
Luni seara, pe mai pe mai multe canale de comunicare, a fost difuzată știrea privitoare la o ședință restrînsă, la care s-a luat o decizie important pentru domeniul Transporturilor. A fost semnat și un memorandum (conținutul a rămas necunoscut) în baza căruia va fi adoptă o Ordonanță de Urgență a Guvernului. Prin viitoarea OUG, guvernul Florin Vasile Cîțu va putea interzice sau exclude companiile din China și din Turcia din licitații într-un domeniu de mare actualitate-infrastructură de transport. Iată știrea publicată de Club Feroviar, un site de specialitate:
”Companiile din China vor fi fost excluse de la licitațiile pentru autostrăzi și căi ferate. Guvernul a adoptat un memorandum propus de ministrul Cătălin Drulă. Măsura urmează să fie adoptată de Guvern și explică cumva trenarea licitațiilor de rame de către Gigi Gavrilă, șeful Autorității pentru Reformă Feroviară, fără nicio consecință asupra acestuia. La finele lui decembrie 2020, UE a semnat un Tratat de investiții cu China. La licitațiile de rame, companiile chineze sunt singurele care s-au asociat cu firme din România” (Doru Cireașă, Club feroviar)
La puțină vreme după reuniunea grupului de miniștri și după semnarea memorandumului, doi șefi de partide pe cale de fuzionare, reprezentînd deja un fel de corp comun, au ieșit la interval și au făcut următoarele declarații:
″Este o reglementare prin care ne asigurăm că nu vom avea ofertanţi care să nu poată apoi să îndeplinească standarde europene, astfel încât apoi să nu fim puşi în situaţia să pierdem licitaţii şi să consumăm timp, când România are nevoie disperată de demararea lucrărilor de infrastructură.” (Dan Barna, copreședinte USR PLUS)
Să zicem că Dan Barna este și viceprim-ministru al Guvernului și nu mai poate de grija licitațiilor și a infrastructurii. Dar, imediat, alături de el, după cum ne-a arătat PROTV a stat și Dacian Cioloș, copreședinte și el al USRPLUS. Și numai ce a zis:
“Se vorbește de restrângeri, de participare a unor companii care nu sunt europene pe anumite tipuri, nu contează naţionalitatea.”(Dacian Cioloș, copreședinte USR PLUS)
Grija celor doi gemeni politici este vizibilă și chinuitoare. Oamenii și partidul lor au preluat responsabilitatea Ministerului Transporturilor, considerat o lovitură la împărțirea posturilor, dar și o afacere regretată de PNL. Cu alte cuvinte, Dan Barna și Dacian Cioloș sunt tăticii investițiilor (afacerilor) din Ministerul Transporturilor.
Cine este acum ministrul Transporturilor? Nimeni altul decît Cătălin Drulă, fost parlamentar USR din 2016, fost prședinte și fondator al Asociației Pro Infrastructura. Cătălin Drulă poate fi considerat feblețea lui Dacian Cioloș și a lui Dan Barna. În politică, se mai numește favorit sau om de casă! Pe Cătălin Drulă, Dan Barna l-a propus și pentru postul de comsiar european pentru Transporturi dar și pentru cel de președinte al Camerei Deputaților. N-a ieșit! Dar, după două încercări, a mers a treia. Tot la Transporturi!
Printr-o logică simplă și pe baza unei colaborări strînse, pe postul de secretar de stat la Ministerul Transporturilor a fost numit Horațiu Cosma. Cine este Horațiu Cosma?
” În 2014, m-am alăturat Asociației Pro Infrastructură, apoi, din 2016, am activat în calitate de consilier în Cancelaria premierului Dacian Cioloș și consilier parlamentar cu atribuții legate de comisia de Transporturi din 2017”. (Horațiu Cosma, în Ziua Cargo)
Veți înțelege din această confesiune publică un fapt simplu: că ministrul Cătălin Drulă este legat de Dacian Cioloș și de Dan Barna, iar secretarul de stat Horațiu Cosma de Dacian Cioloș și, implicit, de Dan Barna. Iar Cătălin Drulă și Horațiu Cosma vin împreună de la Asociația Pro Infrastructura, cea care le-a făcut zile negre celor de la Ministerul Transporturilor și de la CNAIR, în timpul guvernelor precedente. Echipă, nu glumă! Se pot înțelege repede și pe orice dosar din domeniul Transporturilor. La o adică, pot face și legea în domeniu!
