România a mai pierdut un mare constructor auto

Gigantul german auto german Volkswagen a decis să construiască o fabrică nouă în Serbia, țară care nu este în UE. Cel mai mare producător de automobile din lume a optat pentru statul vecin în…

România a mai pierdut un mare constructor auto

Gigantul german auto german Volkswagen a decis să construiască o fabrică nouă în Serbia, țară care nu este în UE. Cel mai mare producător de automobile din lume a optat pentru statul vecin în…

Gigantul german auto german Volkswagen a decis să construiască o fabrică nouă în Serbia, țară care nu este în UE. Cel mai mare producător de automobile din lume a optat pentru statul vecin în competiția cu Bulgaria, România, Turcia și Macedonia de Nord, scrie Novosti. Deși bulgarii au fost mult timp favoriți pentru această investiție, VW a ales Serbia.. Potrivit informațiilor Novosti, primele automobile sârbești ar trebui să iasă în 2023.
Nu era un secret că nemții intenționau să deschidă o nouă unitate în această parte a Europei. Ei au făcut publicitate în mod repetat, dar dilema a fost în ce țară. România și Bulgaria sunt membre ale Uniunii Europene și se așteapta ca acestea să atragă aceste investiții. Ar fi urmat Turcia, care are o piață mare cu 80 de milioane de locuitori. Cu toate acestea, performanța economiei sârbe și relațiile Belgradului cu nemții au înclinat balanța către sârbi.
Noua fabrică „Volkswagen” ar trebui să aibă o capacitate de 300.000 de mașini pe an și ar contribui la exportul nostru cu 4,5 miliarde de euro. Se preconizează că fabrica va avea 5.000 de angajați, dintre care circa 650 de ingineri. Un, factor decisiv în decizia de construire a acestei fabrici a fost faptul că Serbia are 10 la sută din stocul mondial de litiu, element esenția pentru bateriile mașinilor electrice.
Alegerea VW a unei țări vecine și nu a României este încă o nouă înfrângere a statului nostru, care se menține astel cu doi producători – Dacia și Ford. Gigantul auto BMW Group a ales anul trecut să construiască o uzină nouă în Ungaria, în apropierea oraşului Debrecen, Pe la mijlocul anilor 2000, producătorii Mercedes au decis sa construiască o fabrică la Kecskemet în Ungaria de un miliard de euro deși în calcul intra și Sânandrei din Timiș. În urmă cu câțiva ani, producătorul auto britanic Jaguar Land Rover, controlat de compania indiană Tata, a testat terenul pentru construcţia unei fabrici la Braşov pentru care urma să creeze 8.000 de locuri de muncă şi să investească câteva sute de milioane de euro. Afacerea a căzut iar britanicii au ales Slovacia, o ţară până nu demult neaflată pe harta mondială a producătorilor auto dar care azi găzduieşte mai multe fabrici ale celor de la Volkswagern, Kia Motors, Peugeot-Citroen. Daimler a ales tot Ungaria pentru o nouă investiție de un miliard de euro și Polonia pentru o investiție de 600 milioane de euro într-o fabrică de motoare.
Cauzele descalicării noastre țin de precaritatea infrastructurii. Sebeșul, locul unde nemții produc cutii de viteze, nu este conectat pe deplin cu vestul printr-o autostradă continuă. În plus, problemele care apar pe diversele tronsoane de autostradă au cântărit mult în refuzul producătorului german.  De exemplu, Jawor, orașul polonez din Silezia Inferioară, unde s-a ridicat noua fabrică Daimler, se situează foarte aproape de autostrada care leagă Wroklaw de Cottbus. În plus, Jawor este un important punct feroviar. În comparație, tronsonul trei de autostradă Cunța-Săliște a fost demolat aproape un an de zile iar între Lugoj și Deva se merge pe o singură bandă, în zonă deluroasă.  Master-planul de transport al României este o continuă Cântare a României. Este agreat de toată lumea dar nu se mișcă deloc. Nici acum nu știm varianta de construcție pentru autostrada Pitești – Sibiu. Nu avem un șef de proiect care ar fi extrem de necesar. Asta pentru că miniștri se tot schimbă și nu răspund de ceea ce au făcut cei anteriori. Pitești-Sibiu este cerut cu insistență atât de Dacia cât și de Ford. Acesta din urmă dorește și drumul rapid dintre Craiova și Pitești. Până acum nu s-a construit un centimetru de autostradă.
România mai suferă la capitolul productivitate la nivelul industriei auto, în ciuda faptului că ţara noastră este producător de decenii întregi. Aici lucrează în jur de 110.000 de muncitori în zona producătorilor de componente şi doar Polonia este peste noi, cu aproape 120.000. Performanţele se văd la cifra de afaceri, acolo unde România este ultima într-un clasament din care fac parte Cehia, Polonia, Ungaria şi Slovacia.
Ca să ne dăm seama de cum se alege locul unei viitoare investiţii în industria auto, dar nu numai, trebuie să ne întoarcem un pic în trecut, pentru un exemplu. Prin anii 2005-2006, pe străzile oraşului Kecskemét, situat lângă celebra autostradă M5 din Ungaria, au început să-şi facă apariţia diverşi curioşi care nu făceau altceva decât să inspecteze cu multă minuţiozitate tot ce mişcă în urbe: cum arată oamenii, cum sunt gospodăriile lor, cum sunt şcolile, cât de performante sunt spitalele, cât de curate sunt străzile ş.a.m.d. Fenomenul a fost atât de discret, încât nimeni n-a băgat nimic de seamă. După un timp relativ scurt, presa maghiară, românească, germană şi de oriunde a anunţat că gigantul auto german Daimler Benz a decis să-şi amplaseze noua fabrică la Kecskemét şi nu în România, la Sânandrei, în judeţul Timiş.
Infrastructura era deficitară iar speculanţii de terenuri colcăiau. Nemţii au ţinut cont de aceste aspect dar şi de modul în care se prezintă oamenii locului, de cât de gospodari arată ei în ochii celoralţi, iar acele inspecţii începute cu ani de zile înainte, precum la Kecskemét aşa şi în Timiş, au avut rolul lor major. În felul acesta, România a pierdut o investiţie de aproape 1,2 miliarde de euro şi posibilitatea de fi invidiată în toată Europa. Astăzi, ţara noastră are doar doi mari producători auto, Dacia şi Ford.
Distribuie articolul pe:

