Vitamina B-52 pentru o climă curată

Pe aeroportul Kogălniceanu au aterizat, pentru prima dată în istorie,  două bombardiere americane tip B-52. Fiecare poate transporta 32 tone de muniție,  rachete și proiectile de mare putere.

Întâiul propagandist pro-război al țării, Radu Tudor,  a prezentat evenimentul într-o stare de jubilație vecină cu extazul, de parcă i-ar fi fătat vaca doi viței gemeni ori ar fi câștigat la 6 din 49 după ce și-a amanetat casa.

Bombardierele de acest tip au intrat în fabricație în 1950, n-au apucat bombardamentele din aprilie 1944. Au fost modernizate constant de-a lungul timpului. Sosirea lor în România, în actualele circumstanțe geostrategice, are o semnificație deosebită pentru politica de „apărare avansată” și „descurajare consolidată” de pe flancul estic al NATO

Războiul nu ține seamă de „Green Deal”. Și nici invers

Dar, pentru că trăim în aceeași lume și taman am aflat de la Ursula von der Leynen că suntem obligați să reducem drastic emisiile de gaze cu efect de seră, nu poate fi evitată întrebarea despre efectele pe care intensificarea războiului din vecinătatea noastră le are asupra obiectivelor climatologice stabilite de Bruxelles.

Sunt două realități contradictorii, care coexistă în același timp și spațiu.

Pe de o parte, este ambiția Ursulei von der Leynen de a ne obliga să reducem cu 90% emisiile de gaze cu efect de seră  până în 2040.

Pe de altă parte, avem planuri mari de înarmare cu tancuri și avioane, a căror funcționare presupune emisia de astfel de gaze. Am contractat două escadrile (32 de avioane) tip F 35, care costă 6,5 miliarde dolari și care vor fi livrate începând cu 2030. Acestea se vor adăuga celor 50  de avioane F 16 deja cumpărate de la Norvegia și Portugalia.

Această aparatură nu poate funcționa cu „energie verde”, cum ne obligă dna Ursula. Se pot face niște calcule despre volumul de dioxid de carbon produs de ora de zbor a unui astfel de avion. Poate că numai cele două bombardiere B-52 vor fi emis spre aterizare atâtea gaze cu efect de seră câte rezultă de la centralele termice ale unui cartier de blocuri.

Desigur, nimeni nu se gândește să reducem cursa înarmărilor din motive de climă! Doamne ferește de așa ceva! Dar cum facem să împăcăm relansarea industriei de război și dezvoltarea fără precedent a escadrilelor de avioane  – pe care ni le cere NATO – cu diminuarea drastică a emisiilor de gaze, la care ne obligă „programul verde” dictat de șefa Comisiei Europene?

Soluția care se întrevede este ca diminuarea gazelor cu efect de seră să se facă pe spinarea cetățenilor, a fermierilor și a industriilor civile energofage. Asta a fost soluția și pentru plata facturilor de înarmare – mărirea deficitului bugetar și mutarea unor fonduri de la alte capitole. Bruxelles-ul nu duce lipsă de idei. Tăierea vacilor, al căror rumegat cică poluează, a fost una dintre ele. Desființarea centralelor termice de apartament a fost alta. Interzicerea fabricării de autoturisme diesel a fost alta. Camarila dnei Ursula nu prea are obiectul muncii și, ca să-și justifice leafa, debitează astfel de idei.

Dioxidul de carbon,  unul dintre cele mai importante gaze cu efect de seră, este un produs secundar în procese industriale, cum ar fi, de pildă,  producția de ciment și oțel. La aceste capitole – și în ce ne privește –  Ursula ar trebui să discute reducerea emisiei de gaze cu patronatul multinaționalelor respective. Iar pentru economia de gaze emise de avioane, tancuri, tunuri, taburi ar trebui să vorbească la NATO.

Fanatism climatologic sau instrument de dominare?

Teoria „încălzirii planetei”, dominantă cu ani în urmă, a fost înlocuită cu alta, despre așa-numitele „schimbări climatice”. Oricum ar fi botezată, teoria este contestată de instituții științifice serioase, începând de la NASA până la diferite centre de studii  specializate în geofizica planetei.

Subiectul a fost confiscat de politicieni, devenind sursă de polemici mondiale. În avanpostul demitizării „încălzirii planetei” se află fostul președinte al SUA, Donald Trump. La polul opus, al unui fanatism climatologic cu efecte catastrofale asupra economiei statelor UE, se află Ursula von der Leynen. Aceasta  a impus faimosul „Green Deal”, ale cărui prevederi absurde au iritat o lume întreagă.

Slăbirea drastică a puterii industriale a UE în raport cu SUA în ultimii ani este atât de corelată cu „Green Deal”-ul  încât acesta pare a fi fost conceput anume cu acest scop.

