Previziune sumbră: Sibiu-Piteşti nu va fi gata nici în 2025

Autostrada prin munţi, Sibiu-Piteşti, nu va fi terminată nici în 2025 pentru că proiectul este tratat cu mare indiferenţă de către Compania…

Previziune sumbră: Sibiu-Piteşti nu va fi gata nici în 2025

Autostrada prin munţi, Sibiu-Piteşti, nu va fi terminată nici în 2025 pentru că proiectul este tratat cu mare indiferenţă de către Compania…

Autostrada prin munţi, Sibiu-Piteşti, nu va fi terminată nici în 2025 pentru că proiectul este tratat cu mare indiferenţă de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), crede Constantin Stroe, preşedintele Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), figură legendară pentru Uzinele Dacia şi pentru industria auto din România.

Conform acestuia, compania de autostrăzi ar trebui desfiinţată şi în locul acesteia trebuie înfiinţată o agenţie aflată în subordinea primului ministru.

„”Este o batjocură, o băşcălie naţională ideea cu infrastructura. Dacă acum câtva timp exprimam nehotărârea faţă de ultimele declaraţii care au fost făcute despre vestita autostradă Piteşti-Sibiu, Sibiu-Piteşti, care nu este a Daciei, ci a
României, astăzi spun că nu va fi finalizată nici măcar în 2025. Este inadmisibil ce se întâmplă, ca o ţară care are un potenţial important în această industrie, care contribuie şi la export, şi la bunăstare, locuri de muncă, să fie tratată cu atâta indiferenţă, în condiţiile în care 80% din finanţare este asigurată din fonduri europene (…) Din punctul meu de vedere, am discutat cu cei de la CNADNR, iar eu aş desfiinţa pur şi simplu această companie. Trebuie să existe o agenţie în directa subordine a primului ministru şi împănată cu oameni de specialitate – profesori în construcţii, drumuri, poduri, geologi. Nu mai putem trata problema cu nivelul
profesional al CNADNR. România va avea consecinţe considerabile dacă nu vom avea această autostradă”, a declarat Stroe ]n cadrul unei conferinţe de presă.

Acesta susţine că trebuie desemnat un singur prestator care să realizeze atât studiul de fezabilitate cât şi proiectarea autostrăzii. „Am stat şi m-am gândit ce aş face eu. Aş face o licitaţie, aş alege un prestator care să facă şi studiul de fezabilitate şi proiectarea. Ce se întâmplă acum, din 2007 încoace, este de necomentat, este de sesizat Direcţia Naţională Anticorupţie. Aşteptăm acum să vedem
ce decizie se va lua. Am acompaniat vreo opt miniştri ai Transporturilor, iar rezultatele sunt zero. Este de o importanţă capitală acest tronson şi greşit s-a înţeles că Dacia şi Renault vor o autostradă. Imaginaţi-vă 4,4 milioane de metri cubi de marfă în containere, care circulă din centrul ţării spre vest. N-au făcut măsurători, n-au făcut un calcul să vadă ce fonduri uriaşe pierde România ca urmare a lipsei acestei autostrăzi”, a mai spus Constantin Stroe.

Recent, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a delcarat că lucrările la autostrada Sibiu-Piteşti ar putea începe la 1 ianuarie dacă licitaţiile vor demara în acest an. Ministerul Fondurilor Europene estimează că lucrarea va fi gata undeva în 2023 iar costurile se ridică la 1,67 miliarde de euro. Autorităţile analizează în prezent situaţia contractuală a revizuirii Studiului de Fezabilitate pentru
autostrada Sibiu – Piteşti, după ce consultantul european JASPERS a desfiinţat într-un raport oficial tot ce s-a făcut până acum, şi în perioada urmatoare va lua o decizie dacă va rezilia actualul contract sau nu.

Constantin Stroe este una din figurile emblematice ale industriei auto româneşti.
Și-a început cariera în 1968, când s-a angajat ca inginer la Uzina de Automobile Pitești. În decursul celor peste 30 de ani de activitate, Stroe a avansat treptat în cadrul companiei, ocupând succesiv funcțiile de șef de atelier, inginer șef și director tehnic. În 1990 a ajuns director general al uzinei, funcţie care şi-a păstrat-o şi după privatizare. În 2002 a devenit vicepreşedinte al Consiliului de Administraţie. În 2004, a fost decorat de statul francez cu distincţia Cavaler al Ordinului Național al Legiunii de Onoare iar 2012 fost decorat de statul român cu Ordinul Naţional Serviciul Credincios în grad de Cavaler.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.