8 comentarii

  1. Dragnea este fericit, concernul Volkswagen va fura doar munca sarbilor nu si pe cea a romanilor. Lupta acerba a lui Dragnea cu multinationalele ne-a ferit de flagelul investitiilor germanilor de la Volkswagen pe care dictatorul rosu Dragnea si PSD ii declara nazisti. Cu asemenea mesaje va castiga Dragnea viitoarele alegeri, pentru ca electoratul ciumei rosii se fereste de munca iar Dragnea le ofera garantia ca munca si competenta nu vor poposi si pe meleagurile noastre.

    1. Iar Romania va deveni, pas cu pas, Teleormanistanul drag dlui Dragnea!
      Adica: Saracie, Depopulare, Imbatranire!
      Toate spre indeplinirea maretei Strategii Romania 2040, aia care urmeaza sa-i fericeasca pe mandrii romani ai dlui Dragnea aia, care vor mai prinde anul 2040!
      NU stiti ce e Strategia 2040?!
      E Marea Promisiune(stiu ca e greu sa le mai tineti Numarul promisiunilor lui Dragnea, oricum sunt DEGEABA!!) facuta la Congresul PSD din 2018:
      „Până la fericirea din 2040, ne sufocăm în demagogia din 2018. Ce nu s-a spus la congresul PSD.
      Discursul preşedintelui PSD, Liviu Dragnea, la congresul partidului a zugrăvit o Românie fabuloasă, viitor nod energetic şi de transport, cu trenuri de mare viteză, autostrăzi, educaţie şi sănătate. Dar totul în 2040, pentru cine va apuca măreaţa lume nouă anunţată de L. Dragnea.
      Până atunci, societatea românească trebuie să se lupte cu rezultatele pe care guvernarea PSD le produce zi de zi, FARA a mai ţine cont de Biblia Programului de guvernare. Incompetenţa şi proasta guvernare nu pot produce altceva decât ce se vede.
      Despre SARACIA si MINCIUNILE si PROMSIUNILE goale al PSD nu s-a suflat o vorbă la Congresul PSD. Mergem spre cele mai înalte culmi de progres şi civilizaţie, în 2040!”
      Editat
      http://depopulare.greatnews.ro/depopularea-romaniei-zimnicea-sefu-dracilor/

