Situație tensionată la STB: A patra zi de grevă

UPDATE Liderul sindicaliştilor STB, Vasile Petrariu, a declarat duminică dimineață că protestul angajaților STB va continua, pentru că aceștia își asumă riscurile. Petrariu a vorbit de atitudine constructivă a sindicatului, care ar fi înțeles problemele societății și a încercat să găsească soluții.

Liderul de sindicat Vasile Petrariu a spus că au ieșit pe traseu duminică dimineață 150 de vehicule dintr-un total de 791 de vehicule, circa 18% din numărul de vehicule programate să lucreze, și că circa 80% dintre angajați sunt în continuare în grevă.
„Atitudinea angajaților e clară: își asumă toate riscurile, nu se lasă pradă amenințărilor”, a spus el, în legătură cu posibilitatea desfacerii contractelor de muncă ale angajaților care timp de trei zile nu și-au îndeplinit obligațiile de serviciu.

Sindicalistul a respins ideea actelor de violență asupra celor care au încercat să iasă pe traseu, spunând că nu încurajeză o astfel de atitudine.

Petrariu spune că cei ce decid nu au venit cu soluții menite să medieze sau să soluționeze conflictul. În plus, au incitat, iar conflictul a escaladat. El a invocat lipsa aprovizonării cu piese, problemele tehnice, lipsa spațiilor de odihnă la capăt de linie, de apă sau de toalete, condițiile de muncă din depouri sau autobaze, creșterea incidenței bolilor profesionale.
Petrariu a spus că directorul general refuză să negocieze un nou contract colectiv de muncă și spune că la STB sindicatul a avut tot timpul o atitudine constructivă, a înțeles problemele societății și a încercat să găsească soluții, caracterizând drept „o manevră prin care a încercat să-i păcălescă pe salariați” declarația directorului STB care a spus că este deschis negocierii unui nou contract în cazul încetării grevei.

Petrariu nu a fost de acord nici cu estimarea pierderilor înregistrate de societate, de 20 de milioane de lei în cele trei zile de grevă, așa cum a anunțat directorul STB.

Protestul angajaților STB continuă pentru a patra zi la rând, în ciuda avertismentelor lansate de primarul general al Capitalei și de conducerea companiei. La Autobaza Titan sunt prezente echipaje de poliție și de jandarmi și este așteptat directul STB Adrian Criț.

Sâmbătă seara primarul general Nicușor Dan anunța că depourile STB Colentina și Titan funcționează în integralitate, iar liniile de tramvai 14 și 21 au în regim normal.

Tot sâmbătă, după o întâlnire a Consiliului de Administrație al STB directorul societății anunța că angajaților STB care nu vor ieși pe traseu li se poate desface contractul de muncă. El a estimat pierderile societății din trei zile de grevă la 20 de milioane de lei.

Adrian Criț spune că pagubele vor fi recuperate în instanță de la cei ce au provocat greva și că va fi efectuat și un audit extern, apreciind că protestul poate genera probleme financiare majore pentru companie,

Consiliul de Administrație al societății a luat sâmbătă decizia ca angajații ce intră imediat pe traseu să nu fie cercetați penal. În schimb cei ce nu își lasă colegii să iasă pe traseu sau cei care distrug mijloace de transport vor avea de suferit, a spus directorul.

În momentul de față STB asigură circa 25% din parcul de vehicule programat, anunță compania.

Pe trasee s-ar afla, duminică dimineață, 82 de tramvaie din 151 programate, 65 de troleibuze din 86 programate și 15 autobuze din 460 programate.

Conducerea STB SA solicită în continuare angajaților să-și reia activitatea și să-și îndeplinească obligațiile de serviciu.

„În același timp, le mulțumim celor care au înțeles gravitatea situației, nivelul de manipulare la care au fost expuși și au decis să-și facă datoria față de călători”, arată un comunicat al societății.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4
Author

32 de Comentarii

  1. De ce jaldanu Nicusor nu schimba directorul jaldan ca si el. Piate ca voit USR provoaca haos in Bucuresti. Este si asta un fel de razboi hibrid.
    Ciuca sa numeasca alt director si sa preia atributiile lui Nicusor.

