Toți trei, Cioloș, Barna și cu Drulă!

Grija celor doi gemeni politici este vizibilă și chinuitoare. Oamenii și partidul lor au preluat responsabilitatea Ministerului Transporturilor(…). Cu alte cuvinte, sunt tăticii investițiilor (afacerilor) din Ministerul Transporturilor.

Toți trei, Cioloș, Barna și cu Drulă!

Grija celor doi gemeni politici este vizibilă și chinuitoare. Oamenii și partidul lor au preluat responsabilitatea Ministerului Transporturilor(…). Cu alte cuvinte, sunt tăticii investițiilor (afacerilor) din Ministerul Transporturilor.

Luni seara, pe mai pe mai multe canale de comunicare, a fost difuzată știrea privitoare la o ședință restrînsă, la care s-a luat o decizie important pentru domeniul Transporturilor. A fost semnat și un memorandum (conținutul a rămas necunoscut) în baza căruia va fi adoptă o Ordonanță de Urgență a Guvernului. Prin viitoarea OUG, guvernul Florin Vasile Cîțu va putea interzice sau exclude companiile din China și din Turcia din licitații într-un domeniu de mare actualitate-infrastructură de transport. Iată știrea publicată de Club Feroviar, un site de specialitate:
”Companiile din China vor fi fost excluse de la licitațiile pentru autostrăzi și căi ferate. Guvernul a adoptat un memorandum propus de ministrul Cătălin Drulă. Măsura urmează să fie adoptată de Guvern și explică cumva trenarea licitațiilor de rame de către Gigi Gavrilă, șeful Autorității pentru Reformă Feroviară, fără nicio consecință asupra acestuia. La finele lui decembrie 2020, UE a semnat un Tratat de investiții cu China. La licitațiile de rame, companiile chineze sunt singurele care s-au asociat cu firme din România” (Doru Cireașă, Club feroviar)

La puțină vreme după reuniunea grupului de miniștri și după semnarea memorandumului, doi șefi de partide pe cale de fuzionare, reprezentînd deja un fel de corp comun, au ieșit la interval și au făcut următoarele declarații:
″Este o reglementare prin care ne asigurăm că nu vom avea ofertanţi care să nu poată apoi să îndeplinească standarde europene, astfel încât apoi să nu fim puşi în situaţia să pierdem licitaţii şi să consumăm timp, când România are nevoie disperată de demararea lucrărilor de infrastructură.” (Dan Barna, copreședinte USR PLUS)
Să zicem că Dan Barna este și viceprim-ministru al Guvernului și nu mai poate de grija licitațiilor și a infrastructurii. Dar, imediat, alături de el, după cum ne-a arătat PROTV a stat și Dacian Cioloș, copreședinte și el al USRPLUS. Și numai ce a zis:
Se vorbește de restrângeri, de participare a unor companii care nu sunt europene pe anumite tipuri, nu contează naţionalitatea.”(Dacian Cioloș, copreședinte USR PLUS)
Grija celor doi gemeni politici este vizibilă și chinuitoare. Oamenii și partidul lor au preluat responsabilitatea Ministerului Transporturilor, considerat o lovitură la împărțirea posturilor, dar și o afacere regretată de PNL. Cu alte cuvinte, Dan Barna și Dacian Cioloș sunt tăticii investițiilor (afacerilor) din Ministerul Transporturilor.
Cine este acum ministrul Transporturilor? Nimeni altul decît Cătălin Drulă, fost parlamentar USR din 2016, fost prședinte și fondator al Asociației Pro Infrastructura. Cătălin Drulă poate fi considerat feblețea lui Dacian Cioloș și a lui Dan Barna. În politică, se mai numește favorit sau om de casă! Pe Cătălin Drulă, Dan Barna l-a propus și pentru postul de comsiar european pentru Transporturi dar și pentru cel de președinte al Camerei Deputaților. N-a ieșit! Dar, după două încercări, a mers a treia. Tot la Transporturi!
Printr-o logică simplă și pe baza unei colaborări strînse, pe postul de secretar de stat la Ministerul Transporturilor a fost numit Horațiu Cosma. Cine este Horațiu Cosma?

În 2014, m-am alăturat Asociației Pro Infrastructură, apoi, din 2016, am activat în calitate de consilier în Cancelaria premierului Dacian Cioloș și consilier parlamentar cu atribuții legate de comisia de Transporturi din 2017”. (Horațiu Cosma, în Ziua Cargo)

