Șapte aeroporturi din țară, ajutoare de stat

Șapte aeroporturi din țară vor primi ajutoare de stat pentru acoperirea deficitului de lichidități cu care se confruntă din cauza crizei generate de pandemia de Covid.

Potrivit Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, miercuri a fost semnat ordinul comun al ministrului Transporturilor și ministrului Lucrărilor Publice și Administrației, prin care este aprobată schema de ajutor de stat pentru aeroporturile cu un trafic anual cuprins între 200 de mii și 3 milioane de pasageri.

Prin aprobarea ordinului se va asigura acoperirea deficitului de lichidități cu care se confruntă 7 aeroporturi din România, din cauza crizei generate de pandemia de Covid. Este vorba de Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj, Aeroportul Internațional Iași, Sibiu, Craiova, Aeroportul Internațional „George Enescu” din Bacău, Aeroportul Internațional „Ștefan cel Mare” din Suceava, dar și de Aeroportul Internațional „Traian Vuia” din Timișoara.

Valoarea totală a bugetului schemei de ajutor de stat este de până la 51,5 milioane de lei.

„Schema de ajutor de stat a fost autorizată de către Comisia Europeană, în data de 13.12.2021. Sumele pot fi utilizate pentru achitarea facturilor restante, ceea ce va aduce la echilibrarea bugetelor de venituri și cheltuieli ale respectivelor aeroporturilor”, a transmis Ministerul Transposturilor.

Aeroportul „Traian Vuia” din Timișoara se află sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, iar celelaltte funcționează ca regii autonome de interes regional, în subordinea județelor.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

10 Comentarii

  1. Pentru ce se dau banii?..Pentru salarii..?..de de nu fac restructurări?..Păi nu pot Pentru ca acolo sunt toate pilele politice ale partidelor!..voi credeti ca se va mai relua activitatea ca în trecut în aceste locații ale mafiei bugetare?..
    În germania s-au închis aeroporturi întregi, la cele care mai funcționează sint la 30 % din capacitate!!…credeti ca guvernul german a făcut cadou acestor aeroporturi milioane de euro?..

  2. Firmele straine care au avioane sa plateasca taxa de avion. Si noi daca aterizam la altii sa platim lafel. Se va ajunge la reciprocitate. Atunci vor fi bani.

  3. Intreb doar: aeroporturile din bucuresti, au sida de nu primesc? Macar sa angajeze personal pentru toate serviciile platite de turisti!

  4. De ce nu se aplica metoda ‘ADANCIREA REFORMELOR STRUCTURALE’, sau metoda PRIVATIZAREA PE UN DOLAR” ??? Doar sunt verificate si para-verificate in ultimile 3 decenii de la Marea Lovilutie din Decembrie? Vinzi sapte aeroporturi pe un dolar, burdusesti Trezorereia Statului cu 7 dolari, bani neninca, bani ! Apoi lasi apropitarul sa dea faliment si sa taie tot ce se poate la fier vechi, sa inchirieze spatiile eliberate si sa vanda la imobiliare pistele. In felul acesta s-a procedat cu mult succes si cu mineritul, cu ingrasamintle, cu petrochimia , siderurgia, constructiile demasini, cauciucul si masele plastice din Romaneasca cu trasnporturile CF , de ce nu se poate si cu porturile si cu aeroporturile? Nu le lichidam, ci le privatizam! Komisarii de la Bruxelles vor fi incantati de aceasta initiativa pro-europeana,acest ” Clear Sky Project” autohton al Romaniei si vor curge note mari la impresia artistica a Guvernului si va fi mangaiata pe cap presa de dreapta si presedintele de lemn Tanase.NUmai avantaje!

  5. nu, nuuuu. Portul Constanta nu trebuie ajutaaaat…nu ca il vooor olandezii….

  6. Aeroporturile din America sunt ale oraselor, adica ale primariilor. Nu primesc bani de la guvern. Sa verifice cineva cati salariati are Otopeniul si cati salariati are aeroportul din Cluj cu un trafic minor fata de Bucuresti. Dar probabil are salariati pe jumatate. Securitatea locala face legea. Se pare ca-l are si pe Grindeanu la mana.

  7. Vad ca printre aeroporturile care vor fi ” ajutate” se numara si cel din Sibiu.
    Iata un citat din cotidianul local Tribuna Sibiului (07.12.2021 17:07) al carui titlu este „Consiliul Judeţean Sibiu finanţează Wizz Air cu 379.213,9 Euro pentru zborurile din următoarele 12 luni”

    „Wizz Air este a treia companie aeriană care primeşte ajutoare de stat printr-un contract finanţat de Consiliul Judeţean. Pentru cele 12 zboruri consecutive la şi de la Sibiu, compania Wizz Air va primi 1,3 Euro/loc alocat la și de la Aeroportul Internațional Sibiu. Potrivit Planului de alocare a capacității de operare depus de companie, valoarea ajutorului de stat este de 379.213,9 Euro (291.703 locuri x 1,3 Euro/loc).
    Wizz Air este cea de-a treia companie aeriană care operează zboruri la și de la Aeroportul Internațional Sibiu și care beneficiază de schema de ajutor de stat finanțată de Consiliul Județean Sibiu, alături de companiile Lufthansa și Austrian Airlines, cu care au fost încheiate contracte în luna iulie 2021, respectiv în luna noiembrie 2021.

    Sa mai zic ca , Wizz, Austrian Si Lufthansa sunt parte a aceluiasi grup ? Si ca, in total, vor primi mai mult decat aeroportul in sine unde, de bine de rau, se dau niste salarii purtatoare de taxe si impozite si se cheltuie niste bani in comertul sau industria locala. Pe cand ajutoarele pentru companiile cu sute de miliarde cifra de afaceri…..

    Pana la urma, cine gandeste aceste „masuri” stralucite? Si de ce in continuare se risipesc bani de la buget , din taxe di impozite, pe tot felul de ….avioane ?

  8. Lufthansa („de stat”) germana detine si opereaza si Austrian Airlines. Guvernul german a decis a vanda 25% din actiunile Lufthansa (catre Wizz Air Holdings) iar noi ii sprijinim asa, „ca suntem oameni faini”.
    O companie care in 2019 a declarat un venit net de 1.21 miliarde?

  9. ca sunt bogati si stau cu mana-ntinsa la stat: cluj-sibiu-timicioara.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.