„România, te iubesc!” – Jaful de la CFR Marfă

Reportaj-anchetă de mare impact la PRO TV. Nici o reacţie însă de la guvern, de la DNA şi de la DIICOT. Iată o secvenţă din materialul amintit:

”Pro TV nu a reuşit să obţină de la CFR Marfă – condusă pe atunci de Vasile Tulbure – nici un interviu despre banii pe care această societate i-a cheltuit.

Cristian Burci a răspuns Pro TV că sumele respective reprezentau un avans, în contul unor reparaţii executate, plus cheltuieli, plus o remuneraţie a finanţării, aşadar totul a fost acoperit de acte legale.

Un alt episod din istoria CFR Marfă arată erau vagoane reparate doar pe hârtie, contracte cu intermediari-căpuşă, directori incapabili sau răuvoitori.

În afara împrumutului deja amintit de la Deutsche Bank s-au împrumutat încă 30 de milioane de euro pentru reparaţii cu modernizare de vagoane, bani care au trecut tot prin IRS Leasing.

Urmările încep să se vadă. Pe 15 august 2004, un tren care transporta benzină şi motorină a deraiat în gara Gugeşti din judeţul Vrancea: în explozia uriaşă care a urmat au fost răniţi şase pompieri veniţi să stingă incendiul.

Dialog Cosmin Savu Pro TV – Miron Mitrea despre reparatiile de modernizare

(…)

– Toate investitii prin IRS Leasing, un alt imprumut la Deutsche Bank de 30 de milionae de euro
– Sigur, da. A fost modernizarea vagoanelor de transport motorina
– Stiti ce s-a intamplat cu asta?
– Au reusit sa-si cumpere linistea cei care au facut osiile…Nu ma intrebati cum, dar au reusit
– La ora asta CFR Marfa nu si-a recuperat banii
– Asta-i problema lor. Pentru ca acolo lucrurile au fost foarte clare. Au fost osii folosite din osii recuperate. Punct.

„A fost proces, nu stiu ce s-a intamplat cu procesul. Intrebati-i pe cei de-acolo cum nu poti sa-ti recuperezi banii. Sigur banii puteau fi recuperati de la asigurari”, mai spune Miron Mitrea.

……International Railway Systems, un off shore din Luxemburg, controla în România mai multe fabrici, iar Cristian Burci era acţionar majoritar.

Burci are următoarea explicaţie faţă de evenimentele de acum aproape zece ani:

„Pe perioada cât am avut calitate de acţionar majoritar(indirect) în Meva, s-au efectuat toate demersurile şi s-au exercitat toate căile de atac pentru aflarea adevărului.”

Un alt contract interesant, pe comisioane generoase, este cu firma Carpat Cargo, un interpus între CFR Marfă şi Sidex, firmă controlată la acea ora de acelaşi Cristian Burci.

După părerea lui, contractul a căzut pentru că după alternanţa la guvernare din 2004 „facturile emise de CFR Marfă nu au respectat prevederile din Oferta Comercială, motiv pentru care Carpat Cargo a fost facturată suplimentar cu sume consistente”.

În 2005, Carpat Cargo a fost preluată de la Cristian Burci de Dorin Iacob, fost secretar executiv al PD si om de încredere al lui Virgil Magureanu”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.