Sprijin pentru măsurile împotriva poluării

Călin Popescu Tăriceanu a afirmat că ALDE susține proiectul anunțat de Gabriela Firea privind introducerea unei viniete pentru Capitală și interzicerea în centrul Bucureștiului a mașinilor sub Euro 3. El a afirmat că e un prim pas pentru reducerea poluării cauzate de mașini.
„Bravo, Gabriela Firea! Primele măsuri pentru reducerea poluării cauzate de maşini! E primul pas, trebuie mers înainte! Pe lângă acest proiect, pe care ALDE îl va susţine, e nevoie şi de o campanie de educare şi conştientizare privind nevoia reducerii poluării”, a scris Călin Popescu Tăriceanu, pe Twitter.
Reacția liderului ALDE vine în contextul în care Gabriela Firea a anunțat, miercuri, un proiect prin care, de la 1 ianuarie 2020, mașinile care nu sunt înmatriculate în Bucureşti sau Ilfov vor putea intra în Capitală doar după plata unei viniete. Mașinile sub Euro 3, indiferent unde sunt înmatriculate, nu vor avea acces în centrul Capitalei.
Primarul a anunțat introducerea unei viniete pentru mașinile care nu sunt înmatriculate în București sau Ilfov.
„Autoturismele care nu sunt înmatriculate în București și zona metropolitană, adică județul Ilfov, la momentul pătrunderii în Capitală, vor trebui să facă dovada că și-au achiziționat o vinietă pe București, Oxigen B unde B vine de la București, care va costa pentru o zi 10 lei, pentru un an 19 milioane. Celelalte intervale vor fi prezentate de către directorii de specialitate. Mă refer la mașini înmatriculate în celelalte județe și în alte țări, inclusiv Bulgaria”, a spus Gabriela Firea.
Totodată, mașinile sub Euro 3, indiferent unde sunt înmatriculate, nu vor avea acces în centrul Capitalei.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

11 Comentarii

  1. Dupa mine, as interzice toate masinile pe motorina si trotinetele electrice care polueaza mai mult decat tractoarele in Bucuresti. Liber la biciclete! Daca as fi prim-ministru as interzice masinile personale pe motorina in toata tara ca sa-i invat minte pe smecherii cu herghelii de cai SH sub capota sa se mai dea smecheri de Europa cand altii mor de foame!

  2. O vrajeala electorala, de fapt Tariceanu sustine un singur lucru esential, propriile interese prin care sa instraineze tot ce a mai ramas Romaniei, strainilor. Cine este atat de fraier incat sa creada saradele lui Tariceanu inseamna ca doarme precum calul cu capul in traista cu ovaz”, omul asta are un singur interes – propriile interese care nu au absolut nici-o legatura cu poporul roman.

  3. Au sarit in sus „balcanicii”(oltenii/CARACAL cu buletin de Bucuresti) si cu tractiune 4×4=16 pe biogaz, adicatelea animala! DacA nu o sa va scoata democratia pe nas moldovanca, sa nu-mi spuneti mie cutu , mai balcanicior!

  4. ma intreb ce lege ar putea interzice „provincialilor” sa introduca o vigneta similara (pentru reciprocitate!), evident in acelasi scop de reducere a poluarii, si masinilor inmatriculate cu B sau IF care tranziteaza …TARA??! …mostra de imbecilitate absoluta a „miticilor” !!!

  5. Taxa de tranzitare a unei zone centrale a capitalei ar trebui introdusă pentru absolut toate autovehiculele, indiferent de județul de înmatriculare. Această taxă ar fi similară celei din Londra – Congestion Charge de £11.50/zi. Poluarea Bucureștilor a devenit practic mortală. Trebuie făcut ceva, indiferent că fâțelor care nu-și pot plimba zilnic fundurile decât cu automobilul, le convine sau nu. Dragnea împreună cu ministresa impotenta ALDE de la mediu (care nu a fost în stare să dea o nouă lege privind taxa de poluare) au nenorocit Capitala, fiind importate fără nicio restricție epavele din cimitirele de mașini din Europa. Practic Bucureștii sunt un imens parking în care s-au mutat toate rablele care în alte țări sunt interzise sau pe cale de a fi interzise. De ce trebuie ca eu să plătesc cu sănătatea mea tâmpenia unora care nu-și pot mișca hoiturile decăt cu mașina mică? Și eu mă simt discriminat, când mi se atentează la dreptul la viață.

  6. Sudul e plin de cretini in frunte cu cea pusa la primarie, Hai sa fie taxa de trecere in fiecare localitate, nu ar fi echitabil? Zi sudist si trage apa!

  7. O masura cretina! Dar alte zone din Bucuresti sunt si mai poluate. Sos.Coentina,Pantelimon, Mosilor, St. Cel Mare.Acolo ce facem ? Parcari la marginea orasului iar in rest transport public. Copaci cu coroane nu cu cioate pentru reducerea poluarii. Zeci de cioate cu 4-10 frunze sunt si in parcuri, pe bulevarde. Coronamentul reduce poluarea.Mai bine spus are nevoie de bani caci trebuie platite firmele primariei. Masura este discriminatorie, adica unii sa se inece in poluare, nu !

  8. O masura neinspirata! Reducerea poluarii se face prin parcari la intrarea in oras si deplasarea apoi numai cu transport public. La fel de poluate sunt bd. Militari, sos. Colentina, Mosilor, Pantelimon, Stefan cel Mare. Innoirea copacilor pe bulevarde si in parcuri in locul cioatelor. Coronamentul reduce poluarea aerlui si retine praful,aduce umbra. Masura discriminatorie.Primaria are nevoie de bani sa plateasca firmele ei si sa fie o primarie a Capitalei, nu a Centrului.

  9. Rahat cu perja. In acest timp, tziganusu de la sect 3 a rrade copacii si gardul viu intr-o veselie din 3 in 3 saptamani, a cimentat spatiile verzi ptr parcari si locuri de joaca ptr copii captusite cu chimicale otravitoare care acum in plina vara emit un miros insuportabil. La reclamatiile cetatenilor s-a raspuns de catre politia locala ca s-a toaletat legal… cand in fapt au mai ramas copacii mai batrani cu un trunchi retezat la 2,5 m. La fel, nu se uda si nu se matura strazile, frunzele stau pe caldaram pana se macina si sunt suflate de niste imbecili sub pretextul maturarii. Odata cu praful aruncat la 2 m inaltime de catre suflante sunt antrenate si particulele de metale grele din zonele supracirculate. In Suedia, in capitala, nu iti poti cumpara masina decat daca ai dovada ca ai parcare ptr ea si nu se sufoca cetatenii ptr ca unii au cate 2-3 masini in jurul casei. Tot la Stockholm exista o taxa ptr toata lumea care trece de unul din inelele orasului spre centru.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.