Succesul unei afaceri agroalimentare, la prețuri de criză

Piața Agroalimentară „La Cocoș“ este prima și singura piață particulară din Ploiești. Deoarece aici se găsesc produse agroalimentare en-gros și en-detail, direct de la producători și la prețuri de producători, vânzarile au crescut anual. Astfel, în 2019 cifra de afaceri a fost de 54 milioane de euro. Chiar dacă 2020 este marcat de pandemia Covid 19 și puterea de cumpărare a scăzut, antreprenorul Iulian Nica estimează până la sfârșitul anului o cifra de afaceri  de aproximativ 60 de milioane de euro.

Șase ani de comerț poziționat pe segmentul preţurilor mici

În spațiul ploieștean se deschide în 2014 magazinul La Cocoş. Omul de afaceri Iulian Nica a dat startul acestui business prin comercializarea produselor importate din UK, iar mai târziu a preferat, în mod majoritar, produsele românești. La vremea aceea, în imediata vecinătate, erau două hypermarketuri : Kaufland și Mega Image. În cei șase ani de existență, magazinul s-a extins de la 1000 mp la 4500 mp și numără 218 angajați. Cheia succesului este data de calitatea produselor raportată la preţurile mici.  Algoritmul este funcțional fiindcă există volume mari de vânzări şi marje destul de mici (aprox. 8%), costurile fiind atent ţinute sub control.
Ploiesteanul Iulian Nica a intrat în bussines cu o societate de distribuţie de bere în Buzău, după care, în 2014 a revenirea în mediul de afaceri al orașului natal.
Aerisit, cu  galerii la exterior și cu o piața de legume și fructe încălzită pe timp de iarnă, magazinul este axat mai degrabă pe segmentul de bunuri alimentare, însă, există cerere și pentru produse non-alimentare ceea ce a dus la necesitatea unei extinderi.

Într-o mare de supermarketuri, „insula“ La Cocoș depășește perimetrul Ploieștilor, ajungând în București

Deși piața ploieșteană de retail e suprasaturată, La Cocoș a reușit să ajungă în preferințele cumpărătorilor. Închis în urmă cu doi ani şi jumătate, Carrefour Vitantis va fi înlocuit cu brandul La Cocoș. Hypermarketurile Carrefour, Auchan, Cora deschise în cartiere bucureștene vând în jur de 100 de milioane de euro, anual, conform datelor prezentate de ZF. Un aspect care nu trebuie neglijat este suprafața lor aproape dublă în comparație cu aceea deținută de La Cocoș (4500 mp). Omul de afaceri Nica plănuiește deschiderea a încă 4-5 magazine în capitală, în viitorul apropiat.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

3 Comentarii

  1. Un lucru bun.dar despre cei care lucrează acolo ? Conditii program asigurare medicală ?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.