Un miliard de euro pentru autostrada care va traversa Carpații

Prima secţiune din tronsonul autostrăzii care va traversa Carpaţii intră în linie dreaptă.

CNAIR a semnat contractul în valoare de aproape 1 miliard de euro (4,250 miliarde lei, fără TVA) pentru Secţiunea 2 a autostrăzii Sibiu-Piteşti, a anunţat Sorin Grindeanu.

El precizează că finanţarea este asigurată din fonduri europene.

„Cu o lungime de 31,33 km, Secţiunea Boiţa-Cornetu trebuie finalizată în anul 2027. Asocierea de antreprenori turci are la dispoziţie 18 luni pentru proiectare şi 50 de luni pentru execuţie”, adaugă ministrul Transporturilor.

Pe traseul acestei secţiuni care face parte din coridorul 4 Pan-European vor fi construite 49 de poduri şi viaducte, şapte tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m şi 1.590 m (lungime totală de 4.920 m), un ecoduct pentru mamifere mari în zona localităţii Lazaret, panouri fonoabsorbante în zonele în care traseul trece în apropiere de localităţi sau de arii protejate şi aliniamente de arbori în dreptul localităţilor, pentru reţinerea poluanţilor atmosferici.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4
Author

18 Comentarii

  1. Deocamdata se executa proiectul aprobarii primului tronson de studii de fezabilitate, cu finalizare in 2038.
    Dar se face, stati linistiti.

  2. ce dobitoc!

    Asocierea de antreprenori turci are la dispoziţie 18 luni pentru proiectare şi 50 de luni pentru execuţie”, adaugă ministrul Transporturilor. 5 ani jumate pentru 31 de km in anul 2022??? grindeanu, esti imbecil?????

  3. De e gâscă, apoi să fie grasă, zici ??. Vrei române autostradă,. tu-ți neamul,..apoi plătește na, bre ciumete, ca popa prostu,. Că de crezi că apuci să te lăfăi pe ea,.. nici fi-tu bre,. Sau doar per pedes apostolorum,..

  4. Un clasic domnitor a spus „România nu e a voastră, nici a copiilor voștri, ci a copiilor copiilor voștri”, așa că de ce așteptați voi să vedeți autostrada… Ea va fi văzută de copiii copiilor voștri…

  5. S-o vedem si pe asta, ca o asteptam de foarte, foarte mult timp! …

  6. Paradoxul este ca autostrada depaseste doar cu cca 15 km fosta granita austro-ungara! Iar paradoxul cel mai mare este ca autostrada o fac turcii! Inainte de 1990 noi facea sosele, poduri fabrici, uzine/rafinarii la ei! Capitalismul nostru „vctorios” a pierdut lupta!

  7. Hortyistul Marele Urs nu vede cu ochi buni aceasta autostrada! Bine ca nu trece prin zona cu ungari, spuneau ca le stricam habitatul!!

  8. Daca ANTREPRENORII sunt „turci”,atunci sigur,autostrada va fi TERMINATA in anul 2050.

  9. Sau vanduti?
    33 milioane per km??
    Costa 30 milioane, autostrada prin tuneluri!
    Aveti minerii din Valea Jiului. In trei ani, strapung muntii si am avea si autostrazi mai sigure pe timp de iarna si de…razboi.
    Dar cu cine maica, cu cine se mai poate vorbi prin ministere, ca toti au terminat studiile pe la ale Spiru Haret…

  10. 2027 o fi 2047 sau 2257? nesimțiți ordinari! din 1990 puteau construi tot ce era de construit în 10 maxim 15 ani. promit în continuare și dau cifre care ies din intervalul în care sunt ei la putere, apoi mint că nu au promis. niște ordinari!

  11. Nu au milă de bani! Arunca cu ei in turci. Turcii stiu sa adune banii, secole de-a rândul ne-au jefuit.
    Pe ai noștri nu-i interesează, căci o parte sun returnati drept șpagă.
    De Ce nu face statul o firmă puternică de construcții drumuri ?
    Sunt ingineri, mineri, sunt cadre universitare la facultățile de construcții civile, industriale. la facultățile de geologie -geodezie, studenți in anii terminati, la masterat, doctoranzi, etc.
    AR FI UN CASTIG MARE SI PENTRU ȚARĂ!
    DAR E MAI USOR SA ARUNCAM CU BANII SI SA LUAM ȘPAGĂ.
    PS.
    30 milioane de euro pe KM de autostradă? Deci 100 m de autostradă costă 3 milioane de EURO? Si fără TVA!
    E JAF MARE !

  12. Voi cei de la RC,sunteti siguri de existenta acestui contract al CNAIR,sau este o BASCALIE ieftina.!??.

  13. De când 1 Euro= 4,25 Lei? Curs BNR: 08.02.2022, 1 Euro=4,9458 Lei. Adică nu 4,25 Miliarde ci 4,9458 Miliarde lei fără TVA. Sau domnul Grindeanu vede așa o întărire a leului în următorii 5 ani prin finanțiștii Câțu și Isar?

  14. Bine ca scapat Romania de nimuricii din USR. Va dat seama ce s-ar fi intamplat daca un userist ca Drula ar fi ramas ministru al transporturilor? Nici pesedelul Grindeanu nu este departe de el ca minciuna si incompetenta dar macar face pentru ca este impins de la spate de partid.

  15. Turcii si-au dezvoltat uimitor infrastructura in ultimii zeci de ani. Sunt fapte si nu vorbe: podul gigant Bosfor, al doilea pod construit dupa zece ani urmand acum sa fie construit si un al treilea, tunelul rutier si cel feroviar pentru trenul local pe sub Marmara urmand sa fie construit inca unul gen cel dintre Franta si Anglia, noul aeroport din Istanbul. Turcii se dovedesc buni organizatori si buni manageri. Turcia are in proiect si o uriasa autostrada care va inconjura Marea Neagra. Cat despre compania romaneasca de stat, ea a existat si si-a dovedit necesitatea si eficienta pe timpul lui Ceausescu. Ca nu o mai avem impreuna cu alte centrale ca cea de constructii de cai ferate, de poduri etc multumeste-i celui ce-i prefigura perfect pe hastagistii actuali, premierul Petrica.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.