Transportatorii, puși pe jar! Cer explicații

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicitã Guvernului clarificarea urgentã a situației impozitãrii diurnei plãtite șoferilor profesioniști români care opereazã transport rutier internațional, având în vedere incertitudinea majorã creatã în sectorul transporturilor rutiere de controalele recente ANAF, potrivit unui comunicat.

Inspecțiile au vizat reîncadrarea diurnei ca venit salarial și plata impozitelor și contribuțiilor aferente retroactiv pe 5 ani, susțin transportatorii.

„Aceastã interpretare retroactivã a legislației aplicabile de cãtre organismele de control din România afecteazã grav supraviețuirea sectorului românesc de transport rutier internațional, amenințând sã conducã la falimentul imediat al firmelor de transport, în condițiile în care sunt situații în care deciziile de impunere sunt în cuantum cel puțin egal cu cifra de afaceri anualã a companiei. UNTRR atenționeazã cã orice creștere unilateralã a costurilor în domeniul transporturilor rutiere de cãtre România în urma acestei noi abordãri/interpretãri a ANAF, amenințã cu extincția acest sector important al economiei românești.

Operatorii de transport rutier mai spun că sunt puși într-o situație disperatã, și că protestele sunt inevitabile. De altfel, au și protestat la Arad.

Centura Aradului, blocată de protestatari

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 8
Author

7 Comentarii

  1. La furat prin excrocherii, totul prin ordonante de urgenta sau peste timp destul, prin lege.

  2. DISCUTAM CU UN SOFER DE TIR SI MI-A SPUS CA ERA INCADRAT CU SALARIUL MINIM PE ECONOMIE,PRACTIC TRAIA DIN DIURNA.

  3. 1. Diurna nu e venit salarial. Sunt bani alocati pt traiul zilnic lucratorilor care isi desfasoara activitatea mai multe zile departe de domiciliu. 2. Daca ANAF-ul ar fi corect, ar schimba incadrarea diurnei, tuturor militarilor, parlamentarilor, bugetarilor din Administratia Publica, ministere, medicilor si profesorilor cu detasare, etc. . Cum e corect ?

  4. Zău, abia acum s-au trezit transportatorii?!
    Legea era aceeași și acum 1,2,3,4 ani!
    A… depinde cine și cum o interpretează ?.
    Nu au scos un cuvânt toți anii ăștia că legea(ca toate din România) e interpretabilă, că e prost făcută.
    Domnilor, aveți ce ați semănat!

  5. @Polly: nu-i ai să vezi vreodată impozitate diurnele și alte beneficii la bugetari! Ar însemna că recunosc că, câștigă mult mai mult decât spun.
    Se duce statistica la care se raportează și mai rău în cap!

  6. De ce se plang? Cunosc personal vreo 7 soferi, care sustineau mesajul si placuta suedeza. Ca ei anti-PSD, ca ei frumosi si tineri si liberi si etc. Asa ca : ”ciocu mic”. Ca ce ati vrut, asta aveti.

  7. Calaii guwernarii catziste asa se gandesc ei sa mareasca baza de impozitare mai ales ca vor ei sa creada lumea ca sunt liberali care s-au angajat ca nu maresc taxe si impozite ,dar ei au dat-o pe baseala,ca basisti sunt,iar rezultatul nu va fi bani mai mullti la buget si la furat de catre ei,ci sigur vor fi mai multi romani scarbitzi de puturosii nazysti catzarati pe tzara si care ii spoliaza pe romani care au sa plece si mai multi sa le munceasca altora pe afara si o sa ramana in tzara politrucii liberali si useristi soferi pe camioane cand vor presta zile munca la reeducare.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.