  2. Vai dar nu e adevarat asa ceva!

    Ieri in Parlament, analfabeta Veorica Dancila se ratoia la Opozitie:
    „Îmi spuneți că nu vor mai veni investitori în România, vor veni” spunea mandra analfabeta si habarnista Veorica!
    Probabil ca vor veni, intr-o Joi, pe 2!
    In Teleormanul lor, unde NU exista azi nici un Mare Invetsitor, nici unul, Judetul e DEPOPULAT, PARASIT si IMBATRANIT!
    KANAL D: „ZIMNICEA, Orasul „fantoma” care se afla la nici 130 de kilometri de Bucuresti. Peste 10% din locuitori sunt someri, varsta medie e de 42 de ani si doar 27% din ei au canalizare.
    Pare extrem de greu de crezut, dar in Romania anului 2016 exista in continuare orase care arata deplorabil, populatia traieste in pragul saraciei, iar autoritatile parca au uitat de acesti oameni.
    Povestea orasului Zimnicea e de-a dreptul trista, desprinsa parca dintr-un peisaj de lumea a 3-a, acolo unde locuitorii se chinuie sa traiasca.”
    https://www.stirilekanald.ro/orasul-fantoma-care-se-afla-la-nici-130-de-kilometri-de-bucuresti-peste-10-din-locuitori-sunt-someri-varsta-medie-e-de-42-de-ani-si-doar-27-din-ei-au-canalizare-16571851

    Iar acesti incompetenti care vin majoritatea din Teleorman sau din sudul subdezvoltat si Moldova saraca, acesti incompetenti care NU au fost in stare sa faca NIMIC in Judetele lor vor sa ne convinga ca VOR REUSI in Romania?
    Sictir, javre ordinare!

  3. Unde-i „pierderea” aici? era pierdere dacă muta o fabrică în serbia din Romania. Așa, VW mută vorbe. VW a ajuns o mizerie hăituită de fisc, care înșeală clienții la cantitatea de noxe emanată și ddeclarată oficial. Nicio pierdere.

  4. De ce?

    1. Nu avem autostrazi (desigur pentru ca economia duduie).
    2. Nu mai avem suficienta mana de lucru calificata- cei buni au plecat din tara (se plictisisera de salariile prea mari, scolile excelente pentru copiii lor, cel mai bun sistem sanitar european).
    3. Legile privind investitorii straini nu sunt favorabile, nici pentru investitie, nici pentru profit (desigur pentru ca in ultimii ani aceste legi au fost perfectionate si le depasesc pe cele ale Elvetiei).

    Deci nu avem nevoie de locuri de munca create de „strainii” care ne fura tara si ne transforma in colonie.

    Noi suntem autosuficienti. Mai ales ca avem o prima ministra savanta de renume mondial.

    1. Tu spui ca legile pt investitorii straini nu sunt favorabile, adica 10% impozit pe venit, salariul minim pe economie mai mic decat indemnizatia de somaj din UE de au plecat romanii in UE ca sa castige de la 1500 de euro in sus fata de 250 in Romania. Stii ce vorbesti? Serbia are avantajul ca-i mai aproape de ei si nu stii ce facilitati au dat ca sa obtina aderarea, noi n-am dat bancile, BCR, BRD, Agricola distributia gazului, rafinarii si campuri petroliere ca sa intram in UE? Chiar mai crezi ca au fost privatizate si nu cerute de marile democratii ca sa ne accepte? Autostrada Transilva care a inghitit miliarde ”fara sa se construiasca” a fost alt bir mascat platit. Nu mai visa ca marile democratii sunt niste binefacatori mai degraba niste vatafi de sclavi, iar cand se revolta au metode de ”democratizare” ca in Irak sau Libia.

    2. Ciuma rosie argumenteaza cu mostre din gandirea lor cretina, ca investitorii repatriaza profitul. Dar bine mai boilor din ciuma rosie, investitorii vin sa faca acte de caritate, sau vin sa faca afaceri? Daca fac afaceri nu este firesc sa-si recupereze mai intai banii investiti? Cum sa-i recupreze fara sa repatrieze o parte din castiguri? Chiar si dupa recuperarea investitiei tot sunt indreptatiti sa repatrieze o parte din profit pentru ca ei fac investitii la nivel mondial, asa cum au investit in Romania vor sa investeasca si prin alte zone. Ei singuri au dreptul sa decida daca reinvestesc din profit in Romania sau se dezvolta si catre alte regiuni ale lumii.Oricum investitorii aduc tehnologii moderne de care romanii habar nu au, locuri de munca si salarii, si taxe mari catre stat si comunitatile unde isi deschid investitiile.

  5. De ce va pare rau? in anii ’90 ”democratia” si Germania a contribuit la construirea in Iugoslavia, bombardand refigiati nu mai stiu albanezi sau sarbi, erau copii pe care revistele prezentau prin foto, ramasi fara brate sau picioare si poate fara parinti pt. ca asa a vrut unii sa gestioneze istoria Europei, este bine ca ofera sarbilor o compensatie…Romania nu are nevoie decat de Basescu, zilnic unii pensionari si alti manipulati il deplanga, sper sa ajunga cu Blaga, Boc si alti vopsiti la TV in PNL-isti sa mai faca niste maruntisi pt. cocos, udrea si altii care poate il ajuta in construirea viitorului, nu a tarii ci a lui…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.