ALERTĂ FEROVIARĂ! Ministrul Transporturilor intervine în cazul trenului deraiat

cfr-tren-sine
UPDATE. Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, cere de urgenţă Agenţiei de Investigare Feroviară Română (AGIFER) investigarea incidentului feroviar produs duminică la Băieşti şi comunicarea rezultatelor investigaţiei, chiar dacă suntem în perioada zilelor libere dinaintea Crăciunului, anunţă instituţia.

“Creşterea investiţiilor pentru reabilitarea căii ferate este absolut necesară. Am atras atenţia, de mai multe ori, că starea de astăzi a infrastructurii feroviare este urmare a lipsei finanţării de-a lungul timpului. În fiecare an, se deteriorează 320 de kilometri de cale ferată şi se repară, capital, doar 16 kilometri, în limita bugetelor pe care compania le are la dispoziţie. Cred că angajaţii CFR ar putea face mai mult. Astăzi păzesc nişte macazuri, în loc să construiască, în loc să repare. În ultimele luni, am acţionat pentru găsirea soluţiilor pentru rezolvarea problemelor de pe calea ferată, astfel încât companiile feroviare să îşi recâştige prestigiul şi competitivitatea. Toate ţările civilizate investesc în infrastructura de transport feroviar”, transmite ministrul Lucian Şova, potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Transporturilor, postat pe site-ul instituţiei.

Persoana rănită în urma deraierii trenului Bucureşti Nord-Arad între staţiile Petroşani -Subcetate, în Hunedoara, stătea în uşa trenului şi a fost preluată de un echipaj al Ambulanţei, transmite CFR Călători. O locomotivă Diesel va prelua garnitura de tren, iar pasagerii îşi vor continua călătoria. În jurul orei 07.15, ultimele trei vagoane aflate în compunerea trenului IR 1821 Bucureşti Nord-Arad au deraiat între staţiile Petroşani -Subcetate, informează CFR Călători.

În cele trei vagoane deraiate se aflau aproximativ 60 de pasageri, iar în celelalte vagoane aproximativ 80 de călători. O persoană care stătea în uşa trenului a fost rănită şi a fost preluată de un echipaj al Ambulanţei.

UPDATE: Potrivit unui comunicat al CFR Călători, ultimele trei vagoane ale trenului au deraiat. În acestea se aflau 60 de persoane.
O locomotivă Diesel va prelua garnitura de tren, iar pasagerii îşi vor continua călătoria spre destinaţie. La faţa locului se deplasează reprezentanţii autorităţilor care vor ancheta cauzele producerii acestui incident, precum şi echipele de specialişti care vor interveni pentru eliberarea gabaritului.

Pasagerii care au bilete/abonamente la trenurile afectate şi vor să renunţe la călătorie, vor primi, la cerere, contravaloarea pentru parcursul neefectuat, conform Regulamentului de transport pe calea ferată în vigoare. CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru incident şi le mulţumeşte pentru înţelegere.

După sosirea la faţa locului a echipajelor ISU Hunedoara, pompierii au constatat că, în urma accidentului, o persoană a fost rănită, cu posibile fracturi la braţe. După acordarea asistenţei medicale de urgenţă la faţa locului, victima va fi transportată la spital, informează reprezentanţii ISU Hunedoara.
Totodată, s-au facut verificări printre călători pentru identificarea şi altor persoane cu leziuni în urma accidentului, însă celelalte persoane nu au nevoie de îngrijiri medicale.

ȘTIRE INIȚIALĂ. În această dimineața, în zona localității Băiești din județul Hunedoara, ultimele 2 vagoane din garnitura unui tren care transporta 120 de calatori au deraiat, informează ISU Hunedoara.

Având în vedere numărul mare al ocupanților din cele două vagoane, aproximativ 20 de persoane, a fost imediat Activat Planul Rosu de Interventie. După sosirea la fața locului a echipajelor ISU Hunedoara, pompierii au constat ca în urma accidentului a rezultat o singură victima, cu posibile fracturi la membrele superioare. După acordarea asistentei medicale de urgență la fața locului, victima va fi transportată la spital.