Ce își propun cei doi șefi de partid și cei doi subordonați, plasați la Ministerul Transporturilor?
Ca să nu ne chinuim cu explicații tehnice, preluăm analiza celor de la G4 Media:
”Compania CRRC Quingdao Sifang a câștigat în fața Alstom și Siemens licitația de 1,7 miliarde de lei pentru 40 de trenuri electrice, dar trenurile sale nu sunt încă omologate de autoritatea europeană din domeniul feroviar (ERA). În cazul în care producătorul chinez nu obține omologarea europeană într-un an și jumătate, statul român va cere în instanță restituirea avansului și va acorda contractul ofertantului de pe locul doi – toate cu o întârziere de ani buni. O nouă licitație pentru alte 20 de trenuri electrice lansată în 2019 a fost contestată de constructorul chinez și se va reface după aproape un an și jumătate.
Pe ce se bazează Ministerul Transporturilor în tentativa de a exclude companiile chineze de la licitație? Prevederile legale ale UE care permit un asemenea comportament sunt cuprinse în Comunicarea Comisiei Europene nr. 5494 din 2019. Aceasta arată că ”operatorii economici din țări terțe, care nu au un acord care să prevadă deschiderea pieței de achiziții publice a UE sau ale căror produse, servicii și lucrări nu intră sub incidența unui astfel de acord, nu au acces securizat la procedurile de achiziții din UE și pot fi excluși”. UE a încheiat un Acord privind achizițiile publice (AAP) cu 19 state terțe, printre care SUA, Canada, Australia, Japonia, Israel și Moldova, dar China nu este parte semnatară. Ca atare, companiile din China pot fi excluse de la licitațiile public” (G4 Media, 1 februarie ac)
Începe să fie din ce în ce mai clar! Dacian Cioloș o scaldă! Contează naționalitatea producătorului. Adică să fie european de-al nostru. De-al nostru sau de-al soției sau de-al unchului! În același timp, după comunicarea despre semnarea memorandumui pregătitor al OUG al guvernului Cîțu, Cătălin Drulă, ministrul de la Transporturi, s-a rățoit la angajații de la Metrorex. Au salarii prea mari, în contextul în care numărul călătorilor din București a scăzut simțitor din cauza pandemiei. Așa că le-a trimis pe cap corpul de control. Metrorexul este o companie de stat. Adică de bugetari. Și tocmai se pune problema reducerii cheltuielilor bugetare. Nu de alta, dar nu iese bugetul de nici un fel.
Numai că sindicaliștii de la Metrorex nu-și țin gura.Un șef de sindicat al celor de la Metrorex a zis:
-”Nu noi am semnat contracte de sute de milioane cu Alstom și cu Astaldi!”
Deşi „gemenii” Coaliţiei USRPLUS se feresc să menţioneze nume de ţări, cei de la Asociaţia „Pro Infrastructură″ (pepiniera pentru ministrul Cătălin Drulă și secretarul de stat Horațiu Cosma) spun că noua legislaţie va fi adoptată pentru a restricţiona accesul la licitaţii pentru companiile din China şi Turcia.
-″Cel mai probabil, e o lege făcută pentru a îngrădi accesul la licitaţii pentru proiectele mari de infrastructură pentru firmele din China şi Turcia”
declară Ionuț Ciurea, noul președinte al Asociaţiei „Pro Infrastructura”.
Ce mai ascunde actuala echipă de la USRPLUS și de la Ministerul Transporturilor? Greu de ghicit!! Călătorind pe net, am dat de o notiță pe care nu o pot crede:
”-Consilierul premierului Dacian Cioloș pe probleme de infrastructură, Cătălin Drulă, fost director executiv al Asociației Pro-Infrastructură, dezvăluie că a fost reclamat la DNA de către un grup de „reformă și restructurare a CNADNR” (Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale), pentru că ar fi dezvăluit public date despre stadiul licitației pentru pasajul suprateran pe centura rutieră București-Domnești” (Thomas Dincă, Profit, 6 mai 2016).
