S-a dat startul celui mai mare proiect de infrastructură din Capitală

S-a dat startul celui mai mare proiect de infrastructură din Capitală. Cel puțin încă trei stații noi de metrou se vor construi pe magistrala M2, ca urmare a extinderii liniei până în comuna Berceni

Magistrala M2 de metrou se va prelungi cu cel puțin încă trei stații noi până în comuna Berceni. Mai mult, în imediata vecinătate a acestora, vor fi amenajate minimum alte 3 mari parcări de tip park&ride, pentru ca cei care locuiesc în localitățile limitrofe zonei de sud a Capitalei să aibă acces facil spre centrul orașului, în condiții moderne de trafic și de siguranță.

Toate aceste investiții sunt vizate în proiectul de extindere a magistralei M2 de metrou, Pipera-Berceni, dincolo de Șoseaua de Centură, până în comuna Berceni, în continuarea stației de metrou Tudor Arghezi”, pe care Primăria Sectorului 4 o construiește deja pe Șoseaua Berceni. Un prim pas a fost făcut deja. Astăzi, primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a semnat contractul pentru realizarea studiilor de prefazabilitate și fezabilitate, necesare demarării lucrărilor. În valoare de 5 milioane de lei, contractul prevede identificarea, într-un interval de 9 luni de zile, a celor mai bune soluții tehnice în vederea prelungirii metroului în județul Ilfov. Mai mult, proiectul include și suplimentarea garniturilor de tren, pentru ca timpii de așteptare în noile stații să fie cât mai mici posibili.

Zona de sud a Bucureștiului are un potențial uriaș de dezvoltare, iar acesta este motivul pentru care cred cu tărie că extinderea rețelei de metrou și în județul Ilfov nu doar că va pune umărul decisiv la schimbarea în bine a acestei părți a Capitalei, ci va însemna și un trai mai bun pentru oamenii din Sectorul 4 și din localitățile limitrofe. Vorbesc despre oameni, întrucât asta așteaptă ei de la politicieni – rezultate. Astăzi, eu și domnul Hubert Thuma, președintele Consiliului Județean Ilfov avem primul rezultat! Odată cu semnarea contractelor pentru realizarea studiilor de prefezabilitate și de fezabilitate, deschidem un drum nou, pe care încă n-a mai pășit nimeni în România, acela de a aduce în același mare proiect de infrastructură, cât mai multe autorități ale statului. Scopul final este cât se poate de limpede. Împreună transformăm sudul zonei metropolitane București-Ilfov într-un hub de bussines, cu toate facilitățile incluse. Aducem aici investitori și, totodată, reducem poluarea. Oferim oamenilor acces la transport public rapid și astfel ținem pe loc, în parcările park&ride, pe care le vom avea la fiecare dintre stațiile de metrou din Ilfov, un număr însemnat de mașini. Nu ne ferim să ne asumăm acest proiect și profităm de șansa pe care ne-o oferă fondurile europene nerambursabile. Sectorul 4 are deja experiență în accesarea acestora (construim deja stația de metrou Tudor Arghezi cu bani europeni), așa că sunt convins că totul se va desfășura așa cum trebuie!”, a declarat Daniel Băluță, primarul Sectorului 4.

Prezent la semnarea contractului, președintele Consiliului Județean Ilfov, Hubert Thuma, a declarat că extinderea metroului în afara Capitalei reprezintă o necesitate majoră pentru dezvoltarea zonei metropolitane.

Multumesc pentru deschiderea de care a dat dovadă domnul primar Daniel Băluță. Avem împreună șansa de a conecta în mod real Ilfovul cu Bucureștiul, în condițiile în care mii de oameni lucrează în București, dar locuiesc în Ilfov. Acest proiect este acum un exemplu, așa că analizăm multiplicarea acestuia și în alte zone”, a declarat Hubert Thuma, președintele CJ Ilfov.

Proiectul de extindere a magistralei M2 de metrou în județul Ilfov, realizat de Primăria Sectorului 4 împreună cu Consiliul Județean Ilfov, Metrorex și Ministerul Transporturilor vine în completarea noii stații de metrou Tudor Arghezi”, pe care autoritatea locală o construiește deja pe Șoseaua Berceni. Lucrările noii stații supraterane de metrou, cu un traseu de 1,6 kilometri, vor fi finalizate anul viitor.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

5 Comentarii

  1. De la Scornicești primul sat port la Dunăre și Marea Neagră am sărit la comuna Berceni, prima comună conectată la metrou. În rest: Sunt trei decenii de demolări mărețe, sunt trei decenii de emigrant avânt…

  2. Bucurestiul nu are metrou de la Gara Progresu la Revolutiei sau de la Alexandriei la Unirii si se face metrou cu comuna Berceni doar pentru ca niste (editat) au cumparat pamant acolo si vor sa faca un complex de blocuri. Si nu se vand apartame daca nu au legatura la metrou.
    O mare porcarie si delapidare j (editat) din banii bucurestenilor.
    Acest primar a distrus si Piata Progresu si a facut in locul ei un magazin cu etaj ocupat de bisnitari interlopi.

  3. Vai de poala voastră, rîde ceașcă de voi,in 30 ani de asa zisă democrație,nu s-a construit nimic, iar acum veniți cu cîteva stații de metrou, de rîsul curcilor. Vai poala voastră, nu sunteți in stare de nimic, doar laudă pe la televiziuni.Ipocriți și mincinoși cu toate partidele de doi bani, nesimțiților din lumea politică.

  4. S-a dat startul celui mai mare proiect de FURT din capitala.

  5. Revedere dupa 20 de ani ca in Alex Dumas,”cei trei boschetari”De cate ori aud de statii noi la metrou,imi aduc aminte ca nici statiile existente nu sunt macar intretinute de maretele investitii
    Metroul e cazut pe mana unei gasti sindicalisto-securiste care il duce de rapa..

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.