Salariații Companiei de Autostrăzi susțin că societatea nu și-a realizat bugetul de încasări cu aproximativ 33 milioane de lei, adică 3% din întreg bugetul, și toată această contraperformanță este imputată angajaților prin refuzul acordării unei majorări salariale. ”În condițiile în care salariul mediu brut pe țară comunicat de către Institutul Național de Statistică a crescut de la 4.449 lei/lună în august 2018 la 5.337 lei/lună în august 2020, conducerea C.N.A.I.R. S.A. continuă acele politici pe care le credeam de mult uitate, refuzând să acorde o majorare salarială angajaților, în condițiile în care bugetul companiei are prevăzute sume pentru acest lucru”, susține Elena Răileanu, președintele Sindicatului Drumarilor ”Elie Radu”.
Conform oficialului sindicatului, deciziile de blocare a creșterii salariilor drumarilor au iz politic. În 2010, pe vremea „Guvernului Boc”, repararea podului avariat în urma inundațiilor de la Dornești – Suceava s-a făcut prin contribuția “benevolă” a salariaților. În 2013, pe vremea „Guvernului Ponta”, când în toată țara s-au majorat salariile care fuseseră diminuate cu 25%, s-a găsit de „cuviință” ca salariile angajaților C.N.A.I.R. S.A. să fie diminuate cu 15%, de altfel o decizie netemeinică și nelegală, deoarece ne-am recâștigat drepturile salariale diminuate astfel, în instanță, drepturi salariale care au fost purtătoare și de penalitățile corespunzătoare. În 2019, pe vremea „Guvernului Dăncilă”, Ministerul de Finanțe, după ce a majorat salariile tuturor bugetarilor, a emis un ordin scris de a nu se aplica nici o majorare salarială în cadrul C.N.A.I.R. S.A. ”Această „sarabandă” a deciziilor dăunătoare pentru salariați continuă și iată că și acum, pe vremea „Guvernului Orban”, se găsește din nou de „cuviință” ca neîncasările la bugetul Companiei să fie suportate din nou de către salariații companiei (inconștiență sau lipsă de profesionalism ???)”, spune Elena Răileanu.
Sindicaliștii susțin că această situație a creat și continuă să creeze profunde nemulțumiri în cadrul angajaților Companiei, care suprapusă cu politica salarială defectuoasă din ultimii 15 ani, poate duce la demobilizarea salariaților, inițierea de proteste spontane sau nu, acum când în prag de iarnă este nevoie mai mult ca în celelalte anotimpuri de prezența noastră pentru întreținerea întregii rețele de drumuri naționale.
poate cu ocazia asta salariatii CNAIR ne spun si noua cine fura pe acolo; ca desi nu avem drumuri de 30 de ani n-am vazut nici un vinovat
Oamenii CNAIR s-au saturat sa stea degeaba pe lucrari carora le-au tocat devizul general si nu sunt nici pe departe finalizate,vor lucrari noi,sa schimbe peisajul,nu si naravul!
Vitriol sau napal – la ce pret pe km de autostrada aveti , ce calitate , lipsa oricarui serviciu de parcare , la trecerea peste poduri simti aceasi senzatie ca la decolarea avionului . Baietii astia sunt nepaipomeniti de hoti .
Se vad niste mertzane in poza. Cine sunt imbecilii care le permit acestor paraziti sa-si plimbe dosurile umflate in masini scumpe? Daciile nu sunt bune pentru aceste sugative abonate la banii romanilor? Mai ales ca realizarile lor sunt ZERO.
Ba angajati ai CNAIR, voi nu meritati mariri, voi meritati scaderi, pentru ca patronati hotii la drumul mare: licitatii trucate, termene de executie ultra lungi, preturi scandaloase, lucrari de slaba calitate, nerespecraea contractelor ! Voi sunteti tradatorii infrastructurii de drumuri in Romania! Parca aveati o companie care lucra in regie proprie, ce lucrari a facut si la ce pret?
Pentru @io Sunt Mercedesurile din coloana oficiala a lui Plavannis Terminatorul.
Problema, tanti elena, e la nivel de productivitate si profesionalism, atribute ce lipsesc in limbajul companiei la care sunteti angajata. De ani buni tot auzim numai CHIFLE destre companie. Tot feluri de reprosuri si rebuturi profesionale! N-ar fi mai bine sa reduce-ti din personalul companiei, sa-va apucati de munca concreta si dupa aceea..poate si ceva bonusuri. Asa merge si-n companiile pe actiuni: „E” bani, se dau; NU=ghinion, se schimba toata conducerea. Acolo, e pe bani! La CNAIR, ULA SI CACIULA!