Țânțărimea armăsărească

Pompierii” antisemitismului au, la noi, obiceiul de a anunța mari incendii care nu sunt decât focuri de paie. În cel mai recent context de acest fel, Victor Ciutacu, născut din fiică de rabin, consideră o tâmpenie grandioasă” propunerea unui liberal de a scoate AUR în afara legii pentru că ar fi minimalizat Holocaustul într-un comunicat despre problemele învățământului românesc.

Ce s-a întâmplat? Ministerul Educației a aprobat, alături de manualele clasice de istorie, un nou manual, Istoria evreilor. Holocaustul”, și opțiunea facultativă a elevilor pentru această disciplină”. AUR a ținut să protesteze cu acest prilej și a emis un comunicat care conține un grav neadevăr, anume că tema Holocaustului ar fi una minoră. Dar nu tema Holocaustului e în focusul preocupărilor AUR, ci rostul unui manual special de istorie consacrat acestei teme. AUR consideră că locul firesc al temei ar fi în manualele obișnuite de istorie, nu într-un manual special. Dar comunicatul AUR a fost prost redactat și lasă impresia că focalizează asupra temei Holocaustului.

Cele de mai sus sunt paiele. Dacă vrei să faci din aceste paie un foc periculos, ar fi ca și cum ai vrea să faci din țânțar armăsar. Ciutacu spune că au obiceiul acesta mulți oportuniști care își imaginează că fac un serviciu legitim evreilor dacă umflă țânțari cu pompa.

E limpede ca lumina zilei, pe de altă parte, că dacă nu ramurile cunoașterii, ci temele ar fi devenit discipline școlare și manuale, ne-am afla azi într-o stare de mare confuzie mentală: nu am putea intui dacă există ori nu există un copac numit cunoaștere. Cei de la AUR doar așa au dreptate în comunicatul lor: dacă vizează un asemenea semnal de alarmă. Să nu lăsăm școala pe seama tendințelor de a ignora acest copac pentru a satisface interese care nu reprezintă noi ramuri ale copacului.

Temele majore au fost mereu obiectul preocupărilor celor deja formați. Ele nu pot fi mijloace școlare menite să ne formeze.

Cei de la AUR au a-și prezenta scuzele de rigoare pentru modul confuz în care au lăsat să fie amestecate focusuri diferite într-un comunicat politic, dar ceea ce merită o reală dezbatere nu e gafa lor de comunicare, ci poziția noastră față de un învățământ care face pași într-o direcție ce servește interese din domeniul ideologico-politic, iar nu exigențele legitime ale cunoașterii suprapolitice.

Acest fel de a pune problema școlii nu putea rămâne curat într-un comunicat el însuși politic. Calea ce ar trebui urmată în astfel de împrejurări are a fi organizarea unor dezbateri (simpozioane) în care vocile politicului să fie cât mai discrete. De ce, altminteri, ar fi valid principiul potrivit căruia este interzisă propaganda politică în școli? La fel de interzisă ar trebui să fie și propaganda despre conținuturile predate în școli.

Ce avem în acuzația că AUR ar minimaliza Holocaustul? Răspuns: parabola shakespeariană despre acela care arată Luna cu degetul și acela care se uită doar la deget. Nou în parabolă este că acela care se uită la deget crede că vede acolo o zvastică. Dramatic este că pe deget chiar e tatuată una.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 7
Ioan Buduca 1112 Articole
Author

52 de Comentarii

  1. Tupeul șobolancilor de a defila sus și tare doar cu holocaustul ovreiesc este o manevră atât de insistentă încât te face să te întrebi dacă nu cumva are ca obiectiv principal tocmai rearea de antisemitism acolo unde acesta nu există.
    Aș fi de acord cu alcătuirea unei materii precum Exterminologie, Genocidologie, Holocaustologie, etc, dar care să nu se ocupe doar de istoricul exterminării celor botezați cu briciul, ci în egală măsură de holocaustul românilor, armenilor, amerindinilor, cerchezilor, hindușilor, filipinezilor djungarilor, și tot așa.

  2. De ce sa nu facem si un manual separat al masacrarii pieilor rosii din America,unul al uciderii a peste 20.mil de cetatenii in URSS in ww2,un manual despre imp.britanic in care Soarele nu apune niciodata,etc,etc iar istoria Romaniei s-o aruncam ,ca si asa ne-o dicteaza altii cum vor .