Măi să fie! Dezvoltările și afacerile or să meargă ca pe roate!
@Zmeul
Poti tu sa repeti dumneata cat poftesti, pentru ca este clar ca nu stii ce inseamna falimentar. Evident ca economia de tip comunist nu era un model, pentru ca sufoca creativitatea si competitia care genereaza calitate si preturi accesibile, dar de aici pana la falimentara este cale lunga. Economia ceausista acoperea cea mai mare parte a nevoilor interne. Lipsurile suportate de populatie se datorau unei decizii politice marsave pentru accelerarea platii datoriei externe care au orientat toata productia la export. Am zis decizie politica marsava, pentru ca si dupa plata datoriei lipsurile au continuat multa vreme. Chestia asta cu productia pe stoc este insa o mare minciuna, a existat e drept pana prin 1970, apoi nu se mai producea nimic fara sa ai client, indicatorul de baza era productia marfa vanduta si incasata. Racilele economiei comunist-ceausiste erau multe, dar in nici un caz economia nu era falimentara. Falimentara este economia de de dupa 1990 care se bazeaza pe imprumuturi externe tot mai mari, asta este adevaratul faliment al unei tari. Datorii imposibil de platit care ajunse la scadenta duc la declararea falimentului daca nu mai ai resurse sa rostogolesti macar dobanzile. Dumneata faci parte dintr-o generatie de spalati pe creier incapabils sa compare si sa judece la rece, tu inhati cate o lozinca din zbor precum cainele inhata batul aruncat de stapan si defilezi cu lozinca tantos dand din coada, mandru de performanta ta. Nu uita ca de exemplu, practic toate blocurile de locuinte si infrastructura energetica, transport naval sau de cai ferate au fost contruite in comunism, dar cei care au urmat au fost incapabili sa intretina macar infrastructura de incalzire la blocuri, o chestie minora in raport cu alte mari proiecte. A nu se intelege de aici ca eu fac apologia comunismului, departe de mine acest gand, Eu doar compar precum un arbitru impartial.
Camizy Repet inca o data. Economia pe timpul lui Ceasca era un dezastru. Repet sa-ti intre bine in cap. Economia de tip comunist era o aberatie. Marfa pe stoc si de proasta calitate. De asta aveai curent cu portia ? De asta stateai la rand la lapte si tacamuri ? Economie de tip socialist,schimb de marfuri intre statele socialiste. Dacia,era o masina ravnita de straini? Aro,cat de ravnit era in lumea occidentala? Ati ramas cu ideea ca eram cea mai cea tara din lume, buricul universului. Economia ceausista era o economie energofaga si ineficienta. Punct.
Stau si ma intreb cat de jos o sa ajungem? Am trecut ieri de la Constanta la Slobozia! Mi-am aruncat ochii in cartierul Bora de unde este magraoanca ultra, ultraobeza, putind de nesimtire, tupeu si pofta de bani multi adica sefa TVR-ului! Bora este groapa de gunoi Glina! Asa sefa, asa audiente la TVR! Gradea este si ea la o scara mult, mult mai mare( cam 260 de kile) un fel de chelnerita analfabeta din Barlad…Si Prisca si Beni Ardelean si Alina Gorghiu si Diana Tusa toti, absolut toti sunt in oglinda chelnerita analfabeta din Barlad, pusa pe NEEXAMEN ca inginer la apele Romane!!!! In spitale romanii mor arsi de vii, nici dantura nu ramane de ei, acum vor muri inecati, luati de viituri! Gradea! Cum se calculeaza debitul unui rau? problema de clasa a V-a!Nu stii? Atunci cum mama dracu esti unde esti????Pute Romania de idioti prosti si analfabeti! Pute! da pute rau..Ce sa mai zic de integrale triple, sau puterea punctului fata de cerc in geometrie plana! Vite!