Pentru noul său mandat, Ursula von der Leynen  reîncălzește ciorba și stabilește  cu de la sine putere că emisiile de gaze cu efect de seră trebuie reduse cu 90% până în 2040. Acest obiectiv nu are nici suport științific, nici motivație rațională. Spațiul UE contribuie cu sub 7% la volumul mondial al acestor emisii. Și chiar dacă, prin absurd, deasupra UE va fi un cer „purificat” pentru că se vor trăia toate vacile poluatoare, emisiile de gaze nu vor fi împiedicate să migreze aici dinspre alte zone. Un fel de muncă a lui Sisif, de apă turnată în nisip. Nu s-a înființat încă un zid despărțitor în stratosferă între zonele pure, cum vrea dna Ursula deasupra UE, și cele poluate din SUA, China, India – bașca zonele de război din toată lumea –  care produc peste 90% din volumul emisiilor de gaze cu efect de seră.

În aceste condiții, ce-o mână totuși în luptă pe dna Ursula să se ambiționeze pentru un obiectiv iluzoriu, contestat și neverificabil? Sunt supoziții rezonabile că astfel de ținte climatologice sunt inventate mai degrabă pentru a deveni un factor de coerciție asupra statelor,  nu pentru „a salva” planeta. N-ai atins baremul de 90%, urmează „infrigementul” și sancțiunea. România a cunoscut din plin aceste mecanism perfid, cu cerințele mișcătoare ale MCV-ului, care, taman când erau îndeplinite, ni se spunea că sunt altele… Și așa ne-au ținut în șah aproape două decenii.

Un șef de cabinet cât toate  academiile

S-ar putea crede că planul „Green Deal” – transformat în lege de Comisia condusă de tandemul Ursula/ Timmermans – a fost redactat în urma unei largi consultări publice cu specialiști din diferite state membre, ingineri, fizicieni, chimiști…Nimic mai fals. „Green Deal”-ul a fost  elaborat de un funcționar olandez pe care-l cheamă Diederik Samsom și care a  fost șeful de cabinet al lui Frans Timmermans, prim-vicepreședintele CE din trecuta legislatură!

Într-un articol recent, publicația „Politico” afirmă despre Diederik Samsom că „a fost unul dintre arhitecții Green Deal” și „a jucat un rol cheie în conceperea pachetului extins de legi” care stabilesc obiectivul UE de emisii nete zero până în 2050 (https://www-politico-eu.translate.goog/article/eu-green-deal-author-job-dutch-gas-network-gasunie-diederik-samsom-green-policymaking-fossil-fuels/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=ro&_x_tr_hl=ro&_x_tr_pto=sc ).

Cu asemenea „performanță” care a revoltat întreaga Europă,  dl. Samsom și-a găsit un generos loc de muncă taman la compania olandeză de stat „Gasunie”, care administrează toată rețeaua conductelor de transport gaze din Țările de Jos!

După ce a ocupat un post de vârf în conducerea politicii climatice a Comisiei Europene din 2019, Diederik Samsom va prelua funcția de președinte al unei companii care se ocupă cu combustibilii fosili! Ironia vieții sau aranjament? Deocamdată a intrat în consiliul de supraveghere al companiei.

Fost activist Greenpeace și fost lider al Partidului Laburist olandez, Samsom  a fost întrebat de „Politico” cum explică trecerea de la un  post cheie în elaborarea politicilor ecologice europene la conducerea unei companii cu preocupări diametral opuse. Fostul șef de cabinet al lui Timmermans a răspuns că,  în noua sa poziție,  „se va ocupa de furnizarea infrastructurii pentru a accelera tranziția către un sistem de energie regenerabilă”.

Între timp, un continent întreg trebuie să respecte ce i-a bubuit mintea șefului de cabinet al lui Timmermans. Asta ca să știm cine gândește pentru o Europă întreagă și cui datorează statele membre dezindustrializarea impusă în numele climei.

Recomanda 37
Octavian Știreanu 264 Articole
Author

15 Comentarii

  1. Mare ganditor din fundul curtii, adica ai ditamai razboiul la granita, chiar recent a fost lovit Izmailul vecin de drone si…tu te pisi ca un mare „greenpeacer”, romanii saracii de pe granita se caca pe ei la propriu, si tu esti un ganditor, ca vezi d-le nu „reducem” emisiile, baa da prostia care e omeneasca si e pura ca curul bebelusului, si nici nu doare, numai prostia poate scoate asemenea cacastori, …si dupa ce elucubrezi atata dobitocire…mai pui si de un articol. Du-te baa la mare, i-ati all inclusive si fa o pauza.
    PeSe: Dupa tine ar trebui sa ne inarmam cu lopeti si apa, ca nu emanam CoDoi.