  3. Bai scarta, scarta pe hartie bati apa-n piua scotand din context afirmatiile AUR. Invata evreii istoria romanilor sub dictatura proletara si ce atrocitati ne-au facut cei din neamul lor noua romanilor in perioada 1039-1964??? Nu si atunci noua de ce trebuie sa ni se bage pe gat adevarul decretat doar de ei??? „Alianţa pentru Unirea Românilor atrage atenţia asupra faptului că, în ultimii ani, se constată o acţiune sistematică de subminare a calităţii învăţământului din România prin ridicarea la rangul de „materii” a unor teme minore sau care pot face obiectul unor simple lecţii în cadrul materiilor existente (ex. educaţie sexuală, istoria Holocaustului, etc.), în paralel cu reducerea importanţei acordate materiilor fundamentale pentru formarea noilor generaţii: ştiinţele exacte, Limba şi literatura română, Istoria naţională.
    Experimentele ideologice asupra copiilor din România trebuie să înceteze! Adevărata educaţie este educaţia clasică, cea care formează cetăţeni conştienţi de drepturile şi responsabilităţile lor, de cultura, istoria şi originile lor.”

  4. Propun legea ca minoritatile sa-si poata face propiul partid asa ca UDMR. care sa le apere interesul.
    Dar in partide de etnie romana sa nu poata intra minoritari. Asa se aleg apele. Acum si PNL si PSD apartin minoritarilor. Inainte erea Teatrul Magjiar de stat, Teatrul german, Teatrul Evreiesc, Teatrul armenesc, turcesc, grec…etc Cum ereau teatrele asa si cu partidele. Fiecate votant se duce la teatrul lui.

  5. Cati romani neevrei care traiesc in Isreal activeaza in Parlamentul Israelian??? Dar cati asemenea romani detin functii in aparatul de stat israelian??? Nici unul. Si atunci, la paritate toti atatia evrei sa ocupe functii in Parlament sau in aparatul de stat din Romania. Si se studiaza in Israel in scoli perioada de terorare stalinista din Romania la care si sefii si sefutii Securitatii si politrucii de origine evreiasca ce traiua in Romania s-au adus aportul din plin? Nu se studiaza. Si atunci de ce in Romania trebuie sa se studieze ca materie neseparata si separata Holocaustul??? Paritatea Politica in Oglinda ar trebui sa devina Litera de Lege in Romania vis-a-vis de nationalitatile conlocuitoare din tara noastra. Cel mai nationalist stat din lumea asta este Israelul si atunci statul roman de ce nu are voie sa fie stat nationalist si istoria noastra, a romanilor sa fie scrisa doar de romani si nu de evrei??? Le scriem noi evreilor istoria lor??? Nu.

  6. 1939-1964 e corect si nu cum a aparut in postarea gelu din
    8 IANUARIE 2022 LA 12:51

  7. tov.Buduca,nu te supara ,dar pe toate degetele din Guvern ,Presedentie,CSAT si cea mai mare parte din Parlament ,vedem doar MAGHEN DAVID -steaua lui david-,cu care se aproba doar asuprirea romanilor si legi antinationale.
    Asta n-ai vazut pana acum ???Te deranjeaza doar AUR ???

  8. @ gelu…EXCELENTA expunerea ta,care este cu totul ADEVARATA,ca prezent si trecut istoric romanesc. „Cel mai NATIONALIST stat din lumea asta este Israel”!!!. Numai in Romania,niste „nemernici” cer „scoaterea in afara legii”.

  9. Inaintasii celor care au introdus ISTORIA HOLOCAUSTULUI ca obiect de studiu separat, introdusesera, tot separat, si ISTORIA P.C.U.S. Caci, ce naste din pisica …

  10. O mică eroare s-a strecurat în articol: nu este nici o opțiune facultativă de a studia acest „interesant” obiect de studiu. ci el ESTE OBLIGATORIU.
    Face parte din TRUNCHIUL COMUN.
    Doar zilele trecute ce am postat articolul de Lege ce instituie această bizară materie.
    Dar na! Așa este atunci când citim pe diagonală și scriem articole în dungă!