Dle Nistorescu! Examen pe functii publice? O analfabeta din Barlad, chelnerita la origine e inginer la Apele Romane? Sa nu stii care este malul drept si malul stang al unui rau in functie de amonte si aval, in functie de reflux si aflux? Sa nu stii diferenta intre azotat si azotit, la acizii HNO3, HNO2, ce este un acid, o sare, o baza???? D-apoi cu legaturi covalente polare, nepolare, ionice, ce sa sa mai zici??? Maimuta pensata si rujata Rares Bogdan zicea EXAMEN PE FUNCTII PUBLICE, EXTIRPAREA PENSIILOR BAZATE PE NECONTRIBUTIVITATE….EI as!!! Aseara iar era la slugoiul lui Dan Voiculescu adica Cristache Ion, magraonul Buzat de Mircea Dinescu! Dinescu si Cristache or sti malul drept si malul stang al unui rau, cum se calculeaza debitul unui rau? Or sti diferenta dintre Azotat si Azotit? Intre nataraii astia 2 si analfabeta de chelnerita din Barlad nu este nici o diferenta! Trei decrepiti care toaca frunza la caini pe banii statului roman! Si bani multi, tare multi…O sa se ajunga in tara asta si spalatorul de veceuri din Gara de Nord sa fie pus politic! Romania e o tara saraca, putind s coruptie si a NESTIINTA DE CARTE, de la care am asteptari zero taiat in opt…La scoala cu voi putorilor!!!!
Parizianu’ Ciolos insinueaza cu mult patriotism ceva de genul: producatorul sa fie european de-al nostru. Mai precis pentru el sa fie francez de-al nostru. Conjudeteanul sau Helvig (numai creiere livreaza judetul Vulpii!!!) verifica oare ce pun la care acesti baieti de baieti securisti altoiti pe trunchiul putred al lui Sorosh? Nu numai in acest caz, dar orice fraier vede ca toate manariile pe care le fac aceste guverne ale sasului Iohannis nu prea au in vedere ceea ce vor romanii. Fratia dintre Secu si Sorosh se manifesta mai nou fara nici o fereala.
E pe aici un ratacit de realitate care se crede zmeu, o fi el zmeu dar e din ala legat cu sfoara care zboara captiv dupa cum bate vantul. Zice zmeul ca economia Romaniei a mers in pierdere in vremea lui Ceausescu! O tampenie mai mare nu se putea emite, o tara care si-a platit integral datoriile externe si a acumulat excedent de peste 10 miliarde de dolari in 1989, nu avea cum sa fie falimentara, e la mintea cocosului! Sigur ca putea fi si mai performanta, asta e altceva, e valabil oricarei economii. Probleme Romaniei in comunism nu a fost economia, ci sistemul politic, lipsa liberatii, a drepturilor elementare, progarmul TV de numai 2 ore avand aproape in totalitate ode inchinate lui Ceusescu, lipsirea deliberata a populatiei de caldura iarna si de alimentele sau bunurile de consum, astea au fost problemele nu economia. Daca s-ar fi dezvoltat si consumul, economia ar fi putut creste si mai mult, dar Ceausescu a procedat exact cum sunt astazi planurile globalistilor satanisti, sa isi bata joc de oameni, sa-i controleze total iar oamenii sa nu detina nimic in proprietate.
Domnule Nistorescu, când părinții nu-si pot băga copiii în sistem înființează un ONG!
Având grijă să fie declarat de „utilitate publică”.
Să vedem și noi cine conduce aceste ONG-URI declarate de „utilitate publică”: CV, funcție, câți bani merg acolo din bani publici. Și mai ales câți bani au produs din banii primiți de la noi!
Eu am căutat la câteva dar despre CV executiv nici o literă! E ascuns.
Ia luați-o așa, pe fiecare ONG „de utilitate publică”, să vedem cine este in executiv și angajați…
Începând de la comune, toate bolile(scuze), poteci, animale, păsări, municipii, orașe, etc.
Și copiii căror părinți sunt??
Ia luați-o așa pe fiecare ONG „de utilitate publică”, să vedem cine sunt in executiv și angajați…
Și copii căror părinți sunt??
toti trei sint niste FATALAI,citez din d.budeanu
si sorosisti hei hei,cine nu sare..
Intrebare: Cate grade de libetate au astia? Stie cineva?
