Compania franco-germană Airbus Helicopters Industries și societatea de stat IAR Ghimbav au semnat la Paris contractul definitiv de colaborare exclusivă pe o perioadă de 15 ani, document ale cărui principii au fost stabilite prin semnarea unui acord iniţial, pe 24 august 2017, la Bucureşti, în prezenţa preşedinţilor Franţei şi României.. Conform documentului, IAR este contractorul principal pentru elicopterul H215M pentru orice comandă viitoare din partea Ministerului român al Apărării având ca scop înlocuirea flotei îmbătrânite. Acest acord va crea aproximativ 6.300 de locuri de muncă directe şi indirecte în România. „Înţelegerea reflectă angajamentul comun al Airbus şi IAR de a contribui la modernizarea flotei de elicoptere multirol. Documentul prevede o colaborare strânsă, în următorii 15 ani, Airbus fiind partenerul exclusiv al IAR în clusterul aeronautic de la Ghimbav, judeţul Braşov”, se arată în comunicatul Airbus.
Airbus Helicopters Industries a ridicat o fabrică de elicoptere la Ghimbav în cadrul unui parteneriat cu IAR Brașov, unde va produce elicopterul H215 iar linia de asamblare va fi funcțională în 2019, moment din care vor fi fabricate 15 aparate pe an. Inițial, primul elicopter produs la Ghimbav urma să fie gata până la finele lui 2018. La Ghimbav va fi asamblat elicopterul H215, ultimul venit în familia de aeronave H a grupului franco-german, fratele „mai mic” al H225. H215 este o variantă avansată a fostului elicopter AS332 Cie/L1e, care ar urma să fie vândut „la prețuri accesibile”, deoarece „costurile sunt mici”. Airbus H215 este un elicopter multirol, folosit în special în domeniul apărării şi poliţiei. Elicopterul poate transporta până la 22 de pasageri şi poate fi adaptat pentru transport în regim VIP. La dezvoltarea proiectului H215 în România participă comaniile româneşti IAR, Aerostar, Aeroteh şi Turbomecanica.
Airbus Helicopters, divizie a Airbus Group, are aproximativ 23.000 de angajaţi la nivel mondial, şi este prezentă în România prin Eurocopter România, unde deţine 51% din acţiuni, diferenţa fiind controlată de IAR. Compania are în funcțiune o flotă de aproximativ 12.000 de elicoptere operate de peste 3.000 de clienți în aproximativ 154 de țări. Airbus Helicopters a generat un venit de 6,8 miliarde de euro în 2015.
Fabrica s-a construit pe un teren de 27.000 metri pătraţi pus la dispoziţie de IAR Ghimbav, iar investiţia a fost de 40 milioane euro, la care s-au adăugat alte 11 milioane euro partea IAR Ghimbav, companie care va fi principalul furnizor al uzinei. Armata Română are alocate pentru înzestrare, în anul 2018, circa 40 de miliarde de lei (echivalentul a nouă miliarde de euro), iar anul viitor suma va fi probabil și mai mare, în condițiile repartizării, pentru Apărare, a unui procent de 2 la sută din PIB – similar celui din anul 2018.
Nici americanii nu stau cu mâinile în sân. Recent, Mike Gleason, senior manager în cadrul Bell Helicopter, a declarat că România este luată în calcul pentru a deveni prima țară europeană care să producă elicoptere de tip AH-1Z Viper și UH-1Y Venom, utilizate de Infanteria Marină a SUA. Primul este elicopter de atac, iar al doilea este elicopter utilitar multirol. Conform unor surse neoficiale, negocierile dintre partea americană și cea română se poarte asupra asamblării în țara noastră a peste 40 de elicoptere la Ghimbav, lângă fabrica celor de la Airbus. Americanii de la Bell Helicopter au dorit producă în România un elicopter de atac în 1996 și modelul AH-1 Cobra urma să devină Dracula dar din motive politice nu s-a putut.
Companiile din China și-au arătat în ultimii ani interesul să investească miliarde de dolari în industria energetică românească însă condițiile pe care le pun… […]
România are un peisaj foarte divers și ecosisteme și habitate bogate (de la zone umede, la păduri), care determină o abundență și diversitate de specii […]
Locurile de muncă sunt importante și mă bucur mult că aceste elicoptere se construiesc în România.
Odată, țara noastră era lider în exportul de lucruri de calitate.
Bravo!
asta inseamna ca ne transformam din gaina in vultur??!…sau redevenim lupii din vremea dacilor (transformam oaia in lup!)…pentru astfel de atitudine este nevoie de multa impetuozitate si de multe resurse (inclusiv umane) de calitate!…sa vedem!!
Din motive politice nu s-a putut? Pardon, n-a fost niciun motiv politic. Pur si simplu Romania nu si-a putut permite, fapt constatat nu de razboinicul Emil Constantinescu ci de… Departamentul de Stat!
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.
Locurile de muncă sunt importante și mă bucur mult că aceste elicoptere se construiesc în România.
Odată, țara noastră era lider în exportul de lucruri de calitate.
Bravo!
asta inseamna ca ne transformam din gaina in vultur??!…sau redevenim lupii din vremea dacilor (transformam oaia in lup!)…pentru astfel de atitudine este nevoie de multa impetuozitate si de multe resurse (inclusiv umane) de calitate!…sa vedem!!
Din motive politice nu s-a putut? Pardon, n-a fost niciun motiv politic. Pur si simplu Romania nu si-a putut permite, fapt constatat nu de razboinicul Emil Constantinescu ci de… Departamentul de Stat!