Au intervenit la fata locului 4 echipaje de pompieri si un echipaj al Serviciului de Ambulanta Hunedoara.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

9 Comentarii

  1. Bravo, Viorico1!
    „Prioritatile guvernului: Educatia(?!), Sanatatea(???!!!) si Infrastructura(???????!!!!!!!!!), aia feroviara in special”, ne-ar minti Viorica, sluga PSDragnea!

    TRADUC: Infrastructura feroviara e dezastru:
    „Participanţii la miting „doresc să atragă atenţia public, tuturor celor implicaţi în zona de decizie a industriei feroviare, dar şi şi beneficiarilor serviciilor prestate de lucrătorii feroviari că Situaţia CAII FERATE din România reclamă decizii imediate de evaluare a situaţiei şi implementarea soluţiilor de redresare”, se arată într-o notă a organizatorilor.”
    https://evz.ro/dezastrul-cfr-infrastructura-feroviara-prea-veche-pentru-trenur.html

    • Un vagon are 108 locuri, cat de rentabila ca intr-o garnitura sa fie 120 de calatori? Cat de mare este cheltuiala cu motorina, salariile, etc. si cat e venitul? Cu alte cuvinte cat de mari sunt pierderile? Trenul nu mai este o prioritate pt. cetateni, se foloseste transportul auto, mult mai flexibil si cu mai mare frecventa. CFR este valoros pt. transportul de marfa unde o garnitura are 80-100 de vagoane deci poate transporta cam 1000 de tone de marfa cum un personal minim…
      Incidentul este dramatic, dar tragedii s-au intamplat si in tari precum Anglia, Franta, Spania sau Elvetia/Austria intr-un tunel, deci putina moderatie ar fi buna.

    • Transportul pe CFR NU il mai folosesc Romanii pentru ca E DEZASTRU!
      In TOATE Tarile civilizate, Transportul cu Trenul e bine dezvoltat si Oamenii prefera sa calatoreasca cu trenul!(am mers cu trenul in Franta, Olanda, Germania si Austria!)
      De ce ani de zile Romanii au mers cu trenul iar azi FUG de CFR din cauza DEZASTRULUI numit CFR!?
      L-am auzit dimineata la B1 in DIRECT pe Directorul Operational al CFR, rar mi-a fost sa vad si sa aud atata incompetenta, bajbaiala si manipulare, incheiate evident cu „vom verifica, vom face si vom drege”!
      GRAV e ca deja CFRul e PERICOL PUBLIC, ca astfel de incidente se inmultesc, daca Statul roman recunoaste ca NU e renttabil si NU poate Subventiona incat sa ASIGUE ub Transport SIGUR atunci sa INCHIDA CFRul aflat oricum in PIERDERI Uriase, an de an, de ANI de zile, PIERDERI Compensate de la Bugetul de Stat!
      NU stiu cat e incompetenta sau cat nu e, dar cand vad ca, exceptia Companiile de stat din Energie, Restul Companiilor de Stat sunt in PIERDERE, cred ca INCOMPETENTA Statului roman e cauza.
      Incidentele de care vorbiti au avut la baza Erori umane, NU starea DEZASTRUOASA a caii ferate!
      Ati calatori cu trenul in vreo tara din UE?!

  2. „Cum au reuşit africanii să aibă Trenuri de MARE Viteză. În România se circulă în continuare ca acum 100 de ani.
    Dacă România, ţară membră UE încă din 2007, nu poate decât să viseze că într-o zi ar putea fi străbătută de trenuri de mare viteză, africanii nu ne mai aşteaptă şi ne-au luat-o înainte.
    Cel mai bun exemplu în acest sens e Marocul, care a inaugurat de curând o linie de tren de mare viteză.
    3 mari oraşe ale ţării, Tanger, Casablanca şi Kenitra, au fost conectate de noua linie ferată de mare viteză, la sfârşitul acestui an.
    Trenurile, fabricate în Franţa de celebra companie Alstom străbat distanţa dintre Tanger şi Casablanca în 2 ore şi 10 Minute, în loc de 4 ore şi 45 Minute, cât era în prezent.
    Noile trenuri LGV sunt capabile să atingă 360 Km/ora, dar se deplasează în medie cu 200 Km/ora.

