Schimbări cu viteza melcului pe calea ferată

cfr-tren-sine

Reprezentanții Pro Infrastructura susțin că de aproximativ 7 ani CFR se chinuie să configureze sistemele de centralizare și telecomunicații pentru schimbarea macazurilor și semnalelor necesare circulației pe cei 40 km de la Curtici până la Arad -Ghioroc.

Reprezentanții Pro Infrastructura îi ironizează pe cei de la CFR care nu reușesc de aproape 7 ani să finalizeze lucrarea din zona Arad.

„În timp ce alții trimit rachete în spațiu, de vreo 7 ani, CFR Infrastructura împreună cu Alstom se chinuie să configureze sistemele de centralizare și telecomunicații pentru schimbarea macazurilor și semnalelor (evitarea coliziunilor între trenuri) necesare circulației pe cei 40 km de la Curtici până la Arad (Ghioroc)”, scrie în mesajul postat pe pagina de Facebook a asociației.

Specialiștii susțin că probleme apar deoarece se încearcă integrarea unui sistem modern cu unul din anii 60.

„De altfel, ele au fost blocate recent timp de 20 de ore în zona Arad și s-a mers în regim manual, cu mari întârzieri („la steag”). Asta după ce recepția lucrărilor Alstom s-a făcut foarte greu, cu sute de neconformități. Decalajele sunt cauzate de indulgența și răbdarea fără limite a CFR cu antreprenorul, pe de-o parte, și de proiectul prost care încearcă să integreze un sistem ultra-modern, gândit pentru linii de mare viteză (ERTMS nivel 2), cu unul „legacy” conceput în 1960 bazat pe relee electromagnetice (BLA+INDUSI)”, au explicat specialiștii Pro Infrastructura.

Reprezentanții Pro Infrastructura îi îndeamnă pe cei din Ministerul Transporturilor să analizeze rapid problema care se extinde pe sute de kilometri, pe Coridorul IV București-Brașov-Sighișoara-Arad. De exemplu, între Sighișoara și Simeria se circulă cu restricții deoarece nu există sisteme digitale pentru schimbarea macazurilor în gări, deși lucrările la terasamente și linii s-au încheiat.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

1 Comentariu

  1. Astia care au distrus calea ferata ar trebui dusi la zid la Targoviste pentru subminarea economiei nationale! Cand ne conduc numai tineri usristi „destepti” precum prefectul de Bucale care habar nu are despre diferenta dintre perimetru si aria cercului, ce pretentii sa mai ai? Adiccatelea, incep sa o regret pe Dancila! Numai inculti in toate functiile de la varful statului meu!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.