România construiește două mega-feriboturi

Două feriboturi hibrid RoRo pentru Seaspan Ferries urmează să fie construite la Șantierul Naval Damen Mangalia, companie deținută de statul român prin Ministerul Economiei și administrat de compania olandeză Damen. Fiecare dintre cele două nave inovatoare are o lungime de 149 de metri, și a fost proiectată astfel încât să permită încărcarea și transportul pe culoare cu o lungime totală de 1.034 metri. Feriboturile vor fi dotate cu baterii de 2 megawați, dar vor permite inclusiv stocarea a peste 200 de metri cubi de Gaz Natural Lichefiat. Cele două nave vor intra în serviciul Seaspan Ferries ca parte a programului de înlocuire a flotei companiei. Navele vor fi clasificate de Bureau Veritas și vor intra în exploatare în 2021, construcția acestora începând la Santierul Naval Damen Mangalia încă de anul acesta.

Șantierele navale Damen au câștigat oferta de construire a noilor feriboturi datorită reputației excelente, angajamentului față de calitate și datorită infrastructurii dovedite prin Șantierul Naval Mangalia. Cele două companii au lucrat îndeaproape pentru a se asigura că noile nave îndeplinesc standardele stricte de siguranță, de performanță și de funcționare necesare pentru a oferi servicii optime clienților companiei Seaspan Ferries. „Dovedim, o dată în plus, că parteneriatul dintre Damen si România este un succes. Vorbim despre încă un contract cu beneficii multiple pentru cel mai mare șantier din Europa și, implicit, pentru economia României. Contractul confirmă încă o dată capacitățile extraordinare de care dispunem în România, precum și calitatea resursei umane înalt calificate de pe șantier. Prin specialiștii din Șantierul Naval de la Mangalia avem capacitatea să construim în România o gamă largă de nave, complexe, de mare capacitate și foarte avansate din punct de vedere tehnologic. România redevine astfel un lider în Europa în construcția navală”, a declarat Niculae Bădălău, Ministrul Economiei.

Harly Penner, Director Fleet Engineering & Vessel Development de la Seaspan Ferries, a afirmat, la rândul său: „Damen a muncit foarte mult pentru a câștiga acest proiect, iar Seaspan Ferries este încântat să se asocieze cu ei în noul lor santier din Mangalia, România. Santierul are o bună reputație pentru calitate și are forța de muncă și infrastructura necesară pentru a construi aceste nave complexe pentru Seaspan Ferries. Damen lucrează îndeaproape cu Seaspan pentru a se asigura că navele își ating capabilitățile de top, iar Seaspan Ferries așteaptă cu nerăbdare să colaboreze cu echipa Damen pe acest proiect interesant”.

„Suntem foarte entuziasmați să construim aceste nave hibrid cu doua sisteme de propulsie pentru Seaspan Ferries și suntem mândri că un astfel de operator de încredere a decis sa aleagă Damen pentru acest proiect. Considerăm că acesta este începutul unui excelent parteneriat, cu un potential imens pentru viitor”, a adăugat Leo Postma, director de vânzări al Damen.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4595 Articole
Author

4 Comentarii

  1. de fapt al cui este Santierul naval Mangalia ? Cat are Romania si cat are Damen ?

  2. Valuri valuri pentru niste carcase !!, echipamentele ,instalatiile ,proiectul de executie nu ne aparin !!.
    Statul roman are cota parte in santierul Mangalia ,managementul este al lui Damen Olanda ,nu va mai umflati in pene.
    Sunteti ridicoli cand prezentati mare realizare capacitatea de stocare de 200 METRI CUBI de gaz lichefiat !!.
    Lungimea unui vas nu-i o chestie de performanta !!, ce tonaj de marfa poate prelua ??.
    In Romania s-au produs petroliere gigant ,daca vreti sa va laudati prezentati prin comparatie cu Biruinta or Independenta aceste doua feriboturi : ca dimensiuni ;capacitate de transport ;motoare ;viteza de croaziera !!.
    Pana si titlul este gresit ” Romania -construieste doua mega feriboturi ” ,poate IN ROMANIA SE CONSTRUIESC ….

  3. Se pare ca tot ce am construit in comunism acum apartine altor tari…o fi bine asa? E si amuzant ca cel mai mare santier naval European este administrat de o tzarisoara mica mica

  4. „Altor tari” si a parvenitilor si beizadelelor din sistem. Ce a apartinut bunului obstesc, sau inca mai apartine, miine va fi impaetitintre ei, sa dat la straini petrei lei si mita. Asa s-a definit si se definrste cultura economica si administrativa de dupa 89. Si asa se vad alesii cu beizadelele lor ca „oameni de afaceri de succes”, cam asa au inteles EI ca merge traba cu capitalismul, dupa ce au vazut la Ewing Oil, la televizor. Si le merge!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.