PS: rog tiriplicii care nu stiu despre ce vorbesc sa cante la alta masa.
Recunosc imbecilitatea sefului AUR. E dreptul lui. De ce n-ar fi imbecil ? Adicatelea de ce n-ar avea acest drept ? E prea mult insa. Deja i-am acordat mult prea multa atentie. Cu toate astea, toti imbecilii ar putea afla ca N.Ceausescu nu-l anunta pe Basescu si nici nu trambita prin megafoane ori prin presa cand schimba cate ceva. Atunci cand a crezut ca si-a subordonat secOritatea si cand a considerat intolerabila scortosenia celor din armata, a subordonat contrainformatiile militare securitatii. Si, fatalitate. n-a anuntat la radio si tv acest lucru.
Tot pentru imbecili as mai adauga ca, desi am terminat anii de armata cu gradul de soldat, dupa amnistia din 1964 mi s-a dat voie si am intrat la o facultate pe care am absolvit-o dupa 5 ani.
La scurt timp, am fost convocat la Comitetul judetean PCR si, impreuna cu alte sute de insi, am primit gradul de ofiter in specialitatea facultatii absolvite. Gradul se dadea in functie de varsta. Unii erau locotenenti majori sau capitani, altii maiori ori locotenenti colonei.
Evudent, toate gradele erau date la ordinul PCR, in toata tara romaneasca.
Lui Barna ii intra un mesaj pe mobil (probabil o alta furaciune care se pregateste, de genul „Cit vrei ba comision ?” sau „Ba, ai zece mii de euro daca il bagi si pe finu’ pe la vreun minister, nu conteaza unde, ca tot e dus cu pluta !” … Iar Ciolos, prieten bun si de incredere, trage cu ochiul, doar doar s-o alege si el cu ceva … iar daca nu-i iese banu’, macar o informatie pentru un santaj ulterior, asa, ca intre „aliati” ! …
Din ultima poezie a marelui poet nationalAdrian Paunescu, rezulta constientizarea robust ului fost sportiv, ca a fost otravit cu arsenic odata cu servirea cafelei ce ar fi trebuit sa- l focuseze si nu sa- l faca rau(arsenic ul denumit popular soricioaica slabindu- i marea inima si la propriu si la figurat) pas cu pas pt. a nu mai ridica poporul si a tulbura domnia satrapului poporului T. Basescu. Tocmai de aceea poezia cu pricina, scrisa in ziua mortii, 14.09.2015, este intitulata extrem de sugestiv „Ultima cafea”. O sa redau macar cateva versuri ce reliefeaza pe deplin presentimentul mortii temerarului, de altii premeditate:”Hai. Moarte, sa bem o cafea/Ti – o fac cu caiman, aromata/Mai leapada-ti coasa cea grea/Si mantia asta ciudata/Acum esti captiva la mine. /Am vrut sa-si arat, draga mea/Ca nu – mi este frica de tine/Ti – am pus soricioaica-n cafea. „Ora15. 00ziua03. 02.2021
SECURIȘTII CRIMINALI ȘI TRĂDĂTORI DE NEAM ȚARĂ ȘI CREDINȚĂ DE LA USR-PLUS VOR DISPĂREA CÎT DE CURÎND DIN PARLAMENTUL ROMÂNIEI. PARTIDUL A.U.R VA FI PARTIDUL VIITORULUI ÎN ROMÂNIA PENTRUCĂ ARE NIȘTE PRINCIPII NOBILE ESTE UN PARTID CREȘTIN ȘI PATRIOTIC. DOAMNE AJUTĂ.
Doina Oltului…Zmeul…tot papagali ati ramas…adica doua oratanii fara nici o idee! Orice s-ar discuta…adica..dezbate(un termen prea sofisticat pentru mintile voastre de gaini bete..dar atat puteti) voi tot la povestea cu castravetele ati ramas..aveti o singura idee in cap…un singur neuron..doi viermi!