    Kenya a investit 3,2 Miliarde Dolari într-o nouă linie ferată
    Mai puţin ambiţioasă, Kenya nu are încă trenuri de mare viteză, însă pe căile ferate din această ţară se circulă mult mai bine decât în România.
    Recent, guvernul de la Nairobi a investit 3,2 Miliarde Dolari într-o nouă cale ferată de 472 Km care leagă capitala Nairobi de cel mai sudic mare oraş al ţării, Mombasa.
    Cu tot cu opriri şi cu timpii de staţionare în staţii, trenul Madaraka Express străbate această distanţă în 4 ore şi 1/2.
    Dacă Expresul kenyan care circulă în prezent are nevoie de 4 ore şi 1/2 pentru a parcurge 472 Km, în România distanţa de 490 Km dintre Cluj şi Bucureşti e acoperită, în medie, în 10 ore şi 1/2, însă trenurile NU ajung aproape niciodată la timp, astfel că în cele mai multe cazuri durata unei călătorii depăşeşte 12 ore.”
    https://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/video-reusit-africanii-trenuri-mare-viteza-In-romania-circula-continuare-100-ani-1_

    Credeti ca VeVe STIE ce e INFRASTRUCTURA?!

  3. Cei care au lucrat la CFR,la depouri ,la firmele de reparatii locomotive,vagoane vad ca nu au curajul sa spuna ,ca toate se carpesc,de pe o locomotiva pe alta,de pe un vagon pe altul,se factureaza ca produse noi,dar ele sunt vechituri,luate unele de prin curtile unor asa zisi intreprinzatori,de la firmele romilor[acestia le-au cumparat ca fier vechi],contactoare cu contacte oxidate,aparate de masura spalate si vopsite,sine posibil import China Turcia etc.Cert ca firmele care produceau subansamble CFR ,ori s-au desfiintat,ori nu mai produc.[firmele din afara tarii nu produc]A lasa productia,reparatia si exploatarea trenurilor pe mana unor asa zisi afaceristi ,care se gandesc numai la profit este o crima.Toti sunt inconstienti,vor fi din ce in ce mai multe accidente feroviare.DNA ce pazeste?

  4. „În fiecare an, se deteriorează 320 de kilometri de cale ferată şi se repară, capital, doar 16 kilometri, în limita bugetelor pe care compania le are la dispoziţie.”
    ECO!!!!

    In timp ce la TOATE Rectificarile bugetare se IAU bani de la MT si ni se spune ca NU i-au cheltuit!
    In realitate, Banii se aloca pe hartie, dar NU se DAU de catre Ministerul Finantelor, pantru ca DACA s-ar fi dat Banii pusi in Buget, azi eram in Faliment!
    Veve: „Educatia, Sanatatea, INFRASTRUCTURA sunt PRIORITAI”!
    Pai, Veve, daca INFRASTRUCTURAS e PRIORITATE de ce NU alocati BANI MULTI, asa cum alocati la Salariile si Pensiile coastre SPECIALE, An de An SUME URIASE?!
    Sau NU prea stii ce e aia INFRASTRUCTURA!?
    Rusine, infractorilor!

  5. Vai de mama voastra astia din grupul „lili”.A-ti iesit iar cu niste comentarii care vi-le dicteaza cineva.Primiti bani frumosi???Stiti cine a fost cel mai dezastruos ministru la transprturi???TRAIAN BASESCU ,care a impartit CFR-ul in diferite divizii si de care s-a ales praful.Dupa care iar „MARI” ministri si hoti BERCEANU,BOAGIU si altii (incep toti cu B),care au fost pusi sa distruga totul.Au scos la vanzare vagoane de marfa si calatori,locomotive pe aburi care erau in rezerva statului,linii intregi de cale ferata si nu au investit un leu pentru reabilitare sau construirea altor cai ferate.Au reusit sa vanda uzinele de locomotive si vagoane pentru ca „erau un morman de fiare vechi”,dupa spusele lui PETRE ROMAN-un tradator si un lucrator al serviciilor secrete straine.

  6. Uau! Se repara anual 16 km! Ha, ha ha! CFR-ul se ia la intrecere cu aia care fac autostrazi!Bai, mai bine puneti anuntul ala bestial: FER VEKI !!!!!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.