Primarul general, Gabriela Firea, a anunţat, joi, că Regia de Transport Bucureşti a devenit, oficial, Societatea de Transport Bucureşti SA, şi că în urma acestei schimbări, nu se vor face disponibilizări.
„Astăzi s-a realizat un pas esenţial pentru modernizarea transportului public: Regia Autonomă de Transport Bucureşti SA a devenit Societatea de Transport Bucureşti – STB SA. Această modificare este obligatorie pentru acesarea de fonduri europene nerambursabile de către autoritatea publică locală (…) Totodată, existenţa unui contract de servicii publice este obligatorie pentru accesarea de fonduri europene nerambursabile de către autoritatea publică locală”, a declarat primarul general, Gabriela Firea.
Potrivit edilului, prin această reformă nu vor fi făcute disponibilizări de personal, „toţi salariaţii urmând să fie preluaţi în structura noii societăţi comerciale”.
Firea mai adaugă faptul că luna viitoare vor sosi primele autobuze noi, Euro VI, din cele 400 recent achiziţionate de Primăria Capitalei: „Aceste mijloace de transport sunt dotate la cele mai înalte standarde, au tot confortul, aer condiţionat, sistem de taxare inteligent, sistem GPS care permite localizarea în trafic şi furnizarea către călători a informaţiilor legate de timpii de aşteptare în staţie şi de parcurgere a traseului, sunt accesibilizate pentru toate categoriile de pasageri, beneficiază de supraveghere video atât în interior cât şi în exterior. De asemenea, în paralel, se desfăşoară acţiuni de modernizare a mijloacelor de transport în comun existente, precum şi acţiuni de reabilitare a infrastructurii de transport”, mai declară Gabriela Firea.
În ultima şedinţă de Consiliu General a fost aprobat proiectul de Hotărâre privind avizarea documentaţiei de atribuire a contractului de delegare a gestiunii Serviciului Public de Transport, în arealul deservit de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti- Ilfov, contract ce se va încheia cu Societatea de Transport Bucureşti.
am simţit încă de la prima oră, efectul benefic al acestei minunate transformări : tramvaie care nu circulau şi convoaie de maşini care stăteau, lungi de câte 4 km. Aşa a înţeles dobitoaca de firica să serbeze Ziua Pompierilor, paralizând oraşul…
asadar, s-a rezolvat si treaba asta … urmeaza chestia cu apa calda, ca mersu’ pe jos e gata implementat de STB-u’ asta nou …
Problema cu RATB+îl nu se va rezolva nici cu cele 300 de autobuze noi. Probabil că ele vor circula doar în centru spre câteva cartiere. In rest? Rămânem tot cu tramvaiele vechi și ruginite, cu troleibuzele care stau să cadă. Cât privește aglomerația? Rămâne tot așa, cu pierdere de timp la niște cozi infernale.