Viața plicticoasă și preaplină a visătorului François, în premieră la Teatrul Excelsior

Viaţa visătorului Francois. Foto Radu Mitrea

Teatrul EXCELSIOR prezintă în premieră, pe 16 și 17 noiembrie, de la ora 19:00, Viața plicticoasă și preaplină a visătorului François, inspirată din „Gargantua și Pantagruel” a domnului Rabelais.

Acum aproape o jumătate de mileniu, un François, renumit ca Rabelais, dădea posterității o carte dedicată Omului pus în lumina umanismului, o carte care, ieșind de sub tipar, ieșea din toate tiparele. Din preaplinul fanteziei și nicidecum din plictiseală, regizorul Horia Suru s-a lăsat inspirat de poveștile nemaiauzite și cât se poate de adevărate plăsmuite de marele autor francez și, împreună cu 15 tineri actori – visători îndrăzneți și bufoni de cursă lungă -, a pornit în aventura de a spune o poveste despre noi, cei de ieri și de azi sau, astfel spus, a pornit în căutarea Necunoscutului. Așa a apărut Viața plicticoasă și preaplină a visătorului François, un eseu nonverbal, muzical – coregrafic, al cărui protagonist este, după cum anunță și titlul, François – un personaj-oglindă care se declină la toate persoanele.

François este avatarul omului în sine și al omenirii ca întreg, al unicului și al multiplului, al invizibilului și al indivizibilului. El se face văzut la adăpostul teatrului, acolo unde actorii vor da trup și suflet căutărilor acestui visător, desenând prin imaginația și firea lor excesiv ludică, prin ritmurile și mișcările expresive ale jocului lor, parcursul unei vieți. Asemeni fiecăruia dintre noi, François se naște, copilărește, își trăiește timpul de adult, face ce îi poftește inima și ce îi cere trupul, după sfatul lui Rabelais, și tinde spre acel „Ceva” care suspendă timpul, care sfidează legile fizicii și logicii, care conține taină și adevăr deopotrivă. Neverosimil de grotesc și incredibil de frumos, în acest spectacol, omul se arată sub masca unui visător prins în amestecuri bizare de contrarii, mereu împărțit între un eu și un altcineva. Iar viața ni se descoperă ca o oscilație continuă între plictis și preaplin, între mărunte și repetabile gesturi cotidiene și năzuințe îndrăznețe.

Și pentru că noua poveste este, în esență, o poveste dintotdeauna, ea va fi tălmăcită nu prin cuvinte, ci prin nenumărate alte elemente. „Françoiada” noastră este o țesătură teatrală colorată și veselă care îmbină armonios muzica originală interpretată live, detaliile vizuale comice și scenele improvizate de actorii care au pus în slujba poveștii întreaga lor fantezie, pentru a orchestra scenariul recognoscibil al vieților noastre într-un spectacol care ne va face să zâmbim privindu-ne în oglindă.

Viața plicticoasă și preaplină a visătorului François
inspirată din „Gargantua și Pantagruel” a domnului Rabelais

Visători: Alexandru Petcu, Alexandru Popa, Ana Guran, Ana Udroiu, Andrei Bibire, Dan Pughineanu, Dana Marineci, Loredana Cosovanu, Mara Oprea, Mihaela Trofimov, Mircea Alexandru Băluță, Oana Predescu, Sandra Ducuță, Ștefan Huluba, Vlad Galer

Muzicieni:
Aurel Ciucur – tobe
Axinte-Amza Constantin– zither
Cătălin Gorgon Grigorescu – trompetă
Ionel Păucă – tubă

Regie: Horia Suru
Tălmăcitorul profeției: Doru Mareș
Scenografie: Cristian Marin
Mișcare scenică: Alin State
Muzică originală: Petre Ancuța
Light Design: Cristian Niculescu
Asistent regie: Irina Zlotea
Make-up & Effect Make-up Artist: Mara Rădulescu
Regie tehnică: Elena Ghimpețeanu

Primele reprezentații: 16 și 17 noiembrie 2017

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.