Sculptura „Zbor“ a artistului Ștefan Radu Crețu, expusă la Cascais

Institutul Cultural Român de la Lisabona și Ambasada României în Republica Portugheză prezintă în Portugalia, cu sprijinul Primăriei Municipiului Cascais și al Fundației D. Luís I, opera de mari dimensiuni Zbor, realizată de Ștefan Radu Crețu.

Sculptura va fi amplasată în parcul Marechal Carmona din centrul orașului Cascais timp de aproape 4 luni, iar momentul inaugural va avea loc în data de 16 septembrie 2018, ora 17.00, în prezența artistului, a unor înalți oficiali români și portughezi, a corpului diplomatic acreditat în Portugalia și a conducerii Primăriei Cascais.

Opera reprezintă o lectură în cheie contemporană a celebrei Pasări în spațiu a celui mai important sculptor român al secolului XX, Constantin Brâncuși. Asemenea marelui sculptor, lucrările lui Ștefan Radu Crețu sunt enigme pentru intelect. Construite după principii fizice ușor descifrabile, ele păstrează însă o doză de obscuritate ce intrigă și invită la interpretări multiple. Materialele folosite fac parte mai degrabă din recuzita eboșei și se agregă sub semnul provocator al unor adjuvanți proveniți din tehnologii ale mileniului III.

Zbor (Cinnyris geométrica) este o instalație care abordează o temă mitologică, a păsării de foc, relaționând în mod intenționat cu Măiastra lui Constantin Brâncuși prin stilizare și abstractizare. Pentru că este o temă interpretabilă și cu variante similare în mai multe culturi, pasărea Phoenix este asociată Soarelui, dar apare tot timpul altfel, sub diverse forme, nuanțe de culoare și dimensiuni, astfel încât imaginea rămâne întodeauna enigmatică. Zbor (Cinnyris geométrica) devine astfel o schiță tridimensională, o ficțiune vizuală, în care focul renașterii este înlocuit de o lumină stroboscopică cu efect oniric la lăsarea întunericului. Forma păsării este încadrată de un desen tridimensional care simulează un origami, subliniind astfel silueta prototip, nedezvoltată, ca un act al reformării”, se destăinuie artistul.

Ștefan Radu Crețu (n. 26 ianuarie, 1983) trăieşte şi lucrează în Sibiu, a absolvit Universitatea de Arte din Cluj, secția ceramică-sticlă-metal și este doctorand al Universității Naționale de Arte din București. Printre cele mai importante expoziții ale sale amintim: 2017/International Kinetic Art Exhibit and Symposium, Boynton Beach Florida USA (grup); 2017/ Possible Evolution, Victoria Art Center, București (personală); 2016/ Rezoluție pentru/despre o capitală culturală, Galeria Calina Timișoara (grupul Nostru); 2015/ Epoca de piatră a tehnologiei emoționale, Calina Gallery, Timișoara (personală); 2014/ Transformation, Muzeul Beelden aan Zee, Haga, Olanda (grup); 2014/ Sensus Propero, 418 Contemporary Art Gallery, București (personală); 2012,2013,2014/ Workshop at the Danube IV, V, VI, 418 Contemporary Art Gallery, București (grup); 2013/ The art of living, Pop-up Art Gallery, București (grup); 2013/ Oestridae Dominant, Proiect 1990, Piața Presei Libere, București (personală); 2013/ Disambiguation, Palatele Brâncovenești, Galeria Cuhnia, București (personală); 2012/ Paratarrasius hibridus, 418 Gallery, București (personală).

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

1 Comentariu

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.