  2. DAR, CU OAMENII, CIVILII DIN HANOI, CE AU AVUT?
    Că au MURIT cu Zecile de MII.
    Ajunseseră sî își facă Adăposturi Individuale ÎN TROTUARE, Tuburi de Beton cu Capac așijderea unde se piteau Sărmanii, când și unde îî prindea Alarma.
    Prin Anii 60 – 70 citeam în Paris Match că Piloții de Bombardiere B52, după ce bombardau în TOTALĂ îmPunitate, de la 15 000 de Metri, extenuați după Două Săptâmăni se duceau în GUAM, la Terase și Femei.
    Erau îmPozați în Paris Match cu Meckle de Actori de Cinema, cu Ochelarii de Soare REGLEMENTARI , Metalizați.
    ImPunitatea lor a durat până când, în Fine, RUȘII le-au dat Rachete SAM. Care îî GĂSEAU la OriCE Altitudine …
    Dintr-odată Mecklele din Pozele făcute de Cinicii Franțuji de la Match NU mai erau de Actori de CINEMA …
    Până atunci, aruncau Bombe n Cap Amărâților SIMPLI din Hanoi SIGURI de EI.
    DUPĂ? Abia așteptau să se termine STAGIUL de Două Săptămâni …
    KARMA Asta …

  3. DESPRE B52 DOUĂ CESTII
    PRIMA este că a fost proiectat în MARE, adică Mărimea Fuselajului, Aripilor, Motparele (Ca Număr …) de Doi Ingineri, într-O noapte, la un Hotel.
    Este ca și în Zicerea: Cultura este CE îți rămâne, după CE ai uitat TOT!
    Inginerii Ăia doi au fost corecți: aveau ATÂTA Carte ASIMILATĂ în Dânșii, că au făcut CEVA care ȚINE încă …
    ACUM la ACEEAȘI Treabă, adică ESENȚIELELE Dimensii s-ar CERE si s-ar DA Zeci sau SUTE de MILIOANE de Dollars, numai penru Fezabilități, Studiul Comparativ al Materialelor, etc. GulGute Tehnice de Vârful (NU mai scriu … era ceva cu CAP ul).
    A doua CESTIE NU mai este AșaDe Admirat.
    B52-urile au TOCAT o Vreme Orașul Hanoi și Zona Portuară Haiphong. Cu BOMBE Mari, rele.
    Haifong, (în Optica PUR MILITARĂ, că Politică era MURDARĂ din Start, NU aveau CE Căta în Vietnam), era elibibil pentru BOMBARDARE) pe Acolo veneau Vasele de la URSS si China, cu Diverse și, evident cu ARME. că trebuiau să aibă ȘI Vietnaemzii cu CE riposta …

    DAR, CU OAMENII, CIVILII DIN HANOI, CE AU AVUT?

  4. @Tata lu mama lu baiatu ala:

    Atunci, eram in razboi cu SUA. Acum ii sintem aliati. Razboiul fusese declarat de Romania, in solidar cu Axa. SUA, stiind situatia satelitilor Germaniei, le-a dat un termen de 6 luni pentru a-si retrage declaratia. E discutabil totusi daca, fara existenta unei stari de razboi intre Romania si SUA, Romania nu ar fi fost bombardata. Anglia, impinsa de Rusia, a declarat razboi Romaniei, pretextind trecerea Nistrului. Oare SUA s-ar fi abtinut?

  5. Vițelul neîntărcat , Radu Tudor era să leșine în direct la A3 , extaziat de prezența ,, morții ,, la Kogălniceanu . Un cretin fără leac ! Și ca el , sunt mulți ticăloși …

  6. În asemenea momente gândurile noastre se îndreaptă către Klaus, Nicolae, Marcel, Sebastian, Rareș, Siegfried, Victor, userei, reperei, ursule, familiile lor, urmașii lor și următoarele șapte spițe din neamul lor, fie-le cazanul încăpător!

  7. România , țară sub ocupație militară americană , folosită fără scrupule pentru atingerea obiectivelor Imperiului Americano-Britanic.
    Puteți să îmi ștergeți comentariul dar eu tot o spun : îmi doresc să cadă Kinjalele rusești pe toate bazele OTAN din România și să nu scape unul cu viață de acolo

  8. 1944 , b urile 17 si 24 bombardau bucurestiul . Mii de victime civile . O monumente dedidicate nevinovatilor . 2 monumente dedicate aviatorilor care aruncau bombe . Da , in bucuresti .
    2024 , b 25 ajung in romania intampinate de limbile si balele politicienilor romani .

  9. Belferul Johanniss ,prin cei doi miniștrii PNL de la energie a distrus producția de energie electrică pe cărbune și gaz din Romania!
    Scopul lui Johanniss a fost acela de a se face vizibil la Bruxelles și totuși nu i-a văzut nimeni „realizările”!
    Dar cu hidrocentralele ce au avut?
    Acolo au inventat peștișorul de aur care trebuie protejat.

  10. Dle Mai Editat ca voi, rar: Știi cum vine vorba…dar mulți. Ce noroc are omenirea că tu ești singurul deștept/ cu mucii pe chept/ cu ochii la slănină/ cânți la mandolină?

  11. Daca se plimba o masina cu mult mai noua sa scoata asemenea fumuri va fi trasa pe dreapta si salut drept de a mai circula. B-52, F-16 sau altele nu se supun limitelor la emisii sau nivel de zgomt.

  12. Bombardierele sunt pentru bombardarea Turciei care este aproape in razboi cu alti nebuni,cu grecii.Traim vremuri total nebune ,romanii lupta sa moara pentru ucrainienii care stapanesc teritorii romanesti si aia se incaiera pentru o insula.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.