Regele modei Giorgio Armani, la 85 de ani

Dacă-mi place mie, îţi va plăcea şi ţie”. Este fraza predilectă a lui Giorgio Armani, care a împlinit recent 85 de ani. O repetă colaboratorilor săi apropiaţi, designerilor care lucrează cu el, persoanelor care fac parte cumva din familia lui, dar şi necunoscuţilor.

S-a născut la Piacenza în 1934, în timp ce Italia se scufunda în fascism şi lumea aluneca spre Al Doilea Răzoi Mondial. A furat disciplina de la bunicul şi tatăl său. Şi-a început cariera ca vitrinier, în timp ce aranja Marile Magazine Rinascente. Nino Cerruti i-a încredinţat marca Hitman. A fost începutul visului său, o probă a vârstei, care nu conta. Pentru el contau numai ideile şi curajul. Succesul a venit în 1980 când a realizat splendidele creaţii pentru Richard Gere în filmul american Gigolo.

Consacrarea a sosit în 1982 când a apărut pe coperta de la Time. În 1990, devine proprietarul multor magazine care reproduc liniile sale. În mijlocul gloriei, destinul îi pune beţe în roate. Partenerul său, renumitul om de afaceri Sergio Galeotti, moare. A fost o mare durere. În anii 2000, îşi închide magazinele şi deschide altele, de super lux, odată cu lansarea colecţiei Giorgio Armani Privé.

Să nu uităm că Giorgio Armani a construit totul plecând de la nimic, inventând o modă a luxului. Într-adevăr, ceea ce i-a plăcut lui a plăcut tuturor.

A fost pasionat de anatomia umană de la o vârstă fragedă, iar acest lucru l-a motivat să urmeze o profesie medicală. După liceu, s-a înscris la Departamentul de Medicină al Universităţii din Milano, dar după trei ani a abandonat studiile pentru a se înrola în armată în 1953.
După ce şi-a terminat serviciul militar, Armani a abandonat studiile de medicină şi a lucrat la departamentul de achiziţii al renumitului ”La Rinascente” din Milano, înainte de a-şi începe pregătirea de designer vestimentar. La mijlocul anilor ’60 s-a angajat la compania Nino Cerutti ca designer vestimentar.

În 1970, încurajat de prietenul său Sergio Galeotti, şi-a început cariera de free lancer în designul vestimentar. În 1975, cei doi au fondat Compania Giorgio Armani S.P.A, moment care a coincis cu lansarea primei colecţii pentru bărbaţi, stilul reprezentativ pentru casa de modă fiind o reinterpretare a costumului business tradiţional. Un an mai târziu, a apărut şi prima colecţie pentru femei, care însă nu a fost a fost la fel de bine primită de public, din cauza ideilor sale revoluţionare.


El şi-a câştigat faima pe plan internaţional creând costume la comandă pentru numeroase staruri de la Hollywood şi a fost printre primii creatori de modă ce a invitat celebrităţile să îi poarte creaţiile –
Russell Crowe, Ricky Martin, Gwyneth Paltrow, Demi Moore, Penelope Cruz, Anne Hathaway, Megan Fox şi continuând cu rochiile pentru Oscar, câştigând clienţi devotaţi, precum Michelle Pfeiffer sau Jodie Foster.
În 1979, a înfiinţat
Giorgio Armani Corporation, sucursala americană a companiei italiene Giorgio Armani S.P.A, şi a creat o nouă linie de îmbrăcăminte, Mani, pentru bărbaţi şi femei. El a introdus mai multe linii de produse sub marca lui Giorgio Armani: Le Collezioni, lenjerie de corp şi costume de baie şi accesorii.
În anii ’80 compania a adăugat liniile
Armani Junior, Armani Jeans şi Emporio Armani. Linile Emporio prezentau haine mai tinereşti ori elegante, la un preţ mai accesibil, destinate clasei sociale mijlocii. În 1982, a fost primul designer ce a apărut pe coperta revistei Times, după Christian Dior în 1940. În 1996, Armani lansează pe piaţă parfuul pentru bărbaţi Acqua di Gio, urmat de Armani Mania şi Sensi (2002) şi Armani Code (2004).
Armani a revoluţionat lumea modei feminine având un design relaxat inspirat din îmbrăcămintea masculină şi folosind materiale bărbăteşti în crearea sofisticatelor jachete şi costume pentru sexul frumos, care te vrăjesc. Cunoscut pentru caracterul său excentric, Armani nu s-a sfiit să-şi arate interesul deosebit pentru sport. A creat costume pentru echipa naţională a Angliei, pentru jucătorii clubului londonez
Chelsea şi pentru purtătorii de steaguri la ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice de Iarnă în 2006.