    „Art. 18^1. — (1) Planurile-cadru ale învățământului liceal și profesional includ «Istoria Evreilor. Holocaustul» ca disciplină școlară, PARTE A TRUNCHIULUI COMUN.”

    Nu e OPȚIONAL!
    E de-a dreptul OBLIGATORIU!

  11. Evreii s-au declarat detinatorii Adevarului Absolut pe acest pamant si ni-l baga noua celorlalte popoare cu forta pe gat. Deoarece in sminteala lor ei se cred stapanii nostri.

  12. Trunchiul comun reprezintă oferta educațională constând din aceleași discipline, cu același număr de ore pentru toate filierele, profilurile și specializarile din cadrul invățământului liceal. Vizând competențele-cheie, trunchiul comun va fi parcurs în mod obligatoriu de toți elevii, indiferent de profilul de formare.

  13. Legea 276/2021

    „„Art. 18 1. — (1) Planurile-cadru ale învățământului liceal
    și profesional includ «Istoria Evreilor. Holocaustul» ca disciplină
    școlară, parte a TRUNCHIULUI COMUN.

  14. UDMR cu 4,5% (5% dupa reimpartire) voturi din 35% votanti ,primeste de la alianta psd-pnl ministerele de invatamant si sanatate,mediu, dezvoltare, si va mai intrebati de ce un partid ca AUR(10 % in crestere la 25%) ,care a fost singurul care a aparat valorile crestine in plandemie,este catalogat antisemit, extremist,antisistem, ‘nefrecventabil ‘; de fapt ‘oculta’ este reprezentata in parlamentul nostru cu 90% ; incredere in parlament este de 10% cu indulgenta;vorba lui gyuri : ţ-ai dracu de corve

  15. … am o intrebare : ce inseamna „Istoria evreilor. Holocaustul”, opțiune facultativă” ? „Optiune”, adica elevul Bula, sa zicem, poate alege aceasta „disciplina” printre altele, sa zicem cursuri de crosetat sau „Istoria statului Zimbabwe” ? („a opta pentru ceva” inseamna „a alege”, nu ?). Ca sa fiu mai clar, care sint alternativele ? Si dupa aia cum sta treaba cu „facultativa” ? Pentru ca daca elevii, pe linga istoria clasica studiata in anul respectiv mai au, ca „facultativ” (adica ori vrei, ori nu vrei, nu ?) si aceasta noua „disciplina”, nu prea cred ca se vor inghesui … (si apropo, ce-ati zice si de materia „Educatie Civica” sau, sa zicem, „Morala (laica si crestina)” ? …)

  16. Nu inreleg ce insemna astazi antisemitism in Romania. Chiar nu mai avem subiecte pe care sa ne irosim vremea? Unde sunt evreii persecutati in Romania, cand in afara de Petre Roman care huzureste de bine, altii nu prea mai sunt decat in trecere la furat? Nu ne sunt nici macar prieteni ca sa ne intereseze istoria lor raspandita pe multe continente, ne sunt indiferenti tot asa cum ne sunt indiferente diverse alte natii. Avem noi altele mai importante de facut decat sa ne gandim la evrei si la istoria lor. Sa faca bine si sa-si studieze singuri istoria, iar in cazul holocaustului sa o faca pornind de la partea I-a, de la cauzele care au generat ura germanilor impotriva lor si abia apoi sa treaca la partea a II-a, cea cu razbunarea germanilor si exterminarile in masa. O asemenea ura presupune si cauze puternice. Pentru ca orice efect are si o cauza, studiul trebuie pornit de la cauze! Iar cauzele le cunosc cel mai bine insisi evreii, pentru ca ei au uneltit impotriva altora si doar ei stiu cel mai bine ce si cum au facut. Noi le uram succes in studiul propriei istorii si le mutumim pentru ca au dat lumii pe Iisus Hristos si Crestinismul, religia care a adus lumii o noua porunca, porunca iubirii!

  17. Ba eu cred ca o sa fie mișto (precizez, termen luat din manualul de „Istoria rrromilor”) ! In manual o sa avem si bancuri cu Ițic, Strul si Rașela, subiecte chiar la extemporale si teze (nasol, termen tot din „Istoria rrromilor”) !

