Romtelecom a înregistrat venituri în scădere cu 11% în trimestrul doi

Veniturile Romtelecom au scăzut cu 11% în cel de-al doilea trimestru al acestui an, până la 178,7 milioane de euro, potrivit rezultatelor financiare publicate de către grupul elen OTE, acţionarul majoritar al companiei româneşti.

Profitul EBITDA (înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) s-a redus în trimestrul doi cu 59,7%, până la 24,4 milioane de euro, reprezentanţii grupului elen punând acest lucru pe seama condiţiilor economice dificile.

Romtelecom a înregistrat un EBITDA de 60,6 milioane de euro în perioada aprilie-iunie 2009.

„Rezultatele financiare pentru al doilea trimestru sunt influentate de atitudinea tot mai precauta a clientilor, datorată dificultăţilor economice cu care se confruntă. În aceste condiţii nefavorabile, am înregistrat totusi o creştere a numărului total de unităţi generatoare de venit (abonamente, RGUs) de până la aproximativ 4,5 milioane, un rezultat combinat al cresterii numarului clienţilor de televiziune cu 19,8% faţă de trimestrul al doilea 2009 si al conexiunilor de internet de bandă largă cu 21,5% in aceeasi perioada, precum si al reducerii cu 7,5% a numărului de linii fixe faţă de al doilea trimestru al anului trecut”, a declarat directorul executiv al companiei, Yorgos Ioannidis.

Romtelcom a înregistrat peste 12.000 de clienţi IPTV până la jumătatea anului, iar serviciul a ajuns în prezent la peste 100 de canale, dintre care 5 sunt în format HD.

Ca urmare a schemei de plecări voluntare din companie, cheltuielile operationale fara depreciere si amortizare au crescut cu 11,8% in trimestrul doi 2010 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, dupa creşterea semnificativa a costurilor cu pachetele compensatorii, de 16,6 milioane de euro, corespunzând celor 645 de poziţii care au fost eliminate.

În plus, 127 de angajaţi şi-au exprimat intenţia de a părăsi compania până la finalul lunii septembrie 2010. Aceasta, împreună cu o scădere a veniturilor de 11,1% în trimestrul al doilea al lui 2010 faţă de perioada similară a anului trecut, au afectat profitul operaţional pentru acest trimestru, care s-a diminuat cu aproape 7%, la 21,9%.

„Compania va continua să se concentreze pe reducerea şi menţinerea sub strict control a costurilor în lunile care urmează, în acelaşi timp continuand sa identificam soluţii prin care să îi sprijinim pe clienţii noştri să facă faţă mai uşor acestei perioade economice dificile”, a declarat Ioannidis.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.