Casa Armani este şi în prezent un veritabil imperiu al modei, cu numeroase filiale răspândite pe întregul mapamond. În pofida trecerii anilor, Armani îşi păstrează imaginea elegantă. Colecţiile vestimentare stilate şi moderne ale lui Giorgio Armani au uimit lumea modei şi au fost pe placul multor staruri ale cinematografiei, şi nu numai. Costumele Armani sunt astăzi un simbol al bunului gust şi în mediul de afaceri, stilul fiind adoptat de mulţi dintre antreprenorii de succes.


De-a lungul carierei Armani a fost distins cu numeroase premii, dintre care amintim, premiul
Neiman-Marcus (1979), premiul Geoffrey Beene Lifetime Achievement din partea Consiliului Designerilor de Modă din America CFDA (1987). În 2006 a fost numit Ambasadorul Bunăvoinţei al Comitetului Înalt pentru Refugiaţi al Naţiunilor Unite.
În 2018, Casa italiană Giorgio Armani a încheiat parada marilor firme la
Săptămâna Modei de la Milano, cu o colecţie avangardistă în culori strălucitoare şi suave precum albastrul sau violetul la ţinutele pentru sezonul primăvară/vară 2019. Totodată s-a delimitat aproape complet de negrul atât de caracteristic colecţiilor sale, optând pentru griul metalizat, rozul pal sau albastrul marin. Eleganţa, care este semn de identitate al designerului italian, a putut fi admirată la costumele pantalon largi şi jachetele închise până sus cu nasturi şi purtate fără cămaşă în nuanţe metalizate şi vişiniu vibrant; dar şi la pantalonii cu transparenţe şi la vestele foarte decoltate, purtate de asemenea fără cămaşă.


Colecţia Armani 2019 s-a evidenţiat şi prin rochiile de voal vaporoase şi transparente, purtate pe sub pardesie ample cu glugă, jachetele cu imprimeuri florale, dar şi pentru pliseurile şi rochiile cu transparenţe de inspiraţie romantică. Transparenţele s-au remarcat şi la fustele-pantalon foarte largi, la rochiile cu bretele foarte fine, la fustele din tul şi la cămăşile lejere şi comode. Giorgio Armani a mizat pentru rochiile de seară pe decolteurile „barcă” lăsând umerii la vedere, fustele clopot cu volane, cămăşile închise cu fermoar şi mânecile brodate şi compleurile formate din cămăşi fără mâneci şi pantaloni foarte largi din vinil translucid.
Ca accesorii au fost preferate colierele şi cerceii „maxi”, alături de ochelarii de soare cu rame tip schior, pălării ornate cu tul şi genţile din piele de şarpe în tonuri pastelate. În ce priveşte încălţămintea, au defilat pantofi cu tocuri şi vârful ascuţit, alături de sandale cu breteluţe şi toc; cizme de ploaie, transparente şi lăsând piciorul la vedere, şi pantofi cu talpă joasă tip mocasin.

Colecţia Giorgio Armani 2019, cu ţinute luminoase, rafinate, demonstrează încă odată pasiunea sa, splendidele elemente de o sobrietate şic.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

2 Comentarii

  1. Desi, in colectia pentru toamna 2019 in care intalnim din nou albastrul marin pana la turcoazul inchis, coraiul, dar si verdele neon, exista si jachete cu camasa, Magdalena. Colectia aceasta de primavara-vara a fost, intr-adevar, fascinanta, stralucitoare si seducatoare! Cea mai sofisticata colectie nu putea fi decat a lui Armani! Excelenta alegere, draga Magdalena! 🙂

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.