Veți înțelege din această confesiune publică un fapt simplu: că ministrul Cătălin Drulă este legat de Dacian Cioloș și de Dan Barna, iar secretarul de stat Horațiu Cosma de Dacian Cioloș și, implicit, de Dan Barna. Iar Cătălin Drulă și Horațiu Cosma vin împreună de la Asociația Pro Infrastructura, cea care le-a făcut zile negre celor de la Ministerul Transporturilor și de la CNAIR, în timpul guvernelor precedente. Echipă, nu glumă! Se pot înțelege repede și pe orice dosar din domeniul Transporturilor. La o adică, pot face și legea în domeniu!
Ce își propun cei doi șefi de partid și cei doi subordonați, plasați la Ministerul Transporturilor?
Ca să nu ne chinuim cu explicații tehnice, preluăm analiza celor de la G4 Media:
Compania CRRC Quingdao Sifang a câștigat în fața Alstom și Siemens licitația de 1,7 miliarde de lei pentru 40 de trenuri electrice, dar trenurile sale nu sunt încă omologate de autoritatea europeană din domeniul feroviar (ERA). În cazul în care producătorul chinez nu obține omologarea europeană într-un an și jumătate, statul român va cere în instanță restituirea avansului și va acorda contractul ofertantului de pe locul doi – toate cu o întârziere de ani buni. O nouă licitație pentru alte 20 de trenuri electrice lansată în 2019 a fost contestată de constructorul chinez și se va reface după aproape un an și jumătate.
Pe ce se bazează Ministerul Transporturilor în tentativa de a exclude companiile chineze de la licitație? Prevederile legale ale UE care permit un asemenea comportament sunt cuprinse în Comunicarea Comisiei Europene nr. 5494 din 2019. Aceasta arată că ”operatorii economici din țări terțe, care nu au un acord care să prevadă deschiderea pieței de achiziții publice a UE sau ale căror produse, servicii și lucrări nu intră sub incidența unui astfel de acord, nu au acces securizat la procedurile de achiziții din UE și pot fi excluși”. UE a încheiat un Acord privind achizițiile publice (AAP) cu 19 state terțe, printre care SUA, Canada, Australia, Japonia, Israel și Moldova, dar China nu este parte semnatară. Ca atare, companiile din China pot fi excluse de la licitațiile public” (G4 Media, 1 februarie ac)

Începe să fie din ce în ce mai clar! Dacian Cioloș o scaldă! Contează naționalitatea producătorului. Adică să fie european de-al nostru. De-al nostru sau de-al soției sau de-al unchului! În același timp, după comunicarea despre semnarea memorandumui pregătitor al OUG al guvernului Cîțu, Cătălin Drulă, ministrul de la Transporturi, s-a rățoit la angajații de la Metrorex. Au salarii prea mari, în contextul în care numărul călătorilor din București a scăzut simțitor din cauza pandemiei. Așa că le-a trimis pe cap corpul de control. Metrorexul este o companie de stat. Adică de bugetari. Și tocmai se pune problema reducerii cheltuielilor bugetare. Nu de alta, dar nu iese bugetul de nici un fel.
Numai că sindicaliștii de la Metrorex nu-și țin gura.Un șef de sindicat al celor de la Metrorex a zis:
-”Nu noi am semnat contracte de sute de milioane cu Alstom și cu Astaldi!”
Deşi „gemenii” Coaliţiei USRPLUS se feresc să menţioneze nume de ţări, cei de la Asociaţia „Pro Infrastructură″ (pepiniera pentru ministrul Cătălin Drulă și secretarul de stat Horațiu Cosma) spun că noua legislaţie va fi adoptată pentru a restricţiona accesul la licitaţii pentru companiile din China şi Turcia.
-″Cel mai probabil, e o lege făcută pentru a îngrădi accesul la licitaţii pentru proiectele mari de infrastructură pentru firmele din China şi Turcia”
declară Ionuț Ciurea, noul președinte al Asociaţiei „Pro Infrastructura”.
Ce mai ascunde actuala echipă de la USRPLUS și de la Ministerul Transporturilor? Greu de ghicit!! Călătorind pe net, am dat de o notiță pe care nu o pot crede:

”-Consilierul premierului Dacian Cioloș pe probleme de infrastructură, Cătălin Drulă, fost director executiv al Asociației Pro-Infrastructură, dezvăluie că a fost reclamat la DNA de către un grup de „reformă și restructurare a CNADNR” (Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale), pentru că ar fi dezvăluit public date despre stadiul licitației pentru pasajul suprateran pe centura rutieră București-Domnești” (Thomas Dincă, Profit, 6 mai 2016).

Măi să fie! Dezvoltările și afacerile or să meargă ca pe roate!

Distribuie articolul pe:

48 comentarii

  1. @Zmeul
    Poti tu sa repeti dumneata cat poftesti, pentru ca este clar ca nu stii ce inseamna falimentar. Evident ca economia de tip comunist nu era un model, pentru ca sufoca creativitatea si competitia care genereaza calitate si preturi accesibile, dar de aici pana la falimentara este cale lunga. Economia ceausista acoperea cea mai mare parte a nevoilor interne. Lipsurile suportate de populatie se datorau unei decizii politice marsave pentru accelerarea platii datoriei externe care au orientat toata productia la export. Am zis decizie politica marsava, pentru ca si dupa plata datoriei lipsurile au continuat multa vreme. Chestia asta cu productia pe stoc este insa o mare minciuna, a existat e drept pana prin 1970, apoi nu se mai producea nimic fara sa ai client, indicatorul de baza era productia marfa vanduta si incasata. Racilele economiei comunist-ceausiste erau multe, dar in nici un caz economia nu era falimentara. Falimentara este economia de de dupa 1990 care se bazeaza pe imprumuturi externe tot mai mari, asta este adevaratul faliment al unei tari. Datorii imposibil de platit care ajunse la scadenta duc la declararea falimentului daca nu mai ai resurse sa rostogolesti macar dobanzile. Dumneata faci parte dintr-o generatie de spalati pe creier incapabils sa compare si sa judece la rece, tu inhati cate o lozinca din zbor precum cainele inhata batul aruncat de stapan si defilezi cu lozinca tantos dand din coada, mandru de performanta ta. Nu uita ca de exemplu, practic toate blocurile de locuinte si infrastructura energetica, transport naval sau de cai ferate au fost contruite in comunism, dar cei care au urmat au fost incapabili sa intretina macar infrastructura de incalzire la blocuri, o chestie minora in raport cu alte mari proiecte. A nu se intelege de aici ca eu fac apologia comunismului, departe de mine acest gand, Eu doar compar precum un arbitru impartial.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.

@2025 Cotidianul.ro. Toate drepturile rezervate