Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a urcat la 3,17%, cel mai mare nivel din ultimele două luni şi jumătate, potrivit datelor publicate joi de Banca Naţională a României (BNR).
ROBOR la trei luni este indicatorul principal în funcţie de care se calculează dobânzile variabile la creditele în lei.
MIercuri, indicele a crescut la 3,15%. Joi, indicele a urcat la 3,17%, cel mai mare nivel din 26 noiembrie 2018, când a fost 3,20%. Totodată, indicele ROBOR la şase luni a stagnat la 3,34%.
Miercuri, indicele ROBOR la şase luni a crescut de la 3,30% la 3,34%, cel mai mare nivel din 28 ianuarie, când a fost 3,34%. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituţiile bancare din România, în lei, iar evoluţia sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piaţă.
E bine!
„Mai multe fabrici din zona Arad îşi închid porţile şi se mută în Ungaria.
Incă o fabrică din România şi-a închis recent porţile, preferând concedierea angajaţilor, deşi avea afaceri înfloritoare, peste 200 milioane lei, peste 7 miliolane lei Profit.
Mai multe companii mari din zonele industriale Arad şi Curtici au de gând să-şi mute liniile de producţie în Ungaria sau Macedonia, PESTE 5.000 angajaţi urmând să fie disponibilizaţi, indică agenţia de presă newsAr.ro.
Potrivit sursei, una dintre cele mai vechi multinaţionale din Zona Industrială Vest a Aradului se mută în Macedonia, urmând să „furnizeze” aproximativ 3000 şomeri.
O firmă din domeniul auto, cu aproximativ 2000 angajaţi, îşi va închide la rândul ei porţile, îngroşând numărul celor fără loc de muncă într-un judeţ care până acum se laudă cu o rată scăzută a şomajului.
O altă societate, de această dată din Zona Industrială Curtici, Key Safety Systems, cu 300 angajaţi, şi-a mutat deja liniile de producţie la Miskolc în Ungaria.
Aceeaşi soartă o va avea şi fabrica KSS-Hunedoara.
Cauzele care duc la închiderea fabricilor din zonele industriale: lipsa forţei de muncă, costurile tot mai mari de producţie(inclusiv cele cu salariile, care s-au majorat cu 50% în ultimii 2 ani, la care se adaugă Preţul energiei, majorat cu 40% în ultimii 2 ani), infrastructura de transport deficitară(costuri enorme pentru firme să aducă angajaţi de la zeci de kilometri, pe drumuri proaste ori foarte proaste), chiriile mari sau lipsa altor alte elemente de infrastructură decente(canalizarea, de exemplu) sau desele întreruperi ale furnizării energieie electrice”
https://adevarul.ro/economie