S-a aflat de ce ar fi deraiat trenul

Trenul marfar care a deraiat, luni, în apropiere de Caracal, ar fi fost supraîncărcat. Anchetatorii iau în calcul această ipoteză după ce au măsurat încărcătura din trei vagoane.

Potrivit președintelui Uniunii Teritoriale a Sindicatului Mișcare Comercial, Regionala CFR Craiova, Cristi Cațilă, anchetatorii au descoperit că garnitura a sărit de pe șine pentru că ar fi avut o încărcătură prea mare.

15 vagoane din partea din spate a trenului au deraiat, iar cinci s-au răsturnat.

„Prima ipoteză luată în calcul este supratonajul. A fost măsurată încărcătura din trei vagoane și asta s-a stabilit, dar se va face o expertiză. Acolo restricția era de 70 km/h”, a declarat pentru Mediafax Cristi Cațilă.

Traficul pe magistrala 900, între Caracal și Drăgănești-Olt este blocat total. Marți dimineața, potrivit autorităților din Olt, reprezentanții CFR au început să ridice vagoanele căzute pe șine.

„Au ajuns macaralele de mare tonaj, iar până la această oră am primit informații că două dintre cele cinci vagoane căzute au fost ridicate. Se lucrează pentru ca măcar un fir să fie eliberat cât mai repede și să fie refăcută infrastructura distrusă”, a spus Forin Homorean, prefect de Olt.

Garnitura era formată din 37 de vagoane încărcate cu grâu și aparținea unei firme private. 15 vagoane au căzut de pe șine, iar 5 s-au răsturnat și au blocat și al doilea fir al căii ferate.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

2 Comentarii

  1. Dar graul? Graul, al cui era? Si care era destinatia trenului, hmmm?

  2. Intrebari:
    – Cumva mai exista in spatiile alaturate garilor, rampe pentru incarcare/descarcare si cantarire vagon cum era inainte de 1990 sa nu depaseasca masa vagonului?
    – Cumva la plecare, sosire, incarcare si descarcare mai exista un registru in care sa fie inscriptionate toate aceste date cu semnatura celui de pe tura?
    – Cumva mai exista in practica cfr-marfa timpul de stationare pentru incarcare si descarcare, daca trece cele 24-48 ore sau 3-5 zile de la data informarii privind sosirea sau stationarea marfii, societatea poate fi penalizata in euro, dolar si nu in lei moneda nationala?
    Cate din aceste prevederi mai exista si sunt respectate de angajati si societati?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.