Din categoria „Secu si armata, controlam si pedepsim toti cetatenii”, minunea se executa, nu se discuta! https://www.stiripesurse.ro/rasare-o-bomba-din-guvern-politia-militara-va-avea-drepturi-asupra-populatiei-civile-proiect-al-mapn_1624355.html
Pare ca de cand americanii si-au retras definitiv militarii parca din irak, de vreo 2-3 saptamani, ai nostri militari nu mai sunt la dispozitie straineza si nu au ce face cu ei inclusiv repatriatii! Daca tot se da merite cu Steaua Romaniei in diferite grade, desi nu mai exista steaua ca stema pe steagul Romaniei, baga stema armatei poleita cu sigla secu.ro sa fie continuitate la vedere! Altceva mai bun nu au de facut pana pun la dispozitie tara proprietarilor(2023-2024)?! Hai, Alerta militara! Terorizati cetatenii sa moara de inima rea si stres continuu pana cand se implineste ziua predarii romaniei proprietarilor pentru razbel!
„justinianus”, prin atitudinea ta desantata fata de China Bolsevica ma determini sa-ti retrag si bruma de respect pe care o simteam fatza de tine! Iti recomand sa-mi citesti comentariul la art. „Avertismentul Chinei…” unde ma adresez tuturor celor de teapa ta impietriti in DOGMA MARXIST/BOLSEVICA, ANTIOCCIDENTALA si ANTICAPITALISTA, in schimb admiratori ai acelui
PSEUDOCAPITALISM al BOLSEVICILOR CHINEZI…
Ce sa vezi? Mielusei rezist (iesiti dn spuma mari) sunt tot niste cotarle politruce puse pa parvenire. Iar pentru cine si-a inchipuit ca au reusit prin carisma data de de diplomele („care mai de care” mai cu staif), va avea surpriza sa constate ca nu sunt decat niste trepadusi ai unor servicii de pe aici si de pe aiurea. Despre traficul de influenata si favorizarea unor monopoluri se va mai auzi, vede si scrie.
Aveti condei si informatii ! Va citesc cu placere. Poate abordati si probl. celor 30 miliarde imprumutate de dnii. Catzu-Iohanis peste cele 20 miliarde imprumutate de dnul.Basescu . Unde or fi banii acestia ? Este vorba totusi de 50 MILIARDE euro !! Se faceau 10 autostrazi sau 15 spitale si 800 scoli cu banii acestia. Nord Stream2(conducta de gaze pe sub Marea Baltica care leaga Rusia de Germania) costa „doar” 9 miliarde euro ! Deci cele 50 miliarde imprumutate de Iohanis-Catzu si Basescu reprezinta o suma COLOSALA ! Unde sunt ? Este strigator la cer.
ZMEUL de unde scrie ce are in tartaguta de la BALACEANCA
Dle Nistorescu, aveti cunostinta de practicile cenzorului care blocheaz comentariile inconvenabile…”binimului”? Aveti stiinta despre aceste incalcari grave ale dreptului la opinie? Tehnicile sunt diverse, prima nepublicarea, a doua de a
nu publica nici reclamatia, a treia de a publica o alta reclamatie la multe ore dupa postare…Comentariul meu a fost
amplu facand paralela intre DISTRUGEREA ROMANIEI si RECONSTRUIREA UNEI ALTE romanii DIN RUINE de catre BOLSEVICII lui Söros din partidul de DUSMANI AI Romaniei, USr, si DISTRUGEREA Romaniei declansata in 1945 prin asasinarea in masa a elitelor si a romanilor obisnuiti, prioritar varstnicii care se considera ca nu pot fi reeducati, dar si tinerii care
fusesera angajati politic…Vorbeam si de parintii mei ASASINATI IN LAGARE in anii 1950 fara sa cer altceva decat sa se
faca DREPTATE si nu in sensul ca TORTZIONARII sa fie lichidati fizic la randul lor, doar sa suporte rigorile legi, dar
si retragerea uriaselor pensii speciale care si acestea demonstreaza CONTINUITATEA asigurata in 1989 prin LOVITURA DE
STAT-Comintern. As dori sa aflu care este pozitia Dvs in aceasta speta, mai ales ca nu am folosit cuvinte ireverentioase
si nici idei extremiste care, apropo, SUNT ADMISE pe banda rulanta….Multumesc!