  18. Dar un manual de educatie crestina nu ar fi mai potrivit pentru elevii romani, crestini prin taina Sfantului Botez? Nu ar fi mai potrivit pentru elevul roman sa cunoasca bazele Crestinismului macar, chiar daca la maturitate nu va deveni practicant, dar ar trebui sa cunoasca macar faptul ce Biserica Crestina a fost izvorul cunoasterii de-a lungul veacurilor, stinta umana s-a conservat in scris in bibliotecile Bisericilor pana la aparitia universitatilor sau academiilor de stiinte. Sa cunoasca elevii ca in jurul Bisericii Crestine au luat fiinta primele scoli si asezaminte de sanatate (spitale) sau orfelinate. Scrisul si cititul au iradiat in lume pornind din Biserici. Amintiti-va doar unde isi facea Ion Creanga cursurile de scoala primara, in biserica cu ceaslovul cu care prindea muste si cu calul balan pe care incalecau cei lenesi sau obraznici.

  19. De ce pana in 1964 ? Parca se zicea ca Oltenia a fost invadata de o legiune romana specifica, care a contribuit la nasterea poporului roman. Deci, romanii nu pot fi antiromani !

  20. Rebedea/Issus e Fiul lui Dumnezeu si nu a fost dat de evrei. S-a intrupat si s-a rastignit pe cruce ca sa-i faca pe evrei si noi oameni. Cine Ii urmeaza cale se mantuieste, cine nu e treaba lui.

  21. Nu vad absolut nicio o problema in introducerea studiului Holocaustului in scoli si nu inteleg nici de ce AUR a intrat in acest colt de ring pe o tema sensibila, tema care nu sunt sigur ca aduce voturi oricum.
    Scoala formeaza si cultura generala, iar cititul si invatatul n-au omorat pe nimeni.

    Pe mine m-ar interesa mai degraba ce eforturi face AUR pentru respectarea drepturile romanilor din Ucraina, romanilor din Ungaria, vlahilor din Serbia sau Bulgaria.

    Cernautiul nu e tot pamant romanesc ?

  22. Mă intreb cît de ”sfînt” o fi drapelul național la unii, recte de la haur, care scriu fel de fel de texte și denumiri de partide peste tricolor.. Cred ei ciumații că e normal și ei pot orice, le este permis orice, căci resul, e chiar ceva rest nesemnificativ, in fața cărora se pot impune prin mojicie, intoleranță, dar mai ales agresivitatea prostului..

  23. ba bolovane ,, cititul si invatatul n-au omorat pe nimeni,,
    ,dar de ce sa nu invatam intai istoria noastra ,apoi istoriile marilor civilizatii ale omenirii ???
    Explica-te de ce este necesara istoria evreilor ?De ce nu istoria romanilor in manual separat ,ca sunt stramosii ??
    Vreau argumente !
    Zii !!!!

  24. asa a grait dreptatea absoluta: …”Cei de la AUR doar așa au dreptate în comunicatul lor”… ridicol?

    specularea realitatii sau irealitatii. specularea trecutului si aducerea in prezent. folosirea trecutului pentru a distruge prezentul, pentru a-l infesta si infecta cu mizerie imorala, ura, minciuna. vai, nobile manopere! mi-e scirba! am voie sa-mi fie scirba?

  25. @Cernautiul nu e Romania ?
    Daca nu vezi nici o problemaa in studierea Holocaustului, atunci studiaza ca nu te opreste nimeni, dar nu obliga pe altii sa faca asta pentru ca au atatea lucruri de facut in viata. Cine vrea studiaza, e plin internetul, de ce sa fortezi pe cineva sa faca un lucru care nu il intereseaza, mai ales pe copii care au nevoie de mult timp liber?

  26. Terminați-vă, mă cu „opționala voastră”!
    Autorul scapă în articol o eroare de documentare și dumneata mergi după el să paști gâștele pe Câmpiile Elizee.
    (în mod normal, un gazetar decent, după citirea semnalărilor de eroare, ar fi intrat la editarea articolului și ar fi rectificat eroarea.
    Pentru ce oare am precizat CLAR, la comm. de la orele 13.33.13.40 și 13.54 faptul că disciplina face parte din TRUNCHIUL COMUN, adică SE STUDIAZĂ OBLIGATORIU?
    Chiar nu mai citim nimic din ceea ce postează alți cititori?

