Se pregătește coplata şi la RCA?

Proiectul de modificare a Legii 132/2017 afectează interesele transportatorilor deoarece promovează un sistem de coplată în care asiguratorul să plătească o parte din despăgubire, iar diferența să fie suportată de persoanele prejudiciate, se menționează într-un comunicat emis, miercuri, de COTAR.

„Propunerile din acest proiect încalcă dispozițiile Constituției României, ale Tratatului de Funcționare a Uniunii Europene, și sunt în contradicție cu dispozițiile Legii Concurenței”, atrag atenția reprezentanții Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR).

Aceștia susțin că dacă proiectul de lege ar fi adoptat în forma propusă de inițiatori, transportatorii vor fi nevoiți să aloce sume importante de bani pentru a acoperi diferențele dintre costurile de reparație/închiriere și despăgubirile subevaluate care vor fi plătite de societățile de asigurări, pe baza propriilor calcule.
„Astfel se va ajunge la un sistem de coplată în care asiguratorul să plătească o parte din despăgubire, iar diferența să fie suportată de persoanele prejudiciate, ceea ce este contrar principiului repărării integrale a prejudiciului”, consideră reprezentanții transportatorilor.

În opinia acestora, noul proiect de lege „va încuraja service-urile să folosească în procesul de reparație piese fabricate în China și din dezmebrări, fără acordarea garanției legale (12-24 luni), va crește numărul cazurilor de muncă la negru, repararea autovehiculelor în service-uri neautorizate, evaziunea fiscală, reparații neconforme, care afectează în mod grav siguranța circulației pe drumurile publice și pun în pericol viața și integritatea corporală a tuturor participanților la trafic”.
Ca urmare, Confederația Operatorilor și Transportatorilor solicită inițiatorilor să retragă proiectul, iar departamentelor cu rol de avizare să nu dea avize favorabile acestuia, întrucât „încalcă prevederile Constituției României, cât și Legea Concurenței și Normele Europene”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

9 Comentarii

  1. Societatile de asigurari au deja posibila legislatie avantajoasa care schimba pretul cum vor! Si iar vorbim de stat in stat.

  2. Păi, cam atât e competența românului,. Să faci nimic, sau ceva foarte prost, chiar păgubos, insă taxat, scump, doar e foamete de bani. Intr-o țară volatilă, in care nimic nu mai funcționează, exclusiv pentru că e guvernat de patrioți, de impostori care se imbracă in tricolor,.competenții nu găsesc alte modalități,. decât jaful, chiar mascat in taxe. Specific neamului,.

  3. Nu credeți că RCA este cea mai mare escrocherie? Plătești ani la rând, poate nici nu apelezi la asigurare, dar mai dai și bani din buzunar când ești nevoit. Cred că ar trebui eliminat în totalitate RCA și păstrat doar CASCO, pe care îl închei sau nu. Sunt conducător auto, am plătit 30 de ani și RCA și Casco și nu am apelat niciodată la despăgubire deoarece am circulat preventiv, cu atenți și, mulțumesc lui Dumnezeu, nu am provocat accidente. De ce nu se ia în calcul la stabilirea sumei, cu o reducere substanțială a sumei, în funcție de producerea sau nu a unor pagube? Toată lumea știe că mulți, cu aranjamente la asigurator, profită pentru a-și repara mașinile.

  4. ma r,c de ce nu te semnezi cu numili si prenumilii.
    Nu te lasa copilul tau ca si al meu sa semnam ca il facem de ras si ocara la scoala?

  5. Votati PNLeprele. Fara coplata la orice o sa aveti praful de pe toba la toate. Veti plati asigurarea, contributia obligatorie care va deveni un fel de impozit mascat (sau donatie), dar ptr a beneficia de ceva va trebui sa scoateti alti bani din buzunar.

  6. dragi ransportatori, ati uitat cum va burzuluiati la guvernele ciumei rosii ca nu vreti supra -acciza si ca razbunare o sa cumparati motorina numai de afara? ati uitat cine v-a ajutat sa scapati de supra-acciza si va ajutain continuare ca sa aplatiti cu 20 de bani mai putin pe litru de aghiasma strecurata la pompa? si atunci de ce-i injurati pe binefecatori vostri , Partidul National Laibaral si muscati mana care v-a dat de mancare? rusine sa va fie, bhai manivelelor !

  7. desfiintata taxa de pod de la Cernavoda.
    De ce dobrogenii sunt discriminati?
    Daca scadem spaga, comisioanele firmei cu ochi albastrii si carburantul irosit, vom vedea ca la Buget ajung sume minime.
    Daca totusi se doreste o taxare, mai puneti doi lei la rovinieta!
    Am platit amenzi de trecere, in zilele in care eream acasa!
    Sunt sute de reclamatii!
    Desfiintati mafia!

  8. Când domnul Negrițoiu a încercat să reformeze piața asigurărilor RCA afirmând că este în prezent prea farâmițată și mai ales Că la càt costă polița nu poate funcționa despăgubire corectâ și pentru toți prejudiciații. . Este motivul pentru care mulți rămân nedespăgubiți. Ce presiuni ați facut atunci transportatorii respingând toate calculele economice și de bun simț prezentate de domnul Negrițoiu!!! Sprea a nu se mări nemotivat valoarea poliței dânsul a propus ca brokerul să Nu ia procent din poliță, adicâ dacă valoarea poliței va fi majorată cu 20 % câstigul brokerului să rămână cel vechi adică cresterea să mergă numai spre posibilitatea asiguratorului de a plăti daune. Mare supărare pe brokeri. Scadența va veni sub iubitorii de neam și Țara Romànească guvernul de dreapta Orbán Ludovic și o să vezi se ne așteaptă. Ca la pilonul doi de pensii în viziunea Câțu. Să cotizezi mai mult ca la stat și să capeți la bâtrânețe pensie a 10 parte cât de la stat.

  9. care parte??? aia dinspre……daca e obligatorie pentru mine de ce nu e obligatorie si pentru asigurator. daca vrea conditiile sale trebuie si ca eu sa pot sa nu ma asigur. poate o ma asigur in REPUBLICA CIAD , de ce nu ar fi voie?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.