  2. Marfă. Îmi place. S-au scos strikerii la înaintare. Hai băeții, nu vă lăsați intimidați! Acum ar fi momentul ca și cei de la Metrorex să intre în grevă, ca să nu mai existe decât un țap ispășitor, să le fie greu să împartă responsabilitățile. N-ar fi rău să intre în grevă și învățământul preuniversitar. Nici cel universitar.

  3. Este clar ca capetenia sindicatului se bazeaza pe sprijinul cuiva foarte puternic in actuala conjunctura din Romania. Altfel nu si-ar fi riscat scaunul si viata frumoasa de dragul soferilor. Baiatul indeplineste o misiune. Nu ar fi prima data cand un sef de sindicat executa misiuni. Miron Cosma pe unde o mai fi?

  4. Mafiotul de director Partz, refuza asigurarea cu piese de schimb a vehicolelor STB, asa cum solicita grevistii, punand astfel in pericol viata calatorilor si pietonilor. Mafiotul de director a externalizat mentenanta vehicolelor STB, pe bani grei, jumi/juma buzunarele mafiotului, cu firmele fara licitatie. Lista nelegiuirilor comise de Partz asta, este lunga, nu incape aici.

  5. Si daca ar fi o greva generala…sa vedeți atunci schimbări…Rafate, te simți bine?… iohanise, esti la golf sau la schi?

  6. la bulevard birjar!!…tot fanarioti ati ramas ba mamaligarilor!!!..mersul pe jos face bine …planul lui bambila a dat rezultate,urmeaza inchiderea metroului,sigilarea restaurantelor,desfiintarea scolilor,si mutarea guvernului la sinaia!!!..asa ca veti deveni carne de tun pentru Putin…apropo presedintele e la sibiu !!…

  7. Pentru analfabeti functional ca tine: directorul STB nu e pus de primarul general (oricine ar fi el). E numit de Consiliul de Administratie al STB. Directorul de acum e devla PNL, nu de la USR. Sper CA IQ-ul tau subunitar te-a ajutat sa citesti pana la sfarsit.

  8. Sunt fabulatii. Parcul de autobuze este in mare majoritate nou si aproape nou iar autobuzele circula intotdeauna subcapacitate. Pentru ce atunci piese de schimb? Pana si tramvaile aproape toate de peste 40 de ani vechime sunt foarte rezistente fata de cele noi care vor veni. Nu au maree confort dar ce comfort iti trebuie pentru 2-30 de minute, doar nu mergi sute de kilometri. Pe timpurile vechi si tramvaiele si autobuzele mergeau cu ciorchini de calatori pe scari . Aveau baietii ce repara nu ca acum. Acum este boierie pentru toti, si soferi si mecanici din ateliere. Dar inventeaza pentru nestiutori tot felul de povesti. Daca directorul nu este de meserie atunci il prostesc usor.

  9. Deci @ Ion -recunosti ca directorul este numit pe criteriul politic si nu pe meritocratie ?Daca vei citi la „Petreanu-blog”vei gasi un comentariu care-ti va destupa si tie putin mintea . Si cum e aia -ai mecanici ,serviciul de aprovizionare ( ori serviciul asta face aprovizionare la partid ? )si tu „domn derector „faci mentenanta cu alta firma ? Si fara licitatie ?Sunt tari puliticienii astia de la toate partidele ,nu ? Si daca mentenanta se face cu alta firma ( oare asa o fi ? ) se poate vedea cine-i in spatele firmei respective -firma capusa pentru partid .Si vezi putin cine face parte din AGA-ca aia numesc directorul cu Plicusor Dan impreuna .

  10. În 2021, societatea de transport public din București (STB) a avut un buget rectificat de 1,2 miliarde de lei. La capitolul venituri, subvenția primită de la Primăria Capitalei a fost de aproape 900 de milioane de lei, iar gratuitățile încă 117 milioane de lei. Din vânzarea de bilete, societatea a încasat circa 150 de milioane de lei.