  27. Chiar așa domnu Buduca? Pe degetul AUR e gravată svastica? Plus, materia nu e opțională, e obligatorie. Așa că… părerea mea este că datorați scuze cititorilor. Eu le aștept.

  28. Sunt disperati sa aiba antisemitism in Romania! De ce? Pai pentru ca.. asta inseamna bani , multi bani atrasi de la organizatiile sioniste. Ceva acolo cat de mic pentru ca au ei grija sa-l umfle si apoi sa traiasca bine. Pe de alta parte trebuie sa stiti ca Ministerul Educatiei este plin cu ei si cu progresisti servili. Cred ca ei si progresistii care-i slugaresc reprezinta 70% din personalul Min.Ed.

  29. @gelu
    Ai dreptate in privinta lui Iisus Hristos, Dumnezeu intrupat in om, coborat printre oameni. Dar asa cum spunea, El a venit pentru pacatosi, nu pentru cei drepti. Cei bolnavi aveau nevoie de doctor, nu cei saanatosi. Totusi Maica Domnului, Apostolii si multi dintre sfinti au fost evrei. Numele biblice se passtreaza si astazi printre cretini.

  30. Am trimie e-mail pe adresa redacției cotidianul cu următorul conținut:

    „către redactia
    Nu este nici o opțiune facultativă a elevilor pentru studiul „Istoria Evreilor. Holocaustul”.
    Această DEZINFORMARE ORIBILĂ produce grave prejudicii ”Cotidianului” și produce confuzii în rândul cititorilor.

    Disciplina este OBLIGATORIE; tocmai prin prevederile Legii 276/2021:

    „ „Art. 18^1. — (1) Planurile-cadru ale învățământului liceal și profesional includ «Istoria Evreilor. Holocaustul» ca disciplină școlară, PARTE A TRUNCHIULUI COMUN.”

    Iar dacă Buduca nu știe ce este acela un trunchi comun, se poate interesa la primul Inspectorat Școlar.

    „ Trunchiul comun reprezintă oferta educațională constând din aceleași discipline, cu același număr de ore pentru toate filierele, profilurile și specializarile din cadrul invățământului liceal. Vizând competențele-cheie, trunchiul comun va fi parcurs în mod obligatoriu de toți elevii, indiferent de profilul de formare”

  31. @Cernautiul nu e Romania ?/Ce repede schimbi vorba aiurea. Intreaba-i pe Severin si Constantinescu de ce au facut pentru respectarea drepturilor romanilor din Basarabia??? Iar pentru respectarea drepturilor romanilor din Serbia, Ungari si Bulgari intreaba partidele majoritare in Parlament din toti acesti 32 de ani de dimucratie. Si bineinteles pe Klauss si Basescu. AUR nu poate sa faca nimic pentru ca are doar 10% pondere parlamentara.

  32. @Cernautiul nu e Romania ?
    Da de ce nu te intrebi ce eforturi fac USR,PNL,UDMR,PSD ,chiar si ‘minoritatiile'(mai ales),partide care au fost si sunt la putere; problema e ca AUR va sta ca sula-n coaste

  33. @ Cernautiul nu e Romania?(15.23)…zice:..”iar cititul si invatatul nu a omorat pe nimeni”. GRESIT,domnule,..CITITUL si INVATATUL unor anumite „carti”!? au adus si facut RAVAGII in istoria omenirii prin doctrina lor sovina,rasistă,ura,iredentista,fobie,denigratoare……!!.toate aceste invataturi sunt CRIMINALE.

  34. De exemplu, cititul și învățatul lui „Mein Kampf” a omorât o groază de lume!

  35. O doamna care nu-si respecta statutul de doamna cu siguranță va ajunge pe centura. Și Doamne ce viata de huzur o așteaptă acolo. Cunoștințe cu miile și informații eronate cu sutele. PS. În trunchiul comun sunt specificate materiile obligatorii, precum și numărul de ore laicat saptamanal. Ele pot fi, spre exemplu: 1-2 sau concret 4. Aici poate interveni conducerea scolii, acceptând o ora sau pe ambele. Totul se face în ideea de a nu depăși numărul de ore alocat unui nivel de clase, cumulta cu orele de la celelalte discipline.

