The Place: Libertate. Frumuseţe. Sex. Fericire

Un necunoscut, o cafenea, nevoia de miracole. Tu ce ești dispus să faci ca să obții ce vrei?

Din 13 iulie, va intra pe ecranele româneşti filmul The Place/ Localul. După succesul peliculei Perfetti sconosciuti, un nou film de Paolo Genovese, inspirat de serialul fantastic Booth at the End.

The Place, care a avut premiera absolută la cea de a 12-a ediţie a Festivalului de Cinema de la Roma, anul trecut, este  un film ambiţios, metaforic, în care regizorul abandonează pentru prima dată registrul comic.

Dacă Perfetti sconosciuti explora faţeta cea mai ascunsă a oamenilor din jurul nostru, The Place coboară în partea cea mai întunecată a fiecăruia.

Libertate. Frumusețe. Sex. Fericire. Timp. Viață. Vedere. Iertare. Răzbunare. Dumnezeu.

Toată lumea vrea ceva. Bine sau rău. Cine face regulile?

Un necunoscut misterios stă în fiecare zi la aceeași masă a aceluiași restaurant, angajându-se să îndeplinească cele mai mari și aproape imposibile dorințe ale celor care se așează la masa lui, cerându-le, în schimb, să îndeplinească sarcini ciudate.

Să devină mai frumoasă, să petreacă o noapte cu un star porno, să-şi salveze copilul, să-şi regăsească vederea, să reînnoade relaţia cu Dumnezeu. Iată câteva dintre dorinţele pe care diferitele personaje ale filmului le formulează în faţa omului din local.

Până unde vor merge aceștia pentru a obține ce-și doresc?

“Există întotdeauna un preţ. Cine este omul care face regulile? N-are importanţă. Pentru că alegerile şi consecinţele îi privesc numai pe cei care stau în faţa lui, în cafenea. Ei trebuie să stabilească ce este bine şi ce est rău, liberi să aleagă fiecare propria cale. Toţi au nevoie de miracole. Din timp în timp, se întorc pentru a povesti cum s-au schimbat vieţile lor, devenind mai complicate şi din ce în ce mai tensionate, minunate sau teribile, tragice sau pline de poezie”, explică Paolo Genovese.

Scenariul este semnat de Paolo Genovese şi Isabella Aguilar, scenografia îi aparţine Chiarei Balducci, iar costumele sunt concepute de Grazia Materia şi Camilla Giuliani.

Producţia are un cast de primă mână: Valerio Mastandrea, Marco Giallini, Alba Rohrwacher, Vittoria Puccini, Rocco Papaleo, Silvio Muccino, Silvia D’Amico, Vinicio Marchioni, Alessandro Borghi, Sabrina Ferilli, Giulia Lazzatini.

Născut la Roma în 1966, Paolo Genovese este licenţiat în Economie şi Business. A început să lucreze în publicitate cu McCann Erickson Italiana, realizând materiale publicitare care au câştigat premii la diferite evenimente naţionale şi internaţionale.

A predat Tehnica şi limbajul audio-vizual la Institutul European de Design şi la Telecom Italia (Res Romoli), la şcoala de comunicare. A regizat în acest domaniu peste 300 de reclame, printre care Tim, Tre, McDonalds, Buitoni, Algida, Findus, Corriere della sera, Rai, Perlana, Q8, FIAT Kelloggs, Renault, Citroen, Coop, National Geographic, Motta, Vitasnella, Cirio, Birra Moretti, Vanity Fair, Repubblica, Ferrarelle, Universal Studios, Lasonil, Volkswagen, Alleanza and Alpitour.

În 2003 a fost ales directorul de publicitate al anului.

În 2001, împreună cu  Luca Miniero, a scris şi a regizat pelicula Incantesimo Napoletano, care a fost recompensată cu un David di Donatello şi două Golden Globes.

În 2003, a scris scenariul şi a regizat Nessun messaggio in segreteria, avându-i în distribuţie pe Carlo Delle Piane, Pierfrancesco Favino şi Valerio Mastandrea. Trei ani mai târziu, a semnat Viaggio in Italia, cu Licia Maglietta şi Antonio Catania, un interesant experiment de film de televiziune, în 20 de micro-episoade, transmise de  Rai Tre „Ballarò” şi prezentate de Giovanni Floris.

În 2008 s-a reîntors la scrierea de scenarii şi la regie, realizând alături de Miniero, Questa notte è ancora nostra, cu Nicolas Vaporidis. În acelaşi an a regizat Amiche mie, un ministerial pentru Channel 5, în care apăreau Margherita Buy, Elena Sofia Ricci, Luisa Ranieri şi Cecilia Dazzi.

Din 2010 începe pentru Genovese o perioasă deosebit de fructuoasă, cu câte o comedie de succes în fiecare an, fiind recompesat cu un premiu de aur şi două de argint pentru La Banda dei Babbi Natale (December 2010) cu Aldo, Giovanni and Giacomo, box office cu peste  23 de milioane de dolari, Immaturi (21 January 2011) şi Immaturi – Il viaggio (5 January 2012), ambele succese de  box office.

A obţinut mai multe nominalizări la David di Donatello şi Silver Ribbons pentru Immaturi. Cântecul din film îi aparţine lui Alex Britti.

În 2012 a realizat Una Famiglia perfetta cu Sergio Castellitto, Claudia Gerini şi Marco Giallini, care, pe lângă un Ciak d’oro pentru cea mai bună comedie, a primit un mare număr de premii la festivaluri internaţionale şi a fost nominalizat la David di Donatello, Silver Ribbons şi Golden Globes.

În 2013 a scris şi a regizat Tutta colpa di Freud, cu Marco Giallini şi Anna Foglietta, un mare succes de critică, iar în anul următor, a fost rândul comediei Sei mai stata sulla luna?, cu muzica lui Francesco De Gregori, care a fost distins cu Silver Ribbon pentru cel mai bun cântec. Filmul a fost laureatul Festivalului de Film de la Miami.

Perfetti sconosciuti (2016) este cel de al zecelea film de ficţiune al lui Genovese, desemnat cel mai bun film al anului la Premiile David di Donatello, unde a mai câştigat şi distincţia pentru cel mai bun scenariu. Se adaugă palmaresului trei premii: Silver Ribbons şi Golden Globe şi patru golden Ciak

Perfetti sconosciuti a câştigat şi Premiul pentru cel mai bun scenariu la Tribeca Film Festival din New York.

 

 

 

 

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.