Topul în care România se află pe locul 14

România se situează pe poziția 14 în UE în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme, cu un volum de 12.901 autoturisme noi, înregistrând o scădere de 39,5% comparativ cu ianuarie-februarie 2020, anunță ACAROM – Asociația Constructorilor de Automobile din ROMÂNIA și ACEA.

În luna februarie 2021, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 19,3% față de februarie 2020, atingandu-se un nivel de 771.486 unități.

Pe primele două luni din 2021 au fost înmatriculate un număr de 1.498.116 autoturisme reprezentând o scădere cu 21,7% față de perioada similară din 2020.

Au fost înregistrate scăderi puternice ale înmatriculărilor de autoturisme noi, față de primele două luni din 2020 în Spania (-44,6%), Germania (-25,1%), Franța (-14,2%) și Italia (-13,1%).

În ceea ce privește constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme noi înmatriculate în total Europa sunt reprezentate de grupul VW cu 431.392 unități, în scădere cu 24,1%, urmate de grupul Stelantis cu 377.905 unități, în scădere cu 24,7% și de Grupul Renault cu 151.834 unități, în scădere cu 25,8% (din care Dacia: 54.733 unități, o scădere de 12,8% față de primele două luni din 2020 ). Autoturismele marca Ford au reprezentat în perioada ianuarie-februarie 2021 un număr de 88.902 unități noi înmatriculate, în scădere cu 24,4% față de ianuarie-februarie 2020.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.