  36. Copiii n-au timp sa cunoasca natura care-i inconjoara. Nu-i mai simplu sa viziteze unul dintre cele 84 de lagare de exterminare construite de germani ? Inteleg ei mai bine si nu uita, ca polonezii.

  37. @ Yoda

    Calm bro! Ce treaba are una cu alta ?
    „Istoria Romanilor” trebuie oricum sa ajunga la mai multe ore pe saptamana decat sunt acum.Nu vad conflictul intre cele doua materii.
    Sau iti e frica ca-i apuca oboseala p-astia micii de la atat citit si invatat istorie ? Ii tampeste studiul ?
    Vrei sa discutam si despre genetica popoarelor in context ? Sunt studii destule.

    @ ceilalti

    Cred ca un partid nationalist(in sensul corect) trebuie sa vizeze in mod natural si ceea ce se intampla cu populatia si teritoriile pierdute, asa ca trimiterile unora catre partidele conservatoare, in legatura cu subiectele care tin de o ideologie de dreapta pura mi se par deplasate.Nu tine de ideologia lor.Dar AUR nu e ca celelalte partide.Nu-i asa ? Deci poate aborda subiectul.Chiar daca are doar 10 la suta in Parlament.
    Ribbentrop si Molotov au rupt mult mai mult din trupul Romaniei Mari, iar limitarea aspiratiilor, intru reintregire, pe cale pasnica binenteles, doar la Basarabia, este gresita din punctul meu de vedere.

    D-aci si trimiterea catre Cernauti, trimitere care pare sa genereze energii nebanuite. 🙂

  38. Pe retelele de socializare circula urmatoarea precizare: Simion a afirmat ca holocaustul este o tema minora pentru a fi introdus ca istorie de sine statatoare elevilor romani. Este intr-adevar o realitate majora ca istorie reala a umanitatii dar din acest punct de vedere se alatura altor sute de asemenea episoade. Ori nimeni nu face din ele carti de istorie pentru a fi predate elevilor, eventual in acest caz sa fie predata o astfel de istorie celor din Israel ca victime si celor din Nemtia ca faptuitori.

  39. Cernautiul si „TARA de SUS” a MOLDOVEI (si nu bucovina cum se foloseste diversionist mai nou) sunt pamanturi strabune moldovenesti. O atesta cetatile marete construite acolo nu de unguri sau polonezi ci de Musatini.Chiar daca orasul Cernauti este acum plin de rusi si ucrainieni, vorbitorii de limba romana fiind minoritari, zona din jur este suficient de romaneasca.

  40. Nu este un secret faptul ca etnia saseasca a practicat incestul una din cosecinte este inrolarea masiva a sasilor im Wafen SS, asa ca nu este de mirare hotarirea pe care a luat-o tribunalul de la Nürenberg de a li se confisca averile acestor degenerati. Ce este scandalos este pactul cu diavolul pe care il fac iudeii ca sa ,,rasplateasca” ospitalitatea romanilor. Ce suflet are aceasta natie ?!

  41. Au iesit neica nimeni alaturi de AUR. Pleava puturoasa si needucata.

  42. in 1933 imediat ce hitler a fost instalat in vara sionistii din congresul evreiesc mondial au facut un pact cu hitler in care hitler ii ajuta sa emigreze in palestina ilegal iar jidanii il ajutau cu exportul german mijlocit de ei…asa se face ca adolf eichman in n1934e era in palestina cautind modaklitati sa aduca jidani in palestina ..cu el era viitorul sef grestapo in romania dupa noiembrie 1940…erau cit pe ce sa fie prinsi de englezi…dupa 1940 jidanii au fost folositi ca scut uman de hitler impotriva bombardamentelor americane si engleze…la auschwitz ,o peninsula , hitler a construit o fabrica de cauciuc .in realitate se imbogatea uraniu…rusii erau cei mai aproape de auschwitz ,nu l-au bombardat pt ca asteptau sa puna mina pe instalatii…au facut-o in 1944..in 1948 detonau prima bomba atomica ..,.legile rasiale din 1935 de la nurenberg au fost date de hitler la cererea sionistilor sa nu se amestece singele jidanesc cu …rase impure…astazi in israel se vrea jews only…state …sint goon squads care circula si dACA VAD ISRAELIANCA CU PALESTINIAN II RUP IN BATAIE SI-I AVERTIZEAZA CA DATA VIITOARE IOI OMOARA..,.JIDANII MANIPULAEAZA OMRNIREA DATORITA PROSTIEI SI NAIVITATII…

