Viteza de circulaţie a trenurilor în România este de 50 km/oră, mai puţin de jumătate din media europeană. Au fost modernizaţi mai puţin de 400 km de cale ferată, dintr-un total de 4.000 km de reţea principală. Sumele pentru reabilitarea şinelor de cale ferată sunt uriaşe. Rezultatul ar putea fi închiderea liniilor de circulaţie medie. O altă consecinţă a lipsei investițiilor se vede în întârzierile zilnice ale trenurilor. Este un domeniu în care dumneavoastră activaţi. Ce credeţi despre situaţia dezastruoasă din acest sector?
Când vorbea despre liniile principale, directorul CFR Infrastructură spunea că în 10 ani va fi gata complet Culoarul 4. Şi să mai ţii în funcţie un director care spune că o lucrare va dura 10 ani?! De 10 ani statul n-a mai achiziţionat niciun mijloc de transport feroviar. Garniturile de tren nu doar că sunt vechi, nu sunt nici întreţinute, nu li se asigură la timp mentenanţa. Norocul este că circulă cu viteză redusă, altfel am avea mari probleme cu siguranța călătorilor.
Chiar acum ma aflu intr-un tren (Bucuresti-Brasov) cu linia recent modernizata. Nu e chiar rau, dar daca se viteza e tot mica inseamna ca alta e cauza – concurenta rutiera s.a.