Război-fulger pe mașinile electrice

Până la sfârșitul anului 2017, producătorul de mașini electrice Tesla va cheltui aproximativ 10 miliarde de dolari pentru dezvoltarea acestei ramuri, dar nici alte companii nu se lasă mai prejos, se estimează într-un studiu Bloomberg.

Aproximativ 50 de modele de mașini electrice vor ajunge pe piața globală până în 2022, incluzând cele produse de Daimler AG și Volkswagen. Până și inventatorul britanic James Dyson vrea să pătrundă în acest sector, el anunțând recent că investește două miliarde de lire în producerea unui model propriu de mașină electrică. Motivele pentru care anumiți dezvoltatori vor să meargă pe urmele Tesla sunt pur economice. Autoritățile de reglementare de la Beijing au elaborat un plan de mandat pentru producția de vehicule electrice în China, în timp ce California cere producătorilor de automobile să construiască mai multe vehicule electrice sau să fie obligați să cumpere credite de la rivali. În același timp, șeful executivului Tesla, miliardarul Elon Musk, și mașinile sale elegante au captat imaginația americanilor până la punctul în care consumatorii și investitorii aruncă lopeți de bani către compania din Silicon Valley. „Nimeni nu pune la îndoială faptul că mașinile electrice sunt viitorul. Producătorii de mașini se îndreaptă către acest sector“, a declarat Erich Joqchimsthaler, CEO al Vivaldi, o companie nemțească producătoare de mașini de lux.

Teren aglomerat

Doar în America de Nord numărul de mașini electrice va urca până la 47 în primul trimestru din 2022, față de 24 în acest an. Companiile producătoare de mașini electrice din China vor furniza 80 de modele, față de 61 în 2017, iar cumpărătorii din Europa vor avea 58 de variante în 2022, față de 31 în prezent. La nivel global, vor exista 136 de modele pe piață în 2022, fără să includem modelele hibrid. Așadar, va fi un câmp foarte aglomerat într-o piață auto născută cu emisii zero, pe care majoritatea consumatorilor încă nu trebuie să o adopte și unde pierderile financiare sunt mari. În SUA, vânzările de mașini electrice au reprezentat mai puțin de 1% din totalul de anul trecut, potrivit Agenției Internaționale pentru Energie.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.