  43. @ Marele Urs – cred ca cel mai „sfint drapel „pentru tine ar fi cel cu opinca romaneasca ! Ai tai ,nu ai mei , au trimis in „fabricile mortii „evreii de la Kolosvar ,Szatmar , Huedin ,Oradea ,Turda , Szigetvar ,etc . Ai tai impreuna cu ai lui Kalaus Werner Falsificatoris Joiannis ! Voua va trebuie istoria holocaustului nu noua . Asa sa va arda la ficati. N-au fost ai mei usa de biserica ,dar de la ce au facut ei pina le au facut ai tai e cale lunga .Si ia spune-ne mare sc urs in Pannonia pe la buda-Pesta se studiaza Holocaustul ?Sau Romania a devenit cumva un teritoriu al statului Israel ? Si nu ai tai au infiintat -magyarszag-sovitszag si impreuna cu coloana a5-a sovietica formata si din khazari ne-au impus comunismul ? Si ati trimis la moarte elita romaneasca ? Istvan Foris , Laszlo Luka (are casa memoriala ingrijita de udemerei ) ,Imre Orban ,etc, iti spunceva numele astora ? Dar Hannah Rabinshon , Neulander , Bruckner , Bogorin ?

  44. Ne este harazit locul de nazisti sefi , dupa ce Grupul Etnic German a luat abuziv (deci santajabili) averea prin uniunea germanilor din Romania , iar Iohanis isi implementeaza proiectul ,,Romania educata ” .
    La umbra statuii lui Bruchental astazi urmasii lui Horea , isi cer scuze ca mai sunt pe aici si se scuza ca traiesc in Romania (tara antisemita prin excelenta , care nu a deportat nici un evreu in lagare , ca bunii unguri si nemti care astazi le iau pamanturile ,le anuleaza olimpiada la romana si istorie,le inchid toate fabricile si Combinatele ,iara mai nou le scriu istoria ).

  45. Degradarea mentală, degradarea intelectuală a românului este perfect reprezentată de A.U.R., de membrii săi penali, unii chiar criminali. De metodele lor de a politiza,. de pretențiile lor absurde, de lipsa respectului față de orice și oricine, Deci clar sunt fătați in cocină și educați la șatra romanească cu ranga,.La ce te mai poți aștepta la de din ăștia ? Șoșoșoacă nu ți-a demonstrat destul ??

  46. @Rammstein. Tu ai reușit sa-ți găsești in cartea de zoologie neamurile? Nu căuta printre mamifere, încearcă la nevertebrate, sigur îți găsești o rudă pe acolo.

  47. Si CINE o sa PREDEA aceasta noua „materie” (ad hoc inventata doar in Romania) ???
    Ca doar 3 (trei) persoane „pot si vreau/doresc” sa predea aceasta materia copiilor din Romania … 2 asa zisi „istorici” si un „profesor de fizica” …

  48. Si CINE o sa PREDEA aceasta noua „materie” (ad hoc inventata doar in Romania) ???
    Ca doar 3 (trei) persoane „pot si vreau/doresc” sa predea aceasta materia copiilor din Romania …

  49. Principalii oficiali ai poliției secrete sovietice implicați în organizarea muncii forțate in Gulag, pentru „reeducarea” deținuților politici au fost Matvey Berman, torționar, șef al sistemului de lagăre sovietice Gulag; Lazar Iosifovich Kogan, șeful MosVolgaStroy; Semyen Firin, șef adjunct al Gulagului și șef al Dmitlag; generalul Zinovy Borisovich Katsnelson, șef adjunct al Gulag din 1934; si Izrael Pliner (șeful Gulag din 1936, a supravegheat finalizarea construcției canalului Moscova-Volga (1937).”

