Una dintre cele mai scumpe defecţiuni din istorie

Hyundai va rechema 82.000 de mașini electrice la nivel global pentru a le înlocui bateriile, după 15 incendii rapoartate la autovehicule, anunță CNN.

În ciuda numărului de mașini implicate, acțiunea Hyundai este una dintre cele mai scumpe din istorie, indicând modul în care defecțiunile mașinilor electrice ar putea genera costuri pentru producătorii de automobile, cel puțin în viitorul apropiat.

Rechemarea va costa Hyundai 900 de milioane de dolari. Costul mediu este de 11.000 de dolari pentru o mașină, o valoare astronomică pentru o rechemare.

Înlocuirea unei baterii este o măsură extremă, care necesită la fel de multă muncă și cheltuieli ca în cazul înlocuirii motorului unei mașini tradiționale. Foarte puține rechemări de mașini pe benzină necesită înlocuirea unui întreg motor. Una dintre puținele excepții a fost rechemarea în 2014 a 785 de mașini sport Porsche 911 GT3. Porsche nu a precizat costul rechemării, dar cu siguranță a fost mai scump pentru un vehicul decât rechemarea Hyundai.

Cu toate acestea, o rechemare care costă mai mult de 11.000 de dolari pe vehicul este extrem de rară.

Deoarece există pe piață atât de multe mașini pe benzină decât vehiculele electrice, costul total al rechemărilor poate depăși cu ușurință cei 900 de milioane de dolari din cazul Hyundai.

De exemplu, General Motors a cheltuit 1,2 miliarde de dolari pentru înlocuirea airbagurilor Takata, dar rechemarea a acoperit 7 milioane de vehicule, ceea ce înseamnă mai puțin de 200 de dolari pe vehicul.

Costul mediu al unei rechemări auto în ultimii 10 ani a fost de aproximativ 500 de dolari pe vehicul, potrivit Mike Held, director în practica auto și industrială la AlixPartners, o firmă de consultanță globală.

Costul rechemării Hyundai este un alt indiciu al cât de scumpe sunt bateriile în raport cu costul întregii mașini.
Nimeni nu a fost rănit în incendiile care au afectat mașinile Hyundai, pentru că multe au avut loc după ce mașinile au fost oprite.

Hyundai a declarat că o investigație asupra incendiilor a arătat că bateriile defecte fabricate de LG ar putea face scurtcircuit.

Rechemarea include 27.000 de vehicule din Coreea și 55.000 din alte părți ale lumii.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

3 Comentarii

  1. Pe frig bateria telefoului ține jumate. La mașinile electrice e altfel. Sau nu?

  2. Hyundai produce masini ieftine. Calitatea este in ton cu pretul. Tesla ramane singura ‘electrica’ performanta.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.