Alexandru Tomescu cu muzică de Philip Glass şi muzică religioasă de Felicia Donceanu
Concertul susţinut de Orchestra de Cameră Radio miercuri, 8 aprilie, la ora 19.00, propune publicului 3 întâlniri cu totul speciale: violonistul Alexandru Tomescu va interpreta o creaţie a controversatului compozitor american Philip Glass, vocea actorului Mircea Albulescu va „juca” rolul naratorului în lucrarea La piatra de hotar a Feliciei Donceanu şi seara se va încheia cu partitura lui Haydn – Ultimele şapte cuvinte ale Mântuitorului pe cruce, un preambul al sărbătorii pascale.
Evenimentul de la Sala Radio se va derula sub bagheta dirijorului Alexandru Ganea, care a colaborat cu orchestrele filarmonicilor din Sibiu, Braşov, Târgu Mureş, Craiova, Ploieşti, Chişinău, Târgovişte, Piteşti ş.a. şi a fost, de asemenea, prezent la pupitrul Orchestrei de Cameră Radio, a Orchestrei Naţionale de Cameră a Republicii Moldova etc.

Dirijorul Alexandru Ganea
Concertul Cele patru anotimpuri americane este o lucrare pe care compozitorul american contemporan Philip Glass – ale cărui benzi sonore au primit trei nominalizări la premiile Oscar – a creat-o ca o „replică” la celebra partitură a lui Vivaldi. Premiera mondială a avut loc la Toronto, în 2009, cu Toronto Symphony Orchestra şi violonistul Robert McDuffie ca solist, artist pentru care, de altfel, a fost compus concertul. Inedit este faptul că Philip Glass a decis să nu îşi denumească părţile compoziţiei, aşa încât practic lasă ascultătorului libertatea de a-şi imagina şi de a alege ce fragment corespunde fiecărui anotimp.
La Sala Radio veţi asculta Cele patru anotimpuri americane în interpretarea lui Alexandru Tomescu (alături de Orchestra de Cameră Radio). Alexandru Tomescu, unul dintre cei mai cunoscuţi violonişti români, este solist al Orchestrelor şi Corurilor Radio şi cântă pe vioara Stradivarius Elder-Voicu.
Lucrarea Feliciei Donceanu, artist multidisciplinar (pictor, sculptor, compozitor), intitulată La piatra de hotar – baladă pentru narator şi orchestră de coarde -, îl va aduce pe scena Sălii Radio, printr-o înregistrare a vocii sale, pe marele actor Mircea Albulescu, în ipostaza de povestitor.
Partitura lui Haydn – Ultimele şapte cuvinte ale Mântuitorului pe cruce – comandată, în 1783, pentru Vinerea Mare, de către catedrala din Cadiz (Spania), este un „preambul” al sărbătorii Paştelui şi va încheia seara oferită de Orchestra de Cameră Radio.
Brahms, Elgar, Gabriel Fauré, Paul Dukas şi Uvertura Marele Paşte rus de Rimski–Korsakov, la Filarmonica din Sibiu

Nicolae Moldoveanu
Luna aprilie, prima din trimestrul al treilea (şi, cronologic, ultimul) al stagiunii aniversare (65 de ani) organizate de Filarmonica de Stat Sibiu, se remarcă prin diversitatea evenimentelor: concerte simfonice, concert vocal-simfonic, recitaluri camerale, turnee naţionale. În afara Orchestrei Filarmonicii, în cadrul acestor evenimente sunt implicate ansambluri invitate, precum Corul Filarmonicii Transilvania din Cluj-Napoca (30 aprilie) sau Corul Caedonia din Sibiu (9 aprilie). De asemenea, Sala Thalia va fi una din destinaţiile Turneului Naţional Pianul călător, care îl are ca protagonist pe pianistul Horia Mihail (21 aprilie).

Pianistul Andreas Iliuţă
Un alt recital, intitulat German Organ Music, solist-orgă Nicolae Moldoveanu, se va desfăşura într-o altă locaţie, proprie evenimentului – Biserica Evanghelică Sibiu (28 aprilie 2015).
După deschiderea trimestrului stagiunii, cu participarea artiştilor olandezi Theo Wolters (dirijor) şi Marcel Sobol (solist-corn), într-un dialog muzical clasic (program W. A. Mozart şi L. van Beethoven), se succede un lanţ de patru concerte, fiecare cu amprenta sa caracteristică.

Violoncelistul Răzvan Suma
Concertul din 9 aprilie, sub bagheta lui Gabriel Bebeşelea, prim-dirijorul Filarmonicii sibiene, îl are ca invitat pe pianistul italian de origine română Andreas Iliuţă. Absolvent al Conservatorului din Milano, masterand al Conservatorului din Lugano (Elveţia), tânărul artist se va afla în premieră pe podiumul sibian de concerte, ca solist al Imperialului de Beethoven (de precizat că pianistul a mai fost invitat la noi în ţară, la Oradea şi la Bacău). Programul acestui concert a fost conturat în perspectiva sărbătorii pascale, cuprinzând Uvertura Marele Paşte rus de Rimski-Korsakov şi prima audiţie a lucrării Măiastra pentru cor şi orchestră (pe versuri de Petre Ghelmez), aparţinând compozitoarei sibiene Roxana Pepelea.

Flautistul austriac Dieter Flury
Următorul concert (16 aprilie) prilejuieşte reîntâlnirea cu un fost dirijor invitat principal al filarmonicii, Kaspar Zehnder, şi cu monumentala Simfonie I de Brahms. Solistul concertului, violoncelistul Răzvan Suma, ne va prezenta dificilul Concert pentru violoncel şi orchestră de Edward Elgar.
Apreciatul dirijor braşovean Cristian Oroşanu va acompania prezenţa (în premieră) a remarcabilului flautist austriac Dieter Flury, pentru seara de 23 aprilie. Trei capodopere ale creaţiei moderne franceze (Pavana de Gabriel Fauré, Simfonia I de Paul Dukas) şi daneze (Concert pentru flaut şi orchestră de Carl Nielsen) se completează într-un program extrem de melodios şi de atractiv.

Dirijorul Kaspar Zehnder
Prezenţă inedită pe scena filarmonicii sibiene, Nicolae Moldoveanu, absolvent al Academiei Regale de Muzică din Londra, protagonist al recitalului German Organ Music, apare şi în postura dirijorului concertului vocal-simfonic din seara de 30 aprilie, într-un program de mare popularitate, cuprinzând uverturi şi coruri din opere celebre de Verdi, Mascagni, Puccini ş.a. Invitat special va fi Corul Filarmonicii Transilvania din Cluj-Napoca. În calitate de dirijor, Nicolae Modoveanu se bucură de aprecieri elogioase din partea specialiştilor, făcând dovada calităţii unor prestaţii ce acoperă întreaga Europă, până în Australia, Canada sau Africa de Sud.