    La cheltuieli, grosul banilor – aproximativ 928 de milioane de lei – s-a dus pe cheltuieli de personal, adică pe salariile celor circa 11.200 de angajați. 264 de milioane de lei au fost cheltuieli cu bunuri și servicii, respectiv motorină, curent, piese șamd.
    STB are o datorie catre stat de 1,3 miliarde lei…
    Asta e adevarul,pentru toti „ nimeni pe strada”, bucurestenii platesc din buzunar STB si liderii de sindicat sa faca greva

  11. Si marit salariu cu 7% in medie adica cu 10% la cei cu salarii mici. Si 5% la cei cu salarii mari.

  12. Eu nu înțeleg de ce directorul nu pleacă ,daca nu vrea atunci trebuie demis.Asta-i principala revendicare apoi se poate relua lucrul și continua negocierile.Nu-i greu deloc!Vinovat de toată nebunia e aerianul de primar.Eu le recomand sa nu renunțe ba sa vina cu o alta revendicare:Demisia primarului general și s-ar putea sa obțină demisia directorului.Bucurestenii trebuie sa sprijine greva STB altfel ne ducem la dracu!

  13. Propaganda si teroarea bolsevica!
    Atunci cand STB-istii refuza sa tina cont de o decizie judecatoreasca abuziva, sunt amenintati, santajati, supusi oprobiului public, batjocoriti. Sunt trimisi militienii si mascaricii sa-i terorizeze.
    Atunci cand intaiul escroc al tarii refuza sa puna in aplicare deciziile CCR sau incalca Constitutia Romaniei, nu se mai inghesuie nici-un militian sau mascarici ca sa-l terorizeze, iar politrucii ii canta osanale.
    Atunci cand judecatorii si procurorii refuza sa puna in aplicare o lege, Legea de functionare a SIIJ, judecatorii si procurorii sunt scutiti de terorismul militienilor si mascaricilor, politrucii bolborosesc cretinisme ce incurajeaza nerespectarea legii, fizicianul zero absolut incita la nerespectarea legii, desi legea este facuta sa-l protejeze pe cetatean de abuzurile, crimele infaptuite de judecatori si procurori.
    O lege este superioara unei decizii judecatoresti. Judecatorul sau procurorul ia decizii in baza legii, nicidecum in baza gargaunilor ce-i umbla prin creieri.
    Cei de la STB isi cer drepturile! Iar asta, in opinia bolsevicilor, a devenit o infractiune ce trebuie reprimata.
    Propaganda tomberonistilor criminali!

  14. Păi, revenire la tradiționalul măgar cu teleguță, mânat cu praz,.E și mai ușor de parcat,.. și produce îngrășământ natural,. Plus circulă și la ore fixe, după soare,. Ai uitat de viața bună bre române,..

  15. Maine 24 Ianuarie 2022 , este Greva si la Metrou , se merge cu Taxiul ! Daca este de Mers 10 kilometrii cu Taxiul , trebuie de scos 200 de lei dus-intors .

  16. Nucusor o sa mai stea si el inca 6 luni fara transport in Bucuresti. Arestati oamenii lui Sorosh. Ei sunt trimisi sa faca dezordine sociala, sa cada guverne .

  17. La STB este problema de rafuiala sindicalistului cu directorul. Un fel de: ca_care din noi e mai tare.
    In primul rand ca daca n-au piese, caucioace si parbrize, vinovat este seful sau directorul autobazei, nu directorul-general. Vad ca impotriva sefilor de autobaze nu caraie nimic. Normal, ptr ca ala inchide ochii la smenariile supusilor directi.

  18. Băieți nu vă lăsați!Daca vă întoarceți la lucru urmează epurări staliniste și tot voi aveți de pierdut.

  19. SMARANDACHE , BATRINUL , NA-AR fi bine sa faca greva si brutarii , si macelarii , si apa-nova , si doctorii … sa se inchida tot ? CE zici Smarandache si BATRINUL , pesdisti nebuni ? Asa , o greva ” spontana „, na-ar mai fi nevoie nici de tranvaie .