  50. „Lagărul de prizonieri Solovki, primul lagăr de muncă corecțională construit după revoluție, a fost înființat în 1918 și legalizat printr-un decret , „Despre crearea lagărelor de muncă forțată” emis la 15 aprilie 1919. In total, în Uniunea Sovietică, au fost 53 direcții ale lagărului Gulag (denumite în mod colocvial „lagăre”) și 423 colonii de muncă.
    NKVD, LA CONDUCEREA LAGARELOR
    Principalii oficiali ai poliției secrete sovietice implicați în organizarea muncii forțate in Gulag, pentru „reeducarea” deținuților politici au fost Matvey Berman, torționar, șef al sistemului de lagăre sovietice Gulag; Lazar Iosifovich Kogan, șeful MosVolgaStroy; Semyen Firin, șef adjunct al Gulagului și șef al Dmitlag; generalul Zinovy Borisovich Katsnelson, șef adjunct al Gulag din 1934; si Izrael Pliner (șeful Gulag din 1936, a supravegheat finalizarea construcției canalului Moscova-Volga (1937).
    In 1935, potrivit propriului său raport, Matvei Davidovich Berman se ocupa de peste 740.000 de prizonieri, care lucrau la 15 proiecte majore în Gulag.
    Un document ulterior al lui Berman – Top Secret, „Cu privire la utilizarea cotelor pentru lagărele de muncă de reeducare din NKVD” (datat 11 ianuarie 1935) – menționează că sumele planificate pentru deținuții care lucrau la canale erau de „4 ruble si 3 copeici pe zi/persoana, dar cheltuielile efective erau ceva mai mari, 4 ruble si 36 copeici pe zi.”

  51. A/”Represiunea de tip bolșevic nu a fost organizată și condusă de evrei numai în URSS și România. Un alt exemplu elocvent este Polonia, imediat dupa cel de al doilea război mondial. Evreul Jakub Berman (1901-1984) a fost considerat ca fiind între anii 1944-1953 mîna dreaptă a lui I. V. Stalin în Polonia; membru între 1944-1956 al Biroului Politic al Partidului Unit Muncitoresc din Polonia, a fost însărcinat cu conducerea securității poloneze (Urzad Bezpieczenstwa). Pînă în anul 1953, conducerea instituției s-a aflat în mîna evreilor: Roman Romkowski (1907-1965, ns. Natan Grunspau-Kikiel) a fost ministru adjunct al securității; Anatol Fejgin (1909-2002) a fost șeful Departamentului 10 (Biroul Special), care se ocupa de represiunea împotriva anticomuniștilor; Julia Brystiger (1902-1975, ns. Prajs) a fost șefa Departamentului 5 (persecuția liderilor religioși); Leon Rubinstein a fost șeful Departamentului 2 (tehnică operativă și interceptări); Szymon Ela Tenenbaum a fost șefa Biroului Buget-finanțe; Zygmunt Okret (ns. Izrael Nachemiasz) a fost șeful Biroului B (Arhivele Centrale), etc. Evreii Berman, Fejgin și Josef Rozanski (1907-1981, ns. Josek Goldberg, fost NKDV-ist devenit după război anchetator în securitatea poloneză) reprezintă simbolurile teroarei comuniste din Polonia postbelică.

  52. B/”Domnia evreiască asupra securității poloneze a luat sfîrșit în anul 1953 cînd, după moartea lui Stalin și arestarea lui Beria, Josef Swiatlo (1915-1994 ns. Izaak Fleischfarb), supranumit “Măcelarul”, directorul adjunct al Departamentului 10 (adjunctul lui Fejgin), a fugit în SUA (țara „democrației și libertății” l-a primit cu brațele deschise pe “Măcelar”, cum a făcut în timp cu mulți torționari bolșevici, iar Swiatlo a început să lucreze pentru CIA și oficina de presă a acesteia, radio Europa Liberă). După dezertarea lui Swiatlo, conducerea evreiască a securității poloneze a fost decapitată. Arestați în anul 1956, în anul următor Romkovski și Rozanski au fost condamnați fiecare la cîte 15 ani de închisoare iar Fejgin la 12 ani închisoare pentru torturarea deținuților politici și falsificarea acuzațiilor aduse acestora.”

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.