel de loc si asa se elimina problema de buget. Trebuie doar sa se doreasca altfel e simplu sa tragi o linie pe asfalt si sa ceri bani sau sa ridici masini.

  21. adevarul e ca romanul e fudul mare , fara masina nu poate trai, de mers pe jos macar 500 m nici nu poate fi vorba . in schimb pare sa nu aiba vreo problema cu gazele de esapament de la milionul de la TDI-uri cu EGR-ul perforat
    de aia stam si dezastruos la numarul de maladii cardiace severe si obezitate.
    40% din parizieni si newyorkezi nu detin masina pentru ca nu au unde sa o parcheze sau e prea scump sau ambele.
    si e penibil sa ceri locuri de parcare intr-un oras unde blocurile de 10+ etaje sunt regula .. si unde s-au dat autorizatii de spaga intr-o veselie pentru construit blocuri turn prin parcuri.
    presupunand ca un loc de parcare ocupa in medie 3×5 m = 15 mp, pentru cele doua milioane de masini din Bucuresti ar trebui 30 kmp numa parcari 🙂 15% din suprafata Bucurestiului ar fi parcare 🙂

  22. Parlamentul :-noi ne facem ca lucram,voi va faceti ca aplicati legea !
    Nimic nou, hartia suporta multe.

  23. Cei mai afectati de aceasta decizie vor fi organele de ordine care au primit o sarcina in plus, dar rezolvarea va veni promnt:-nu se va aplica ,va fi ignorata conform obiceiului mioritic .

  24. La ce va certati pe aici ??? Militienii de sub cascheta aia de prost vor ridica masinile pentru ca „asa e legea”, zicala pe care o invocau toti prostii cand regizau spectacolul „Jos Coruptia”, Kovesi si Basescu ! In Comisia de Urbanism pentru aprobarea PUZ-urilor sau PUD-urilor este si un reprezentant de la Politia Circulatie care stie el cum circula si se parcheaza masinile atunci cand se construieste bloc peste bloc in Bucuresti! Mai bine cititi PUG-ul, daca va duce capul si mergeti peste primari si Justitie sa aflati cine e de vina ! E valabil si pentru pietoni si pentru soferi, ca nu a venit nici unul de acasa cu trotuarul !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.