  20. AZI , in urma unor negocieri ” de ochii lumii ” , Min Transportului declara oficial incetarea Grevei STB urmata de un AUDIT .
    In 48 de ore , Min Economiei si Min Justitiei se vor pronunta .
    Pina atunci , cei 5 000 de soferi si ceilalti 7000 auxiliari – la munca !

  21. Guvernantii actuali trebuiesc tinuti in socuri permanente cu astfel de greve legitime pina dau in bilbiiala! Trebuie chiar extinse in tot transportul public! Numai asa o sa razbunati ilegalitatile care nenorocesc Romania!Nu uitati! Angajatorii au mai multa nevoie de voi decit invers! Schimbarile se fac numai radical si consecvent!

  22. Singura soluție——EXTERNALIZAREA FĂRĂ UN LEU SUBVENȚIE !Cine vrea să muncească să muncească ,cine nu,NU!

  23. sindicalisti stb lupta de fapt impotriva zadarniciri trasmiterii prostiei,nu se mai inghesuie nimeni in autobuze si de maine nici in metrou, de astazi a scazut si nr. de cazuri,daca fac si profi greva scapam de covid pana la 1 feb.(daca zice OMS ca-i gata ,asa facem)

  24. Hastagistii urlă disperați ca greva este ilegala. Atunci cand tot ei protestau la comanda in piața Victoriei fara autorizare era dreptul la protest si nesupunere civica. Deci numai hastagistii au dreptul sa protesteze.

  25. Da-ti bai crita demisia ce dracu’ nu intelegi !!! METROULE SOLIDARIZEAZA-TE CU STB-UL SA VEDEM CE VOR MAI FACE GANGSTERII ?
    ASA I-AM LASAT DIN ANII ’90 SI UITE UNDE AM AJUNS….
    N-AM CUVINTE PENTRU SPARGATORII DE GREVA…CU ATATIA VASILE RAOITA….

  26. Unde este USRistul cu ranga cand are Nicusor nevoie de el.

  27. Desfiintati STB si reinfiintati sub un alt nume,de exemplu STCB(Societaea Transport Comun Bucuresti) si faceti angajari de la zero! Nu am uitat abuzurile si magariile de la Metrou Bucuresti).
    E foarte difici,dar trebuie curatenie chirurgicala!

  28. Bucuresteanii care circula cu mijloace de transport vechi, neconforme, uzate, nereparate, mizerabile, urate, lini de tramvai ruginite, serpuite, drumuri rupte…, vor protesta vreodata, vor solicita demisia celor responsabili de degradarea continua a transportului public din Capitala Romaniei ?

  29. Pe cine reprezinti jigodie ?
    Romani – nu va lasati ! SA NE SOLIDARIZAM CU GREVA STB !!!

  30. Cineva ma insultă. O fi din gașca profitoare sau din sutele de angajați pe la birouri care învârt hărții si iau salarii mari, adică parte din balastul de personal care nu produce ? Ce cuib de profitori era la metrou in frunte cu Rădoi!
    Nu am nimic cu șoferii, cu cei care lucrează în depouri ,in ateliere .

  31. Ce imi place mie in Rromania e ca toate grevele sunt declarate nelegale de niste judecatori in cateva ore. Profesorii cand fac greva nu-i baga nimeni in seama, ca vin in clase si citesc o carte, plozi sunt acolo totul e ok. Daca medicii si cadrele medicale fac greva, in curtea spitalului, nu-i baga nimeni in seama, nu plange nimeni pentru ei sau bolnavi. Daca in schimb e greva la CFR, RATB, Metrorex si aste se simte puternic in societate, brusc se achiveaza sistemul juridic impotriva lor. Directorul ala e un mincinos ordinar, anunta el ca se fura motorina si piese de schimb, de parca sunt mii de autobuze detinute de particulari care genereaza o piata de consum pentru piesele furate din STB, las-o jos ca macane

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.